xa
door xan_1 Jul 10, 2008 om 13:40
Elektronica & tv

Siemens wasmachiene

Wie heeft er problemen met de nieuwe SIEMENS WASMACHIENE type nr WM14S490NL  SD8704200241 S1449.EXTRAKLASSE 8 K.G

Die van mijn vriendin lekt namelijk bij de deur en het zeepbakje bij de was van 90 graden.Men zegt dat dit zo hoord en  vind het raar dat ik op die graden was.

4922 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 10, 2008 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo xan

Geen ervaring met de nieuwe Siemens Wasautomaat.

Maar ik vind het raar dat een nieuwe machine lekt! En ik vind bovendien dat dat helemaal niet hoort!!

Maar neem aan: nieuwe machine? Garantie!

ve
door verwijderd - Jul 10, 2008 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Topicstarter. Het komt idd vaker voor bij siemens/bosch dat deze door de deur lekken(slechte manchet).Maar dat mag niet.,De zeepbak wordt ingespoten door een waterventiel die op elke temp met dezelfde kracht de poeder eruit spuit.Hier mag het dus ook niet lekken.

T

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Xan,

Staat de wasmachine stabiel (op een harde ondergrond) en waterpas?

Soms helpt het ook als je de voorkant van de wasmachine een heel klein beetje hoger stelt dan de achterkant van de wasmachine; dit kan met de verstelbare voetjes (meestal onder de voorkant) onder de wasmachine.

Algemeen:

Volgens Siemens is wassen op 90 graden raar... Waarom zit die stand er dan op...

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Edy W12 wasmachine en die lekte ook uit de deur. De deur is bijgesteld. Verder had ik nog veel meer klachten, maar dat ter zijde. Mij werd aangeraden om 1 x per maand een was op 90 graden te draaien. Dit om het aankoeken van wasmiddelresten te voorkomen. De wasmachines zijn namelijk tegenwoordig steeds zuiniger met water.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Xan,
Wij hebben hier een iets oudere Siemens, die van ons heeft slechte lagers en kan slechts 5 kg was doen (1400 toeren).

De vorige antwoorden kloppen, het manchet is verdachte voor het lekken uit de deur - als daar water uit komt. Dat zal helemaal erg zijn als het programma 'kreukvrij' wordt gebruikt! Dan laadt de machine meer water. Op 90 graden wassen wordt geadviseerd om af en toe te doen voor huishoudens waar bijna altijd op 30 of 40 graden wordt gewassen omdat de machine waspoeder resten (witte vlekken) of bruine vlekken (aangekoekt oud wasmiddel en vuil) geeft. Wassen op 90 verwijdert dan deze aanslag uit de machine.

Let er eens op wanneer de lekkage op treed! Meteen aan het begin van het programma als het water wordt geladen? Dan zit er een slang los bovenin (bij de waspoeder bakjes). Maar, waarom zorgen? Is de machine ouder dan een jaar? Dan nog mag dit niet gebeuren en al helemaal niet als hij nieuw is. Leverancier bellen, mannetje laten komen en gratis laten oplossen. Zelfs als hij ouder is dan 1 jaar maar niet ouder dan twee jaar zou de reparatie kostenloos moeten zijn, d.w.z. de materiaalkosten zijn voor de leverancier, de voorrijkosten is een discussie stuk. Zie ook verder hier bij Kassa over 'Garantie'. Wij, consumenten, hebben vaak recht op meer dan er gegeven wordt.

Dat die van jouw vriendin op twee plekken lekt is wel heel toevallig! Vertel a.u.b. hoe oud of nieuw de wasmachine is! Was het zo vanaf het begin?

Succes,
Erky

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben hem nog maar net in Juni gekocht bij de EXPERT te Joure.Koste 850 EURO.En nu al wil deze zich er niet meer mee bemoeien,en dat vind ik ookal verdacht.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2008 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Xan,

Nou zeg mooie EXPERT in Joure.Wordt de hoogste tijd dat daat een slot op deze zaak komt.Een nieuwe wasmachine die lekt is gewoon niet normaal.De verkoper hoort alles in het werk te stellen dat dit euvel wordt opgelost,desnoods een nieuwe wasmachine als het moet.Heb zelf ook al 5 jaar een Siemens wasmachine.De eerste Siemens was na 13 maanden defect (iets met de RVS-trommel) na een paar dagen kwam de verkoper met een nieuwe machine,ondanks dat de garantie net een maand verstreken was.Als EXPERT niet snel blijk geeft van goede manieren en opvoeding,moet u met spoed zelf contact opnemen met SIEMENS (SIEMENS NEDERLAND NV.Postbus 16068, 2500BB Den Haag,telefoon 070-3331234) en hun mededelen dat EXPERT als verkoper van hun producten zich niet aan de regels houdt.Absoluut niet laten afschepen.Desnoods juridische hulp en de kosten naderhand declareren.

Al met al een schandalige houding van EXPERT.

