snowgirl
door snowgirl May 22, 2014 om 15:21
Elektronica & tv

Sony camera

ik heb een moie camera van Sony, deze is al wat jaartjes oud. maar sinds een paar weken kan ik als ik inzoom nietmeer scherpstellen, heeft iemand enig idee hoe dit kan, of is mijn camera aan zn einde van zn latijn en zal ik een nieuwe moeten kopen??

2494 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 22, 2014 om 15:38
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Is het euvel langzaam aan of plots ontstaan? Wellicht in zanderige situaties (strand) gebruikt zodat er zand in het mechanisme kan zijn gekomen?

mahadma
door mahadma - May 22, 2014 om 15:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Val / stoot schade kàn ook de oorzaak zijn.

ro
door ron530 - May 22, 2014 om 17:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de camera veel gebruikt wordt dan is hij versleten. Gebruikt u de camera mondjesmaat zijn de micro condensatoren uitgedroogd, in beide gevallen is reparatie niet lonend.
Als het nog een camera met een loopwerk betreft dan is het nu tijd om deze op dvd te zetten want de kans dat de camera er totaal mee ophoudt is aanwezig.

snowgirl
door snowgirl - May 22, 2014 om 18:04
89 Antwoorden / 46 Vragen

de camera is niet gevallen, en de camera word zodanig gebruikt met uitjes of vakantie,s
dus niet elke dag, maar soms 1 keer per maand, of 2 keer per maand.
niet elke dag.
maar het is dus niet lonend dat ik hem dan na laat kijken, hij is dus wat versleten.
tijd dus om een nieuwe aan te schaffen!! ook niet verkeerd maar was erg gehecht aan deze camera
en zal dus op zoek moeten na een gelijkwaardig toestel,
bedankt voor alle info

aurora1
door aurora1 - May 22, 2014 om 18:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou eerst even voor advies naar de winkel gaan waar hij gekocht is en anders naar een andere fotowinkel.

jantom
door jantom - May 23, 2014 om 11:13
377 Antwoorden / 0 Vragen

Electronica laat ons op een gegeven moment in de steek... soms gaat het in kleine stapjes en soms is het apparaat inééns totaal onbruikbaar. Het is niet anders.

who cares
door who cares - May 23, 2014 om 11:20
146 Antwoorden / 9 Vragen

Bedoel je deze ???

Sony cybershot Type DSC- P93
heb nog een goede liggen voor je

om
door omajilsey - May 23, 2014 om 11:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de lens schoongemaakt? Ik had hetzelfde was al van plan om een nieuwe te kopen. Maar voor de zekerheid eerst de lens schoongemaakt, en hij doet het weer prima. Dat heb je als je het uitleent aan je kleinkinderen.

audb
door audb - May 23, 2014 om 11:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het een foto camera met losse lenzen betreft dan naar winkel en even schoon laten maken.
Bij een video camera zal ik u aanraden om maar een nieuwe te kopen en wees slim koop er een die een grote optische zoom bereik heeft digitale zoom waar veel mee word geadverteerd is gewoon niet om aan te zien.
Overigens heeft Aldi morgen een foto toestel in de aanbieding en die is ook redelijk goed qua filmen en foto`s nemen en dat voor nog geen 130 euro

pe
door pebk - May 23, 2014 om 13:03
581 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snowgirl schreef op donderdag 22 mei 2014, 15:21]ik heb een moie camera van Sony
Ik denk dat een belangrijke vraag is: "Welke camera van Sony?"

Wat van belang is bijvoorbeeld:
Is het een spiegel reflex camera? Dan kan het zijn dat je spiegeltje of je sensor vies is. Deze zijn goed schoon te (laten) maken.
Is het een pocket camera? Het schermpje kan beschadigd zijn. (Zijn de foto's wel scherp of ook niet?) De lens zelf kan beschadigd of vies zijn.
Heb je er een vaste lens op? Deze kan vies zijn.
Zijn de foto's wel scherp?

Als het ook een zoekervenster heeft, kan deze vies zijn of onscherp. Mijn camera heeft een zoekervenster, die qua scherpte gesteld kan worden. Dit was per ongeluk gebeurd.

Ook heb ik een keer gemerkt dat het (losse) UV filter lensje er voor zorgde dat mijn telelens niet meer scherp stelde.

Kortom, er kunnen legio redenen zijn wat er aan de hand is. Je zou een offerte kunnen vragen in bij een fotowinkel. Misschien zien ze direct wel wat er aan de hand is.

do
door doordenker2 - May 23, 2014 om 15:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snowgirl schreef op donderdag 22 mei 2014, 15:21]ik heb een moie camera van Sony, deze is al wat jaartjes oud. maar sinds een paar weken kan ik als ik inzoom nietmeer scherpstellen, heeft iemand enig idee hoe dit kan, of is mijn camera aan zn einde van zn latijn en zal ik een nieuwe moeten kopen??

Vraag dit aan de verkoper van uw camera of een deskundige andere persoon aan wie U uw camera ter beoordeling kunt laten zien. . Als hij stuk is kan hij mogelijk gerepareerd worden, vraag daarvoor vooraf een bindende prijsopgave. Dit maakt uw overweging om al of niet een nog recentere of vervangende camera te kopen gemakkelijker. U moet zelf leren beslissen en niet te veel op weliswaar goed bedoelde maar vaak door op met ondeskundigheid gegeven antwoorden van het forum rekenen. Niemand uit het forum heeft uw "moie" Sony camera in handen gehad om deze te bekijken.

joost12
door joost12 - May 23, 2014 om 15:28
52 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snowgirl schreef op donderdag 22 mei 2014, 18:04]de camera is niet gevallen, en de camera word zodanig gebruikt met uitjes of vakantie,s
dus niet elke dag, maar soms 1 keer per maand, of 2 keer per maand.
niet elke dag.
maar het is dus niet lonend dat ik hem dan na laat kijken, hij is dus wat versleten.
tijd dus om een nieuwe aan te schaffen!! ook niet verkeerd maar was erg gehecht aan deze camera
en zal dus op zoek moeten na een gelijkwaardig toestel,
bedankt voor alle info

heb je hem al na laten kijken, dat zou ik eerst doen

en anders ik weet niet of het mag, dit volgende zeggen? zou ik even langs Kamera Express gaan, google maar even naar deze winkel, daar kunnen ze je ook helpen me de kamera die je nu hebt, daar krijg je super goed advies

endemion
door endemion - May 23, 2014 om 16:31
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 23 mei 2014, 11:50]
Overigens heeft Aldi morgen een foto toestel in de aanbieding en die is ook redelijk goed qua filmen en foto`s nemen en dat voor nog geen 130 euro
Geen goede aanbieding. Er zijn zo een aantal Fujifilm camera's te noemen met betere specs rond dezelfde prijs.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/436/346777;220867;306915/categorie/