Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 11:21
Elektronica & tv

Scherm van tv dimt na inlog op screen share

Normaal gesproken stream ik afleveringen van series die op mijn laptop staan, via screen share van mijn LG smart TV, naar de tv. Hij maakt verbinding maar sinds gisteravond komt er een waas over mijn beeld op de tv. Beide apparaten, maar ook mijn telefoon en mijn mediabox 1, hangen in mijn wifi netwerk.
Hetzelfde euvel doet zich voor als ik met mijn telefoon een dj mix van jijbuis (yoututbe ;)) naar mijn TV wil streamen. Ook dan dus een donkere waas over mijn beeld op tv. Stream ik dezelfde set via de mediabox 1 naar de tv dan heb ik prima beeld.

Iemand van jullie een idee wat dat kan zijn?

Alvast bedankt!

1162 7 Rapporteer

sira
door sira - Mar 9, 2022 om 12:38
2514 Antwoorden / 24 Vragen

Ik kan je helaas niet helpen, ik stream nooit. Ik heb alleen een vrouwentip, wat gebeurt er als je alle apparatuur in kwestie opnieuw opstart?

Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 12:40
914 Antwoorden / 3 Vragen

Dat heb ik al een aantal keren gedaan.

Maar ik ga net zo lang door tot ik het voor elkaar heb...

sira
door sira Mar 9, 2022 om 12:49
2514 Antwoorden / 24 Vragen

Er zal vast nog wel iemand hier komen met een goed antwoord of goede tip. Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 9, 2022 om 15:37
16946 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, geen idee.  het lijk mij zaak om de verkoper van uw TV of een andere TV expert/reparatuer om raad te vragen.

panter22
door panter22 - Mar 9, 2022 om 16:30
6599 Antwoorden / Vragen

Moet je misschien de app bijwerken?

Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 16:41
914 Antwoorden / 3 Vragen

Screen share is een instelling op de tv...

panter22
door panter22 Mar 9, 2022 om 16:56
6599 Antwoorden / Vragen

Dat had ik begrepen. Maar je moet toch een app op je laptop installeren wil het werken?

Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 17:20
914 Antwoorden / 3 Vragen

nee, via windows kan ik een draadloos beeldscherm kiezen bij beeldscherminstellingen. Het heeft altijd gewerkt tot der laaste firmware update van afgelopen weekend.

Maar ik heb nog een Engelstalig artikel gevonden die stellen dat een reset option de oplossing zou kunnen zijn.

panter22
door panter22 Mar 9, 2022 om 17:34
6599 Antwoorden / Vragen

Ik hoop dat het lukt

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 9, 2022 om 16:36
2242 Antwoorden / Vragen

U heeft het probleem als u van verschillende apparaten naar dezelfde TV streamt dus logica dicteert dat het in de TV zit. Kunt u toevallig achterhalen of de software op de TV net een update heeft gehad?

Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 16:43
914 Antwoorden / 3 Vragen

Afgelopen weekend is er een update geweests van het webOs dus dat is up to date. Maar ik ben het met je eens dat het vreemd is dat het alleen gebeurt als ik rechtstreeks op de tv stream.

Ik zoek verder.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 9, 2022 om 17:50
2242 Antwoorden / Vragen

Als dat allemaal zo samenvalt hoeft u niet verder te zoeken, dan zit het probleem in de update. Contact met LG zoeken en hopen dat ze de melding aannemen en dat er ook wat gaat gebeuren. Contractueel heeft u met LG niets te maken dus afdwingen kan wel eens heel lastig worden.

Ja
door JannyBoe - Mar 9, 2022 om 16:42
569 Antwoorden / Vragen

Staat de TV op beeldmodus ECO misschien? Op internet zag ik dat voorbijkomen als mogelijke oorzaak. Wat gebeurt er als je de TV op standaard of levendig zet? Wel vreemd dat het probleem er niet is bij gebruik van de mediabox maar ik geef de tip toch maar even.

Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 16:44
914 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ga mijn tv scherm eens bekijken maar dat staat, volgens mij, op standaard.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 9, 2022 om 17:56
16946 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend: als 'schrale troost' zie ik dat er meerdere klachten (o.a. over updates) zijn via klachtenkompas o.a. https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/lg-electronics/klachten en indien u het niet krijgt opgelost op basis van al gegeven aanwijzingen is het m.i. herhaald zaak om contact op te nemen met de verkoper.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 9, 2022 om 19:35
914 Antwoorden / 3 Vragen

Aanvulling:

Probleem is opgelost.

Thanks allen voor jullie inzet.

panter22
door panter22 Mar 9, 2022 om 19:52
6599 Antwoorden / Vragen

Wat was er nu aan de hand?

Thecla58
door Thecla58 Mar 9, 2022 om 19:55
914 Antwoorden / 3 Vragen

Heb de TV gereset.

Nu is het alleen nog de telefoon die ik niet rechtstreeks kan streamen naar de tv, maar wel via de media-box. Dat werkt ook prima.

Ja
door JannyBoe Mar 10, 2022 om 09:55
569 Antwoorden / Vragen

Ben nog wel benieuwd hoe het met de beeldmodus zit, of die inderdaad op standaard staat of toch op ECO?

Thecla58
door Thecla58 Mar 10, 2022 om 10:12
914 Antwoorden / 3 Vragen

Die stond op standaard, na de reset stond hij op eco en dat heb ik nu weer naar standaard gezet.

Kan ik weer de F1 naar de tv streamen dus ik ben helemaal happy weer. Het heeft denk ik te maken met de laatste update van het weekend van de firm ware