Succes en groeten van Piet.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2008 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Xan, deze machine is in juni gekocht, er zit toch wel fabrieksgarantie op van minimaal 1 jaar, soms wel 3 jaar van de Siemens, deze firma kun je zo bellen, er komt altijd wel iemand.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Terug naar de winkel en eisen dat er een oplossing komt.Natuurlijk mag de wasmachine niet lekken,op welke temperatuur dan ook.De winkelier moet dit oplossen.Laat u niet afschepen met het verhaal dat u bij Siemens moet zijn.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harry,

Het is ZEKER een zaak voor de winkelier om dit op te lossen.Maar zoals opgemerkt,als deze verkoper geen fatsoen of manieren heeft,is het wel raadzaam om SIEMENS daarvan in kennis te stellen.Je moet hun mededelen dat iemand die hun producten verkoopt bezig is ook SIEMENS een slechte dienst te bewijzen.Heb er zelf ook ooit ervaring mee gehad,met een wasmachine van mijn dochter (Bauknecht) Verkoper was toen niet mee te praten,Bauknecht (Whirlpool) in kennis gesteld en hun hebben dat keurig en gratis allemaal opgelost.Uiteraard moet je er dan ook voor zorgen dat je ,,mond op mond'' reclame voor de nalatige verkoper(zaak)maakt.Gewoon naar iedereen die het maar horen wil.Zelfs naar kennissen via email enzz enzzz.Deze verkopers of zaken dien gewoon te verdwijnen of failliet te gaan.

Piet

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Xan,

Stap vandaag naar je vriendin en leg uit dat Expert hier volledig in gebreke is. Een (laatste) bezoek aan de winkel om te praten is nog een idee, maar als jullie (zij) geen poot aan de grond krijgt bij EXPERT dan blijft er maar één passende actie over: een aangetekende brief waarin staat dat de EXPERT 'in gebreke gesteld wordt' en de argumenten op een rijtje staan. Hij wast niet, doet niet wat er in de boeken staat (wassen dus) en hij veroorzaakt schade. De schade verhaalt ze dan ook op de winkel. Met schade bedoel ik dan dat de lekkage dingen kapot kan hebben gemaakt kringen in het plafond van de onderliggende verdieping, overmatig waterverbruik en zo. Laat in de aangetekende brief weten dat als er niet binnen 14 dagen wordt gereageerd ze stappen onderneemt en dat de kosten voor een rechtsgang voor rekening zijn van Expert Joure. Adviseer ze Wetboek 7 (BW) maar eens te lezen op het gebied van levering van een goed of zaak. Met wat zoeken op internet vind je zeker mooie tekst over garantie. Praat eens met Stichting De Ombudsman in Hilversum, kijk of je op de openbare delen van consumentenbond.nl of daar ook info is, helaas hebben veel Nederlanders last van onwillige leveranciers. Siemens is niet de eerste die je moet aanpakken, dat is Expert Joure.

Bedenk dat Expert moet aantonen dat je vriendin de machine (mogelijk) verkeerd heeft gebruikt, zij moet vooral niet gaan lopen verdedigen dat zij de machine wel goed heeft gebruikt, want ze zal dat al wel jaren doen (al was het in haar ouderlijk huis).

Succes!
Erky

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Xan, in Uw geval zou ik rechtstreeks met Siemens kontakt opnemen, gezien het feit dat U 2 wasautomaten van Siemens heeft heeft die lekken, een wasautomaat mag natuurlijk niet lekken!! En gezien de datum van aankoop heeft U wel degelijk recht van spreken. Leg Siemens uit wat de dealer zegt, en wat zijn mening hierover is. m.i is Uw dealer ernstig in gebreke. Vandaar dat ik U aanraad Siemens in te schakelen: Hun Servicenummer is: 070-3331234 , ze zijn 24 uur per dag bereikbaar, en zeven dagen per week. Houdt de aankoopbonnen goed bij elkaar. U heeft (natuurlijk!) recht op een lekvrije wasautomaat, wat de dealer zegt is natuurlijk klinklare onzin. Succes!!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2008 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Erky,

Het is ook niet ..,,SIEMENS AANPAKKEN''......maar wel raadzaam om hun in kennis te stellen.Als hun dan de ,,dealer-verkoper'' willen aanpakken is dat meegenomen.Is al schandalig wat je tegenwoordig allemaal moet doen om met normaal fatsoen behandeld te worden.

groeten van Piet

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als medewerker van Siemens wil ik hier graag op reageren.

Het defect aan de WM14S490NL, zoals dit beschreven staat, hoort niet en lijkt te voldoen aan de garantievoorwaarden. Slechts wanneer het defect door ondeugdelijk gebruik teweeg is gebracht, valt het niet binnen de fabrieksgarantie. Deze garantie voor Siemens-apparatuur is vanaf de aankoopdatum 2 jaar geldig.

Een storing die voldoet aan de garantievoorwaarden wordt binnen deze periode kosteloos gerepareerd. Voorrijkosten zullen dan ook niet in rekening gebracht worden. Om een reparatie afspraak te plannen kunt u bellen met Siemens Home Services, 070-3331234.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste medewerker van Siemens,

Dat hebt u mooi gezegd en geschreven.Vind wel dat niet steeds door servicediensten de kreet ,,ten gevolge van ondeskundig gebruik'' moet ,,gesuggereerd'' worden.(net alsof iemand de deur met een schroevendraaier opent en met een hamer dichtslaat)We spreken hier over een nogal dure wasmachine van een maand oud.Ikzelf (gepensioneerd), ben altijd medewerker van Philips geweest.Misschien kunt u beter eens opletten wat die verkoper van uw producten in Joure voor Siemens betekent.Dat is ondeskundig en de klant een oor aan naaien.Daar moet Siemens maar eens even orde op zaken stellen.Lijkt me goed voor de klanten en ook voor uzelf.

Groeten van Piet.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Keurige posting siemens.Maar het is u bekent dat de problemen zijn begonnen vanaf de maxx serie waar bezuinigt is op de dikte van het plaatstaal van de machine.

gr  T