hu
door hugoweij Apr 8, 2019 om 20:04
Elektronica & tv
Sony GPS logger GPS-CS3KA

Sinds 02-02-2011 ben ik in het bezit van een Sony GPS logger. Tijdens vakantie's, fiets en wandeltochten heb door de jaren heen honderden log bestanden met de route's verzameld. Bij deze Sony logger zat het programma PlayMemories home. Met dat programma kon ik dus de log bestanden downloaden en zo de routes terug zien met de kaartfunctie in Goolgle-Maps. Ook konden de onderweg opgenomen foto's voorzien worden van GPS coordinaten. Heel leuk om later de routes en de plaats van de foto's terug te zien.

Maar. . . . sinds jan-2019 werkte het ineens niet meer en op 14-feb-2019 was er een bericht van Sony dat Play Memories home de GPS funktie (kaartfunktie) niet meer ondersteund.

Herhaaldelijk met Sony gecommuniceerd voor een oplossing (alternatief) maar verwijzen steeds naar Goolgle LLC. Daar moet dus de oplossing vandaan komen.

Er zullen best wel meer mensen zijn die dit probleem ondervinden en hebben die dan een oplossing gevonden? Leuk he van zo'n bedrijf als Sony. Ineens stoppen en zoek het maar uit.

Gr. Hugo

1571 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 8, 2019 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als dat inderdaad een gevolg is van een specificatiewijziging door Google, dan kan Sony daar toch niets aan doen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2019 om 21:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik wist niet beter dan dat Play Memories Home een fotobewerkingsprogramma is van Sony en gebruik het veel. Dat is ook zonder enig probleem.
Als Google evenwel iets verandert waardoor u hetgeen waarvoor u het benut moet u helaas toch echt bij google aankloppen.

Als schrale troost, ik had een app m.b.t. voordelig tanken en die app werkt niet meet onder google maar nog uitsluitend onder apple.
Maar ik heb inmiddels een andere applicatie die wel naar mijn wens werkt. Tja, automatisering en licenties daarvoor zijn niet altijd (meer) eenvoudig.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2019 om 22:26
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb nog even gekeken bij Sony  met mijn Play Memories account en zie dit: 14 februari 2019

Map View in PlayMemories Home (Windows-versie) is niet langer beschikbaar vanwege een specificatiewijziging bij Google Maps. Er zijn soortgelijke toepassingen die je in plaats daarvan kunt gebruiken.

Het lijkt mij een relatie te hebben met uw vraag.

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 9, 2019 om 08:43
26 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vrees dat je weinig kans maakt als ze je doorsturen naar Google LLC. Het is in dit geval lastig om nog iets van Sony terug te krijgen.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2019 om 09:07
11536 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HugoWeij ,

Misschien heeft u iets aan het gegeven antwoord van de FAQman ,  een alternatief voor Play Memories Home .

https://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/alternatief-voor-playmemories-home/

newmikey
door newmikey - Apr 9, 2019 om 21:43
830 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt het open source programma GPSBabel installeren. Dit kan de Sony logger logbestanden in NMEA formaat uitlezen en converteren naar een geschikt formaat (zoals het zeer algemene GPX of het voor Google Earth specifieke formaat). U kunt daarna met allerlei vrij beschikbare software en/of websites de fotolocaties in de fotobestanden toevoegen of de trip zichtbaar maken op een kaart.

Links:
GPSBabel: https://www.gpsbabel.org/
Engelstalige handleiding voor omzetten van Sony naar GPX: https://www.walkernews.net/2012/07/09/how-to-convert-sony-gps-log-file-from-nmea-to-gpx-format-used-by-endomondo/
GPS logbestanden zichtbaar maken op kaart: http://www.gpsvisualizer.com/