Sony cashback actie, doos kwijt, geld kwijt...
Dure TV gekocht van 1700 euro, en 1 van de extra aankoop argumenten was een cash back van 200 euro. Bij thuiskomst in alle opwinding bij TV uitpakken doos daarna beneden bij grofvuil gezet, (66 inch neemt nog wel wat ruimte in zeg maar) wel nog snel een foto genomen van streepjes code,
200 euro door de neus geboord, Sony weigert uit te betalen,
Foto was niet afdoende... Ze MOETEN het uitgeknipt hebben, ja pff
TV hangt aan de muur, foto van de doos, officieel aankoop bewijs..
Staat nota bene op hun eigen website het volgende bij de veel gestelde vragen
"4. Waar kan ik de streepjescode en het serienummer van mijn product vinden?
De streepjescode en het serienummer is altijd te vinden op de doos van het product, bewaar deze dus altijd goed tot het moment van registratie. Het serienummer begint na het ‘S01’-gedeelte, zoals afgebeeld op de doos afbeelding. Mocht je de doos niet meer hebben; dan is het serienummer ook te vinden op de sticker aan de achterkant of op de onderkant van het product.""
Waardeloos bedrijf ik koop NOOIT meer 1 Sony product ever.
Toch is het altijd zo dat men de originele doos moet bewaren, zelfs zonder cash back. Mocht een apparaat b.v. stuk gaan in de garantieperiode, dat moet ook meestal in de originele doos. Ik bewaar dozen in de kelder, tot de garantieperiode is afgelopen. Niet dat u daar nu iets aan heeft. Maar dat u daarom nooit meer Sony koopt is ietwat kort door de bocht; is bijna bij ieder merk zo.
Volgens mij mag men niet eisen dat het artikel bij een garantiegeval in de originele doos verstuurd moet worden.
Nee, dat is inderdaad geen verplichting.
Inderdaad bij een ( garantie ) reparatie van een TV boven de 40 inch komt de monteur bij je thuis repareren.
Het is niet verplicht maar wel heel erg handig om zo'n doos te bewaren (al was het maar om te gebruiken bij verhuizingen).
Normaal gesproken koopt men iets natuurlijk niet omdat er een cash back gegeven wordt, maar omdat men dat ding wilde hebben.
En direct de doos weggooien is ook onverstandig, hoe groot hij ook is. Niet datu hemtwee jaar in de kelder moetzetten, is ook weer overdreven.
Maar met de originele code uit de doos, had u dat geld gehad. Foto’s bevorderen fraude.
Zo'n cashback actie kan je natuurlijk wel over de streep trekken. Sterker nog, daar zijn ze zelfs voor bedoeld.
Én je kunt de tv graag willen hebben.
Naast elkaar dus.
Als een foto genoeg zou zijn dan kan men zo een foto van de code al in de winkel maken.
De barcode moet gescand kunnen worden.
Klopt, zelfde korting ellende meegemaakt met een Sony tablet. Het ding ging ook nog eens na een maand kapot. Na een half jaar kreeg ik pas een nieuwe. Inmiddels had ik allang een iPad gekocht.
Deze vorm van omgang met klanten siert ze niet. Mijn keuze voor apparaten valt tegenwoordig niet zo snel meer op Sony.
Ze MOETEN het uitgeknipt hebben, ja pff
Ja, dat is één van de voorwaarden. Hád je kunnen weten.
En wat je aanhaalt bij hun veelgestelde vragen: Inderdaad, serienummer staat ook op sticker, maar dat is wat anders dan de streepjescode, toch?
Om dat "u" niet voldoet aan de voorwaarden , is sony een waardeloos bedrijf.
???????????
@moetdat: Neem aan dat je reactie bedoeld is voor vraagsteller?
Jep,
Dan moet je (een volgende keer) in het antwoordveld onder de vraag reageren en niet als reactie op een reactie (zoals nu), want dan ziet vraagsteller het niet.
Ik heb uw doos bij het grofvuil zien staan, heb ook snel, voordat die de vuilwageninging, een foto van de streepjescode en serienummer gemaakt en opgestuurd. En wat dacht u, gaddemme ze trappen er niet in. En dat is niet eerlijk...o nee!
