pu
door puursang May 14, 2009 om 09:53
Elektronica & tv

Satelliet ontvanger

Mijn Philips satelliet ontvanger DST 5816 03 wil niet meer starten.Het indrukken van de knopjes aan de voorkant helpt niet. Mijns inziens een voedingsfout.Weet iemand met al of niet een technische achtergrond hier de oorzaak misschien van?

733 12 Rapporteer

sc
door schotel - May 14, 2009 om 10:46
35 Antwoorden / 2 Vragen

herstel: www.canaldigitaal.nl

dirck
door dirck - May 14, 2009 om 11:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Even een paar elco's vervangen en hij doet het waarschijnlijk weer.

netvoeding-storing philips satteliet-receiver

dirck
door dirck - May 14, 2009 om 11:47
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer eerst eens of het helpt als je de stekker er een half uurtje uit haalt en er dan weer in stopt.

Groet, Dirck

sc
door schotel - May 14, 2009 om 18:11
35 Antwoorden / 2 Vragen

Geachte hr.:ga er mee naar één erkende satellietwinkel oa via www.canal-digitaal.nl vindt U de geselekteerde dealers.

pu
door puursang - May 14, 2009 om 18:18
23 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Dirck, condensatoren in voeding zoals aangegeven vervangen.Apparaat is weer oke. Bedankt voor de juiste en terzake doende aanwijzingen.

dirck
door dirck - May 14, 2009 om 18:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Graag gedaan.

Groet, Dirck

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 15, 2009 om 00:22
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Dirck, off topic:

"Let's make things better"......  Daar moeten ze bij flip dan maar eens gauw mee beginnen.
Sinds flip de elco-fabriek in Zwolle opdoekte en thans inferieure elco's inkoopt is het credo: "Let's make things worser".

Gelukkig heb ik sinds vele bezoeken aan die oude fabriek, nog een flinke voorraad van die goeie ouwe blauwe. Grateloos en voor niks.
Hardware ERror MAN.

kenwel2
door kenwel2 - May 15, 2009 om 06:52
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@dirck: Klasse! Da's de zoveelste receiver dan van flip..maar je had het wel(wederom) bij het juiste eind dirck! Geweldig van je!

Met Gr. Henri

pu
door puursang - May 15, 2009 om 09:47
23 Antwoorden / 11 Vragen

Als radio tv monteur niet meer praktizerend, maar met meer dan 30 jaar ervaring,ging het mij om even de juiste C''s op de voedingsprint, wat me meetwerk bespaarde.Philips gebruikt al jaren condensatoren van andere merken.De beruchte Wyma condensatoren in de zw/wit tv's waren hiervan een voorbeeld.Economische belangen spelen ook mee.Een gloeilamp kan voor een jaar of voor vrijwel onbeperkt gefrabriceerd worden.De door mij gerepareerde ontvanger is ca 10 jaar oud,MAG hij dan een keer stuk gaan!

dirck
door dirck - May 15, 2009 om 12:31
3201 Antwoorden / 3 Vragen

kassa.vara.nl/netvoeding-storing philips satteliet-receiver

Dit topic heb ik nauwlettend in de gaten gehouden, daarom wist ik ook van de elco's.

Ik koop mijn Philips spul altijd in de PW te Drachten, laatst nog een
DVD/VCR combo (DVP3350V) voor € 49,95 met beschadigde doos.

Anderhalf jaar geleden heb ik de DSR 2211 (2212) gekocht voor 80 of 90 euro in de PW te Drachten bij de heer Boonstra.

@ Herman, ken je Boonstra toevallig ook? In de jaren 80 zat hij in de PW bij Philips in Leeuwarden.

Daarvoor had ik een Strong 8000, die op het laatst soms ook even uitviel.

Nu gebruiken mijn ouders die Strong op de camping, heel soms valt die
wel eens uit, dus waarschijnlijk moeten daar ook elco's vervangen
worden.

Daarom wist ik toevallig van die topic's af.

Misschien dat ze bij de Philips in Drachten nog wat elco's in voorraad hebben liggen in de ABR.

Groet, Dirck

pu
door puursang - May 15, 2009 om 13:34
23 Antwoorden / 11 Vragen

Beste  Dirck, inderdaad zijn verschillende apparaten van Strong, Pioneer,Pace,echostar en waarschijnlijk nog wel anderen, identiek aan de DST serie van Philips. Dus in die apparaten kunnen deze storingen ook optreden. Echter in de voedingsprinten van de diverse apparaten zit verschil. Kom uit Z Holland en ken ( nog ) geen zaken in het Noorden.Woon sinds korte tijd in Drenthe.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 16, 2009 om 01:24
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Dirck, off topic:

In de oude stofzuigerfabriek ben ik slechts 1 maal geweest. Boonstra kennen is dan een te groot woord. Toen we de beschikking kregen over T.A. was de noodzaak om de filialen af te struinen minder groot.

Het vaakst
kwam ik in Almelo (2 stuks), Enschede, Hengelo, Apeldoorn, Nijmegen (2
stuks), Eindhoven, Den Haag, Zwolle, Drachten, Doetinchem, Hoogeveen,
Stadskanaal, Winschoten, Emmen, Groningen. In aflopende volgorde van
bezoeksfrequentie. Kan er nu nog steeds terecht, doch voel de behoefte niet meer zo. En er speciaal naar toe rijden om te zien of er nog koopjes zijn met 45 - 55 % korting zie ik niet zitten. Heb de buit al lang binnen.;-)

Heb er altijd plezierige contacten gehad, het best in Almelo. Leuke handel. Had er compleet een bedrijf bij. Koop uw spullen bij de man die het ook repareren kan.... Ze wilden alleen maar meer omzet draaien, want dan mocht de winkel vergroot worden. De Wit was toen "de baas" in Eindhoven. Zegt je dat wat?

Slechts 1 maal is er iets op de PW kaart gezet: In Hengelo, een ladyshave. (niet voor mezelf, hoor;-)

H.