angeleyes
door angeleyes Oct 21, 2009 om 14:44
Elektronica & tv

Stofzuiger

Betreft een aankoop via wehkamp: stofzuiger, merk: miele, type: S380
factuurdatum: 13 oktober 2009 (nog steeds op zicht dus)

probleem:
de 2e keer dat ik de stofzuiger gebruik: ik zet 'm aan en hij begint
(vrij hard) te ratelen. De stofzuiger is alleen gebruikt voor gewoon
huisstof en had de stofzak en filters al gemonteerd in zich door de
fabrikant (miele).

Omdat ik de rekening contant zou betalen,maar
nog niet heb gedaan (doe ik nooit binnen de zichttermijn) vraag ik me
af wat ik moet doen/laten en wat mijn rechten zijn. Er staat dat het
artikel ongebruikt moet zijn,maar een defect kun je vaak pas
constateren als je het in gebruik neemt dus ik ga er vanuit dat dat
onzin is.

Inmiddels heb ik het defect wel aan wehkamp gemeld,maar nog geen reactie ontvangen.
Ik heb consuwijzer bekeken maar omdat ik nog niet betaald heb en binnen de zichttermijn zit is me niet alles geheel duidelijk.


Bedrijven
hebben nogal vaak de neiging alles op de klant af te wentelen (dan
hebben ze aan mij de verkeerde als ik in mijn recht sta!). Wehkamp
staat niet echt goed bekend met service al zijn ze wel aangesloten bij 
de thuiswinkel organisatie.

alvast dank!

1334 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ angeleyes:

Wanneer je een probleem hebt met Wehkamp, stuur dan een e-mail naar:

dhendriksen@wehkamp.nl

Deze bemiddelt.

Hardware ERror MAN.







ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@angeleyes


Zolang je nog geen reaktie terug hebt van Wehkamp: zet regelmatig de stofzuiger aan en kijk of 't probleem zich blijft voordoen. Ik heb wel een vermoeden wat je te horen krijgt. Nl.: is gebruikt, ruilen niet meer aan de orde. Tijd terug precies hetzelfde met een TS/wasmachine, kreeg na klagen geen poot aan de grond. Heb toen zelf Wehkamp aangeschreven en gezegd: 'als zichttermijn betekent dat je er alleen maar naar mag kijken ....'. Uiteindelijk: wasmachine werd omgeruild.


Zou dus hetzelfde hanteren! Succes!

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@angeleyes Heb je zuiger ook al geprobeerd zonder slang er aan,soms werveld er wat in de slang of buis. Anders is het een loszittende waaier in de motor oid.Dit valt onder de garantie,Wel eerst betalen hoor.  T

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag angeleyes, stofzuiger inpakken en direct retourneren naar Wehkamp! Is duidelijk genoeg toch!


Zelf ooit eens een bladblazer gehad, ook gebruikt, werkte voor geen meter, zo goed mogelijk schoongemaakt en teruggestuurd binnen zichttermijn, nooit meer iets van gehoord! (Was ook bij Wehkamp)


Succes, Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dankjewel,ik heb het genoteerd. Kan van pas komen ;)


ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Had slang ook even losgekoppeld,zelfde euvel helaas...


ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

"Heb toen zelf Wehkamp aangeschreven en gezegd: 'als zichttermijn
betekent dat je er alleen maar naar mag kijken ....'. Uiteindelijk:
wasmachine werd omgeruild."

Ik ben voorbereid,het houd sowieso geen stand bij een geschil voor een rechter,maar wil alleen mijn *recht* .. niet meer maar ook niet minder! :D



ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik wacht eerst even de reactie van wehkamp op mijn klacht af voordat ik alles retour stuur...


ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag angeleyes, dat is nu juist iets, wat ik niet ging doen! Dan is dadelijk nun verhaal: "sorry, maar de zichttermijn is voorbij"


Ik stuurde die stofzuiger vandaag nog retour, pak 'm in en breng 'm naar het postkantoor, zorg dat je een ingevuld retourformulier van het postkantoor in handen hebt (goed bewaren) met de dagstempel.


Zo zou ik het toch echt doen, afwachten kost je strakt alleen maar meer ellende (en poen!)


Succes, Mvgr. Henri

ve
door verwijderd - Oct 21, 2009 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zit wat in ja :)  Ik meld m alvast aan voor retour,dan staat dat vast!


ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet er voor zorgen dat u aannemelijk kunt maken dat u een beroep heeft gedaan op hetzij de (wettelijke) bedenkt termijn, hetzij de wettelijke garantie. Als zij niet reageren doet u er goed aan om de brief aangetekend te versturen.

U kunt inderdaad een beroep doen op bedenk termijn. Als je dit binnen de wettelijke termijn van 7 werkdagen (ma t/m vrij) dan mogen ze niet aankomen met "u heeft het gebruikt" of "u heeft het uitgepakt". Na deze termijn mogen ze wel dat soort voorwaarden er aan verbinden. Zorg er dus voor dat u kunt bewijzen dat zij de brief binnen de 7 werkdagen na aflevering hebben ontvangen. (Wanneer de verkoper niet aan bepaalde wettelijke voorschriften heeft voldaan bedraagt de termijn soms 3 maanden, maar daar zou ik het niet op laten aankomen.)

Echter het beroep doen op de bedenk termijn heeft ook nadelen: u wordt opgezadeld met de verzendkosten.

Een alternatief is dat u beroep doet op de wettelijke garantie. In dit geval zijn de verzendkosten niet voor u. U kunt dan kosteloos herstel of kosteloos vervangingen eisen van de verkoper. Omdat u het gebrek binnen de eerste zes maanden na aflevering heeft ontdekt ligt de bewijslast bij de verkoper. (Als de verkoper kan aantonen dat u niet heeft geklaagd binnen twee maanden na aflevering komt ie daarmee onder zijn verplichtingen. )



ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag angel,


De wettelijke bedenktijdperiode bij een postorder is in principe 7 kalenderdagen. Maar sommige postorderbedrijven geven een ruimere termijn, bijvoorbeeld van 14 dagen. Kijk dus even na wat Wehkamp aan termijn geeft. Als je niet meer in de bedenktijd zit, dan heeft de verkoper het recht om het defekt te (laten) herstellen. Treedt een defekt vrijwel gelijk met de leveringsdatum op, dan is het een goede gewoonte dat het produkt wordt vervangen. Dit laatste is echter niet wettelijk verplicht. Hoe dan ook kun je de stofzuiger terug sturen, want het is immers sowieso nodig om de stofzuiger te vervangen danwel te repareren omdat er bij dit exemplaar van een defekt sprake is.


Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Oct 22, 2009 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Duidelijk verhaal,dankjewel read.

Wehkamp hanteert 14 dagen zichttermijn. Het defect deed zich voor in de eerste week van de zichttermijn (dag 6/14) en is ook direct gemeld bij wehkamp.

Er is door de -nog lopende- zichttermijn (nog) geen (koop)overeenkomst.

Heb met enkele bedrijven al eerder problemen gehad mbt service bij een RMA/DOA,maar nog nooit binnen de zichttermijn bij koop op afstand.
 

vriendelijke groet,angel



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer