hilly
door hilly Nov 29, 2014 om 18:05
Elektronica & tv

Telefoonterreur

Hallo,
Sinds 14 dagen word ik elke dag 2x opgebeld door een mij onbekend nummer.Heb al gegoogled maar eigenlijk niets gevonden. Betreft het telefoon nr: 088-7780171.
Wie heeft hier ook last van en wie weet wat te doen want gek word ik ervan. Heb nog niet de telefoon opgenomen want je hoort zulke rare dingen.

BVD
Hilly

7865 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2014 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedrijven gebruiken 088, laat je niets wijs maken door de rare dingen die je hoort. Je kan de telefoon gewoon opnemen. Het is waarschijnlijk een callcenter, een goed doel of loterij of zo, dat net zo kant blijft bellen tot je wel een keer opneemt.

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2014 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

kant = lang

emcede
door emcede - Nov 29, 2014 om 18:19
960 Antwoorden / 4 Vragen

Voorzichtigheid is goed, maar overdrijf het niet. Als je de telefoon opneemt gebeurt er niks hoor! Gewoon opnemen, desnoods alleen vriendelijk 'hallo' zeggen zonder je naam te noemen. Zoals gezegd, 088 is tegenwoordig vrij gebruikelijk voor bedrijven dus daar is ook niks engs aan.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hilly,

Kun je rustig opnemen, hoor.
Als je je maar niet laat overdonderen en geen gegevens doorgeeft.
Als het een callcenter betreft geef je gewoon aan géén interesse te hebben.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2014 om 23:46
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hilly schreef op zaterdag 29 nov 2014, 18:05]Heb nog niet de telefoon opgenomen want je hoort zulke rare dingen.

BVD
Hilly

Als je de telefoon niet opneemt hoe kan je dan rare dingen horen? Ja, via internet. Maar een 088 nummer is tegenwoordig erg gebruikelijk; zelfs mijn WBV heeft het nu om alle kosten te drukken. Zowel voor hen als voor de, in dit geval, huurders. Dus niets geheimzinnigs aan.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 30, 2014 om 00:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Lijk mij niet zo leuk om elke de telefoon op te nemen, kan mij best voorstellen. Maar maak niet ongerust het enige wat zij willen u iets aan te smere. Pak de horn op en ligt hem gewoon een poosje er naast dan kunnen zij gewoon de kosten betalen en daar gaat het hun niet om zij willen u gewoon wat verkopen of iets in die geest.

hilly
door hilly - Nov 30, 2014 om 00:28
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo allemaal bedankt voor jullie inbreng.
Ik heb nog ff gegoogled en vond op een forum dezelfde vraag die ik stel. Deze meneer werd in mei 2014 ook steeds gebeld door 088-7780171 en nam dan op en hoorde niks. Heeft anoniem terug gebeld en weer helemaal niets.
Hij dacht dat het een auto-dialer was.Dus er is wel iets met dit nummer aan de hand. Volgende keer neem ik op en maar ff afwachten hoe en wat.

Bedankt..

Hilly

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2014 om 08:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

TS heeft helemaal gelijk, kijk uit met het opnemen van dit nummer! Beter is om niet op te nemen! Het bedrijf dat hier achter zit, is zeer onbetrouwbaar en bovenal klantonvriendelijk met het verplichten van een abominabel tarief voor 'n automatische incasso.

Gaat namelijk om dit (klikken op geheel eigen risico, zou het niet doen!) 'bedrijf'.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2014 om 08:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Oja op die wijze linkjes kopiëren en plakken werkt niet, eigenlijk wist ik dat ook :-).
Je moet iets hè wanneer je hun site niet wilt bezoeken.

pi
door pieterwolters - Nov 30, 2014 om 10:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 30 nov 2014, 08:06]TS heeft helemaal gelijk, kijk uit met het opnemen van dit nummer! Beter is om niet op te nemen! Het bedrijf dat hier achter zit, is zeer onbetrouwbaar en bovenal klantonvriendelijk met het verplichten van een abominabel tarief voor 'n automatische incasso.

Gaat namelijk om dit (klikken op geheel eigen risico, zou het niet doen!) 'bedrijf'.

Het is weer tijd voor je medicijnen....

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2014 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je vraagt je soms af waar mensen een telefoon voor hebben als ze niet durven opnemen als er gebeld wordt.

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2014 om 15:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Komt omdat ze door allerlei van die Facebook berichten / kettingmails over zogenaamde fraude met telefoons op het verkeerde been worden gezet. Zie maar de opmerking "... want je hoort zulke rare dingen ..." in de vraag. Mensen zijn goedgelovig en denken door die berichten dat door alleen maar de telefoon op te nemen ze op hun kosten kunnen bellen of op een andere manier fraude kunnen plegen. Dat kan niet!

Maarja... het staat toch op Facebook en het komt van de politie nota bene... Dan zeg je: nee, dat komt niet van de politie; krijg je de reactie: waarom staat er dan dat het van de politie komt? Zucht...

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2014 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diumenge

Wijze woorden op zondag.;-)

costnix
door costnix - Nov 30, 2014 om 23:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pieterwolters

:-D