lo
door lonneke_1 Jun 11, 2005 om 15:07
Elektronica & tv

Technische vraag mp3-speler

Ik ben op zoek naar een mp3-speler,nu kom ik termen tegen als geheugen;nvt,en nog meer maar wat ik nu eigenlijk het liefst wil weten is wat het woord flash-geheugen betekent.Kan iemand mij hier antwoord op geven?En wat betekent extern geheugen, hoe heet het als je het geheugen niet kunt uitbreiden en hoe heet het als je het wel uit kunt breiden met een kaart?Ben erg benieuwd naar antwoorden en alvast bedankt,Lonneke

478 5 Rapporteer

morrigan
door morrigan - Jun 12, 2005 om 14:27
87 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn drie soorten apparaten te koop waar je mp3's op kunt afspelen:

1. portable cd-spelers waar je ook mp3's op kunt afspelen. Voordeel: je kunt er ook gewone cd's op afspelen. Nadeel: bewegende onderdelen, relatief groot.

2. flashplayers. Deze stop je gewoon als een usb-stick in je pc om er muziek op te zetten. Voordeel: klein, geen bewegende onderdelen. Nadeel: er kan minder muziek op dan bij nr. 1 of 3

3. harde schijf mp3-spelers, zoals bijv. de iPod. Voordeel: er kan heel veel muziek op. Nadeel: een stuk groter, bewegende onderdelen.

Misschien is het een idee als je eerst even voor jezelf bepaalt wanneer je de speler wilt gebruiken. Wil je er bijv. mee gaan joggen, neem dan een flashplayer. Die is klein en kan goed tegen schokken.

Kijk ook eens op http://www.kieskeurig.nl

lo
door lonneke_1 - Jun 12, 2005 om 14:30
10 Antwoorden / 21 Vragen

Dank je Morrigan,weer wat meer geleerd erover maar bij flash-spelers kun je wel weer je muziek er vanaf halen en er nieuwe opzetten?Maar deze kun je niet uitbreiden met kaarten neem ik aan?In ieder geval,alvast bedankt voor je reactie!!

                                                  Lonneke

morrigan
door morrigan - Jun 12, 2005 om 14:47
87 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt bij een flashplayer ook gewoon muziek eraf halen en nieuwe erop zetten. Je pc ziet zo'n speler net als een usb-stick, waar je (muziek-)bestanden op kunt zetten en ook weer afhalen.

Of er mp3-spelers bestaan waar je nog losse geheugenkaartjes bij kunt prikken, weet ik niet. Vroeger had je die inderdaad wel, maar of die nog steeds te koop zijn?

lo
door lonneke_1 - Jun 12, 2005 om 16:13
10 Antwoorden / 21 Vragen

Hoi Morrigan,duidelijk jouw antwoord,nu weet ik zo ongeveer hoe ik moet zoeken en wat die andere spelers betreft;er zijn er nog wel te koop met kaarten maar wel steeds minder,waarom weet ik eigenlijk niet want ik vond dat eigenlijk wel reuze handig.Maar dank je wel,ben weer wijzer geworden!!

                                                     Lonneke

ro
door robdevisser - Oct 25, 2005 om 01:00
2 Antwoorden / 2 Vragen

Er bestaan nog steeds mp-3 spelers met externe geheugens. Het (beste/makkelijkste) vind ik zelf SD kaarten je kunt ze haast overal kopen zijn sterk en je kunt ze voor steeds meer verschillende teopassingen gebruiken. Ik gebruik ze zelf al voor Fotocamera/Pda maar ze zijn ook al in sommige gsm's te gebruiken en ze worden steeds groter in opslag mogelijkheden er bestaan er al met een capaciteit van 4 GIG ! en ze worden steeds groter ........