ca
door caris Jun 13, 2008 om 18:47
Elektronica & tv

Sharp LCD

Wij zijn van plan om binnenkort een nieuwe LCDtv te kopen. Onze 'oude' LCD is een maatje te klein geworden en is ondanks alles toch ingebrand. Onze voorkeur gaat nu uit naar de Sharp 52XL2e en dan eigenlijk puur om het design. Aangezien hier nog erg weinig reviews over zijn, ben ik benieuwd of iemand deze in zijn/haar bezit heeft en kan aangeven of dit een goed toestel is. Zo ja, dan hoor ik graag van jou!

Mvg, Margôt

3878 11 Rapporteer

freya
door freya - Jun 13, 2008 om 18:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Margôt,

Je schrijft 'Onze 'oude' LCD is ......... ondanks alles toch ingebrand'. Dan was je 'oude' toestel kennelijk géén LCD scherm maar een plasma scherm? Het 'inbranden' is een typisch probleem van een plasma scherm en niet van LCD schermen.

m.vr.gr. Freya

mastag
door mastag - Jun 13, 2008 om 19:01
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Margot.
Je kan echt gerust een Sharp kopen. Standaard is er 3 jaar garantie op het enige probleem is dat veel Nederlanders denken dat Sharp een vaag/B merk is. In zuid Europa is Sharp echter een van de meest verkochte merken.
Ze hebben ook een zeer goede service.
Gewoon doen dus als je hem mooi vindt.

ca
door caris - Jun 13, 2008 om 19:32
25 Antwoorden / 9 Vragen

Juist jouw reactie, Freya, heeft mij er toe gezet mijn vraag hier te stellen want ook alle verkopers roepen dit. Wij hebben een LCD en deze is wel degelijk ingebrand! Het is zelfs zo erg dat ik de laatste keer bij een bezoek aan de winkel een foto hiervan heb meegenomen omdat ik deze discussie eigenlijk moe ben. Wij hebben onze pc aangesloten op het scherm en spelen af en toe even een simpel spelletje bij Zylom (verplaatsen zelfs het beeld). Het Logo en de tekst is duidelijk ingebrand.

En Mastag, Sharp geeft nu zelfs 4 jaar garantie (EK aktie). Jouw reactie heeft mij al iets gerust gesteld. Toch zou het fijn zijn als ook een bezitter van dit toestel nog zou reageren. In ieder geval wel bedankt.

Groetjes, Margôt

holstein
door holstein - Jun 13, 2008 om 19:45
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ze kunnen wel drie of vier jaar garantie geven, maar zitten we er op te wachten dat je tv regelmatig weg is voor reparatie....nee dus, zou ik ook niet zijn.
Revieuws op Kieskeurig brengen je vaak een stuk verder, maar dan wel een revieuw van iemand die de tv een tijdje heeft en niet van een paar weken, daar heb je niks aan.
De winkelier prijst toch alles aan, daar kun je weinig mee, die wil alleen maar verkopen.
Panasonic komt vaak heel best uit de testen, maar zijn dat ook duurtesten, dat vraag ik me wel eens af.....

freya
door freya - Jun 13, 2008 om 20:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil je best geloven hoor Margôt, maar ik heb nooit eerder iemand met een LCD scherm horen klagen over een 'inbrand' probleem en heb er zelf ook nog nooit één gezien. Als je er een foto van hebt, dan ben ik daar toch wel nieuwsgierig naar. Misschien dat je mij die foto kunt toesturen? Mijn e-mailadres kun je in mijn profiel terugvinden. Zet er dan ook even het typenummer van het scherm bij.
Bij voorbaat dank.

Freya

edwardus
door edwardus - Jun 14, 2008 om 10:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sharp maakt zeker mooie schermen, ze krijgen ook terecht best goede reviews op kieskeurig. Voor mij gaven de reviews over de Toshiba's toch de doorslag.

henson
door henson - Jun 14, 2008 om 19:13
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Wij hebben al meer dan een jaar een Sharp LCD TV (42 inch) en die bevalt ons uitstekend! Beeld is subliem (zelfs als je geen HD kijkt) en ook het geluid van de TV zelf is mooi (dus je hoeft je surroundset niet aan te zetten, mag wel :-)

De reden dat we deze TV hebben gekocht? Zeer goede reviews op Tweakers, prachtig design (zelfs op poot mooi) en standaard 3 jaar garantie aan huis. (Ja, toen al, dus niet alleen nu met de EK). We hebben in de winkel het toestel met een aantal andere vergeleken, en dit toestel had het beste beeld (samen met Sony en Loewe, deze waren echter beduidend duurder en gaven slechts 2 jaar garantie). Bovendien was onze electronicaleverancier zeer lovend over Sharp, verkoopt ook geen B-merken als Samsung, Daewoo en LG omdat men geen ellende wil (deze kleinschalige winkel geeft zeer goede service en info en is goedkoper dan bijv. MM etc.)

Onze vakhandel heeft ons het toestel aan huis gebracht, poot gemonteerd en op de plaats gezet (zit je ook niet met schaderisico) zonder extra kosten. Dus ga eens praten met een lokale vakhandel, die weten en doen vaak meer dan de grote dozenschuivers en zijn nog goedkoper ook!

Groet, Henson

ca
door caris - Jun 14, 2008 om 19:23
25 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Henson,

Hebben jullie het zelfde type toestel of een ander? Wij willen nu gaan voor de 52xl2e (52 inch) omdat deze erg mooi is qua uiterlijk en daarbij ook nog eens zeer plat is (hij wordt aan muur bevestigd). De nieuwste Sony is ook mooi maar minder plat (Sony is wel goedkoper: Sharp is tot nog toe de duurste uit onze keus). Ben het zeer zeker met jou eens betreffende de vakhandel en daar gaan wij ook zeker voor. Bij MM is toestel inderdaad nog duurder. Sharp heeft altijd 3 jaar garantie maar nu met EK 4 jaar garantie en ook nog € 100,-- retour.

We gaan volgende week beslissen en ik denk dat het inderdaad de Sharp wordt. Bedankt voor jouw reactie!

Mvg, Margôt

henson
door henson - Jun 15, 2008 om 10:24
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Margôt,

Wij hebben de Sharp Aquos LC42XD1E, nu inmiddels al meer dan een jaar oud, en dus niet hetzelfde type. Kan ook niet omdat de fabrikanten ieder jaar de modellen wijzigen. Hij staat bij ons op de poot waardoor je makkelijk bij de aansluitiingen kunt komen.

Omdat je het toestel aan de muur wilt hangen adviseer ik je om direct  (bijna) alle aansluitingen van het toestel van goede kabels te voorzien. Het is vervelend om als het toestel een keer goed hangt het weer van de muur te moeten halen om kabels toe te voegen of te verwisselen, toestellen zijn namelijk behoorlijk zwaar >30 KG en moet dus door 2 man gebeuren. Vervelend als je toch nog eens naar die oude videobanden,camcorder wilt kijken of er een gameconsole bij komt.  Heb er zelf ook kabels (scart en 3x RCA/tulp) achter hangen die ik slechts af en toe gebruik maar het is wel makkelijk dat het toestel dan niet van de plaats hoeft als er (tijdelijk) een toestel bij komt.

Groet, Henson

bu
door buitenkamp - Jun 15, 2008 om 13:15
49 Antwoorden / 1 Vragen

Is absoluut en goed toestel. Heeft een goed reponse snelheid, en nieuw panel voor betere kleuren dan zijn voorgangers.

Ken de 46 inch uitvoering.

Sharp is trouwens ook echt de fabrikant, niet zoals vele andere alleen maar een samensteller.

ca
door caris - Jun 16, 2008 om 20:57
25 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Henson,

Wij hebben onze huidige LCD ook al aan muur bevestigd. Bij verbouwing hebben wij een grote 'kabelgoot' (het is eigenlijk een afvoerpijp voor een ventilatierooster; lekker ruim) in muur laten frezen en dit werkt perfect. Zo zijn ook al die lelijke kabels uit het zicht. Dus dat komt allemaal wel goed. Bedankt en groeten, Margôt