Gelukkig ben ik slimmer geweest. Ik heb de streepjescode en serienummer uitgeknipt. Heb nu zomaar €200,- kado gekregen.
Dan moet u de doos op de vuilstort hebben gevonden;-))
@GERBERA, beetje kinderachtige reactie om Calimerao erbij te halen?!
@maarten, jammer dat u geen gevoel voor humor heeft en de clou van mijn bericht niet begrijpt. Het is overigens Calimero als we toch kinderachtig gaan doen!
Ik heb het even door de humorscan gehaald maar er is geen aantoonbare humor aangetroffen.
Ik begrijp alles heel goed.
Misschien begrijp u dat een beetje meer respect naar een vraagsteller best mag.
Blijkbaar snapt u het niet, maar als de Ts de doos bij grofvuil zet zou eenieder foto's kunnen maken en deze opsturen. En zo werkt het dus niet, zoals ik op "ludieke" aan de Ts kenbaar maak. wijze en heeft niets te maken of ik wel of geen respect richting de Ts heb. Overigens is het niet aan u te oordelen op welke wijze men reageerd richting een Ts. Lees dan ook even de reactie van @diumenge.
Ze willen ook uitgeknipt hebben omdat je ook tv kunt kopen en retour kunt brengen omdat deze bijv niet in de kast past . Knip je alles uit wil de winkel de doos echt niet retour Ondertussen heb je al kopie bon en kopie streepjes code en kunt zo geld vragen voor iets wat je niet in bezit hebt
Z'n rare eis is dat dus niet. Bon en uitgeknipte streepjes /bar code
@GERBERA. ik snap echt écht alles hoor zoals ik al schreef.
Als u niet reflecteert op uw eigen formuleringen dan houdt het op.
Maar ik zie dat mijn boodschap wel aangekomen is en zet er daarom maar een punt achter.
Wat heb je trouwens aan foto's van een serienummer en barcode als je geen factuur kunt overleggen?
Jammer dat je het bewijs dat je tv hebt gekocht, weggegooid hebt. Dure vergissing.
Niets aan te doen. Voortaan eerst de voorwaarden lezen.
Dit is niet typisch Sony. Voor LG, Philips, Samsung en andere gelden dezelfde regels. Mijn leverancier heeft de doos na levering retour genomen nadat hij de streepjescode er voor mij uitgeknipt heeft. Alerte winkelier is ook handig!
Nee bij Samsung en Philips kan je de aanvraag van een cashback volledig digital doen en opsturen via hun website.
Het is helemaal niet relevant hoe anderen het doen.
Om voor de cashback actie in aanmerking te komen dient u op de website een aanvraagformulier in te vullen. Boven dat formulier staat wat u allemaal dient mee te sturen.
"- Vul onderstaand registratieformulier volledig in en print de bevestigingsmail uit;
- Registreer uw product op www.sony.eu/mysony. Print de bevestigingsmail van deze registratie uit;
- Maak een kopie van de aankoopbon;
- Knip de originele streepjescode Soundbar met SerieNummer, Modelcode en EAN uit de verpakking.
Stuur deze documenten naar Sony".
U heeft niet aan de gestelde voorwaarden voldaan en helaas geen recht op de cashback actie. Vraag 4 is van toepassing op het registreren van de tv en heeft enkel met regel 2 van de voorwaarden van doen.
Zeiksnor, je haalt wel punt 4 van de veel gestelde vragen (PDF-alert) aan, maar punt 2 voor het gemak maar even niet? Je kon dus al niet goed lezen, en kan dat nog steeds niet.
"2. Hoe kan ik mij registreren voor deelname aan een promotie? Bezoek de website www.sony.nl/actiesen klik op de betreffende promotie. Klik op ‘claim je cashback’ en vul vervolgens je gegevens inbij het online registratieformulier. Print het registratieformulier uit en stuur het ingevulde registratieformulier, de aankoopbon en de uitgeknipte streepjescode met serienummer van de verpakking naar:"
Complimenten voor de relevante gebruikersnaam overigens ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer