ho
door hoveling Mar 31, 2010 om 08:37
Elektronica & tv

Terugroepactie DE...senseo niet meer te gebruiken!

Mijn bejaarde ouders hebben een senseo waarvan het typenummer overeen kwam om in aanmerking te komen voor de gratis terugroepactie ivm ontploffingsgevaar. Het was een goed werkend apparaat. Nu blijkt dat deze senseo niet valt onder deze terugroepactie omdat het bouwjaar niet klopt. Ze hebben hem, terwijl hij niet kapot was, ''gerepareerd'' en hebben het senseoapparaat onder rambours weer opgestuurd tegen een bedrag van 48 euro! Mijn moeder heeft geweigerd dat te betalen aan de deur voor een goed werkend apparaat die niet kapot was, dus ook niet ''gerepareerd'' hoefde te worden. Boos gebeld natuurlijk. Ze kon toen kiezen, of hij werd vernietigd, of ze hoefde alleen onderzoekskosten te betalen plus verzendkosten van 22,80. Om überhaupt haar senseo weer in bezit te krijgen heeft ze onder protest aan de deur maar betaald en nu blijkt, de senseo lekt als een gek, er liggen losse stukjes plastic naast, er rammelt een los onderdeel in de bodem, dus...hij is niet meer te gebruiken en daar heeft ze dus 22,80 voor betaald voor een senseo die helemaal niet kapot was, plus de aanschafkosten die toendertijd betaald zijn en nu niet meer te gebruiken is!
Wat moeten we nu doen???

7374 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Contact opnemen met DE.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Philips aanmelden voor de koude douche bij Radar.

douche inzenden: klik op: hier

V: Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen over de reparatie heb?
A: Voor specifieke vragen over de reparatie kunt u het best contact opnemen met het verkooppunt waar u uw Senseo naartoe gebracht heeft. Voor overige vragen over Senseo kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van de Philips Consumer Care helpdesk. Philips Consumer Care is bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0230076.

U kunt dit nummer bellen om klacht in te dienen
en eventueel vragen naar welk adres u een schriftelijke klacht kunt sturen.
---
Verzenden aangetekende brieven
Niet aangetekende brieven zijn kansloos bij sommige bedrijven.

Bewaar kopie van uw brief + verzend- en vooral bewijs dat uw brief daar bezorgd is in map en bewaar de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst minimaal 5 jaar.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zit inderdaad wel een beetje krom. Om zichzelf tegen rampspoed te beschermen heeft Uw moeder een als onbetrouwbaar geïdentificeerde Senseo opgestuurd als repons op een terugroepactie.

1) Dat was bij nader inzien volgens de fabrikant een nodeloze actie omdat het typenummer wel als gebrekking genoteerd stond maar het bouwjaar klopte niet om in aanmerking te komen voor reparatie. Me dunkt dat dat te bespreken valt in verband met het schrappen van de kosten.Wellicht hebben de verantwoordelijken voor de reparatie een en ander te strikt beoordeelt en de afwijking (bouwjaar) te weinig zwaar laten wegen als zijnde een tekortkoming in de notatie van de risicogevallen. Hierin zijn zij dus bij nader inzien in gebreke gebleven.

2) Nu lekt het apparaat na onderzoek en retournering. Daar kunt U natuurlijk een tweede punt van maken. Als U alles schriftelijk uitlegt kan men tot een situatieinschatting komen en de financiële kant ervan beoordelen.
Voorwaarde is dat U de Senseo niet ondeskundig heeft gebruikt en dat er geen sprake is van de mogelijkheid van slijtage/ouderdom.

Daar er twee zaken door elkaar heen spelen zult U het onderzoek hiernaar af moeten wachten.

Ik wens U succes.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap er niets van. Ik had ook een Senseo die onder de terugroepaktie viel en daar hoefde ik geen cent voor te betalen. Ook kreeg ik niet mijn eigen apparaat gerepareerd terug maar zelfs een gloednieuwe.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook. Heb een gloednieuwe senseo gekregen zonder iets te betalen. Zou gewoon even bellen. Bij mij heeft het weken geduurd voordat ik een andere had, ze waren mijn oude blijkbaar kwijt. Maar netjes een nieuwe gehad die het nu nog steeds prima doet.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap het ook niet ik heb ook niks hoeven te betalen, ik moest een "aanvraag" doen op de website, een aantal dagen later kreeg ik een door toegestuurd met alle bij behorende streepjescodes enz. voor de verzending en kon het gewoon afleveren een servicepunt. Een week anderhalve week later kreeg ik hem terug, via tnt en hoefde weer niks te betalen.

Naderhand werd me nog gebraagd een enquete in te vullen over de afhandeling, was ik dus heel erg tevreden over.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

patty78 schreef op woensdag 31 mrt 2010, 12:40: Ik snap het ook niet ik heb ook niks hoeven te betalen, ik moest een "aanvraag" doen op de website, een aantal dagen later kreeg ik een door toegestuurd met alle bij behorende streepjescodes enz. voor de verzending en kon het gewoon afleveren bij een servicepunt. Een week anderhalve week later kreeg ik hem terug, via tnt en hoefde weer niks te betalen.

Naderhand werd me nog gebraagd een enquete in te vullen over de afhandeling, was ik dus heel erg tevreden over.

"Door" moet natuurlijk doos zijn.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze was zoek geraakt bij de terugroep aktie, na enige weken kregen we gratis een nieuwe. Prima Philips service!

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou even met DE bellen,
mijn senseo is een week weggeweest en ik hoefde niets te betalen in de doos waar hij in moest zat zelfs nog een pak koffie.
en heb daarna nog een mail ontvangen om te laten weten of alles naar tevredenheid was afgehandeld.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar was ik dus ook bang voor ,dus ik heb de senseo maar niet opgestuurd want hij doet het prima.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds een jaar het nieuwe type Senseo Latte, na een aantal maanden was het apparaat defect, ik heb toen naar Philips gebeld, 0800-0230076 gratis nummer, en zij hebben mij per e-mail een formulier toegestuurd, waar ik het defect op moest omschrijven en vervolgens het apparaat met dit formulier en de aankoopbon (kopie) opsturen.Ongeveer twee weken later heb ik het gerepareerde apparaat terug ontvangen, maar na een aantal maanden goed te hebben gewerkt was het apparaat weer defect en trad de zelfde storing op, dus apparaat maar weer opgestuurd en na twee weken kreeg ik het "gerepareerde" apparaat terug, echter bij het ingebruik nemen bleek dat er niets gerepareerd was en zat de storing er nog gewoon in.
Verbolgen over deze service heb ik maar weer met Philips gebeld en daar werd mij verzocht om het apparaat weer op te sturen, vrij kort daarna kreeg ik een brief dat mijn apparaat niet meer te repareren was en dat mij een geheel nieuw apparaat zou worden toegezonden, die ik weer twee weken later heb ontvangen zonder verder kosten te maken. Dus ik zou u willen aanraden te bellen met 0800-0230076 (gratis nummer) en het apparaat af te geven op het postkantoor en om een verzendbewijs te vragen, dus aangetekend versturen is niet nodig.

Succes.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkwaardig,

ons koffiezetapparaat ging heel heen en wij kregen deze kapot terug. Wij kregen na melding hiervan direkt een splinternieuwe toegestuurd.

GeJe

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

En gebraagd moet natuurlijk gevraagd zijn.

patty78 schreef op woensdag 31 mrt 2010, 12:41:
patty78 schreef op woensdag 31 mrt 2010, 12:40: Ik snap het ook niet ik heb ook niks hoeven te betalen, ik moest een "aanvraag" doen op de website, een aantal dagen later kreeg ik een door toegestuurd met alle bij behorende streepjescodes enz. voor de verzending en kon het gewoon afleveren bij een servicepunt. Een week anderhalve week later kreeg ik hem terug, via tnt en hoefde weer niks te betalen.

Naderhand werd me nog gebraagd een enquete in te vullen over de afhandeling, was ik dus heel erg tevreden over.

"Door" moet natuurlijk doos zijn.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoveling

In het hele verhaal komt het woord VERKOPER niet voor. Bij de verkoper kun je aangeven dat hij destijds een gevaarlijk produkt heeft geleverd en bij de verkoper kun je aangeven dat hij wettelijk verplicht is om voor een fatsoenlijke kosteloze oplossing te zorgen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb contact opgenomen met phillips. Zij vonden het ook geen nette afhandeling. Ik kreeg per mail een verzendformulier. Alleen het probleem is, ik moet een copie toevoegen van het aankoopbewijs, maar die hebben mijn ouders niet, want de senseo is cadeau gedaan! Zij zouden zorgdragen voor een gratis reparatie van de senseo, maar naar het bedrag van 23,80 kan ik fluiten werd er gezegd. Dat krijgen ze niet terug. Ik heb een copie van mijn vraag hier, ook gestuurd naar het juridisch loket en zij zeggen dat we een aangetekende brief moeten sturen voor een nieuwe goed functionerende senseo EN teruggave van de kosten die mijn ouders hebben moeten maken.
Wat zal ik doen:
eerst de aangetekende brief
of
de senseo eerst terugsturen naar e-care om te laten repareren en daarna pas achter het geld aan

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet je wat gek is????In het eerste bericht schrijf je: Ik moest €22.80 betalen en in het tweede staat €23.80 waar zit het verschil in??

Ik zou philips gewoon bellen,het is toch beter om het,indien mogelijk,dit telefonisch af te werken.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoveling

Ik zou beide doen. En terugsturen én het geld terugeisen.

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 31 mrt 2010, 14:10: hoveling

In het hele verhaal komt het woord VERKOPER niet voor. Bij de verkoper kun je aangeven dat hij destijds een gevaarlijk produkt heeft geleverd en bij de verkoper kun je aangeven dat hij wettelijk verplicht is om voor een fatsoenlijke kosteloze oplossing te zorgen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Dan heb je niet goed opgelet...
Een woordvoerder van Philips heeft een paar weken geleden in Kassa op TV verklaart dat alle senseo gedupeerden een gratis nummer konden bellen en dat alle problemen netjes worden opgelost.
Je hoeft dus helemaal niets met de verkopend partij!

ve
door verwijderd - Mar 31, 2010 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op woensdag 31 mrt 2010, 08:48: Contact opnemen met DE.

DE is geen partij, die levert aleen de pads...
Bij Philips moet je zijn..

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 08:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal heeft nog een staartje.... Mijn moeder heeft wel de kassabon gekregen van haar vriendin ivm garantie, maar nu blijkt dat mijn moeder een ander type senseo heeft teruggekegen! Deze is nooit in haar bezit geweest........ dus wordt vervolgt...

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

V: Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen over de reparatie heb?
A: Voor specifieke vragen over de reparatie kunt u het best contact opnemen met het verkooppunt waar u uw Senseo naartoe gebracht heeft. Voor overige vragen over Senseo kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van de Philips Consumer Care helpdesk. Philips Consumer Care is bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0230076.
@ hoveling
Bel eerst het gratis nummer met het verzoek dat uw moeder het juiste apparaat of een nieuw apparaat toegestuurd krijgt. Wordt dat geweigerd, of is het er niet binnen 7 werkdagen dan schriftelijk aangetekend klacht indienen.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoveling

PCC of geen PCC, je moet toch echt bij de VERKOPER zijn. Nu moet je zelf aktie ondernemen, omdat je naar mijn mening wordt opgelicht door het PCC (een toestel terugsturen waarvan jij NIET de rechtmatige bezitter bent), terwijl anders de VERKOPER dit klusje had moeten opknappen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Nu de aankoopbon is terug gevonden, kun je alsnog de andere weg volgen. Hoewel er een nieuw probleem kan zijn, nl. dat verkoper zal zeggen dat het aparaat niet bij hem gekocht is. De gegevens van het aparaat sporen immers niet met de gegevens op de kassabon, zo begrijp ik.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote t.s.
Mijn bejaarde ouders hebben een senseo waarvan het typenummer overeen kwam om in aanmerking te komen voor de gratis terugroepactie ivm ontploffingsgevaar.
------------------------------------------------------V
@ Read

Voor specifieke vragen kan men terecht bij bovenvermeld gratis nummer.

Het lijkt mij een prachtig specifieke vraag aan deze helpdesk wat PCC adviseert indien het bedrijf wat Senseo ingenomen heeft ter reparatie en in gebreke blijft dit weer terug te geven aan de eigenaar.
Eigenaar krijgt een defect ander apparaat mee.

Dit zou m.i. mogelijk kunnen leiden tot probleemloze verstrekking van een nieuw apparaat. Dit is n.l geen reclame voor de wijze waarop deze grootscheeps opgezette recall georganiseerd en uitgevoerd is.

Adviseert helpdesk om contact op te nemen met bedrijf wat Senseo ingenomen heeft ter reparatie ( hoeft niet de verkoper te zijn) dan is dat de volgende stap die zoon gedupeerden kan ondernemen.

Ik ben benieuwd naar de hopelijk goede afloop.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

V: Waar kan ik mijn voor reparatie in aanmerking komende product naar toe sturen?
A: U kunt uw Senseo naar een lokale handelaar brengen. Bij voorkeur brengt u uw Senseo naar het verkooppunt waar u het apparaat gekocht heeft. Indien mogelijk brengt u uw aankoopbon mee, dit is echter niet verplicht. Het verkooppunt zal ervoor zorgen dat uw Senseo gerepareerd wordt en zal u op de hoogte brengen van de voortgang van de reparatie.

Gedupeerden waren dus niet verplicht de mogelijk ontploffende apparaten bij de verkoper ter reparatie aan te bieden.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak een kopie van de onderkant van de senseo die niet van mij is met het verkeerde nummer, maak kopieën van alle bonnen, enz incl. foto's van de uitelkaargevallen senseo en een begeleidende brief met tevens het verzoek om het bedrag van 23,80 terug te storten. Mij benieuwen hoe dit gaat aflopen... ik hou jullie op de hoogte!

ve
door verwijderd - Apr 1, 2010 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hoveling, jammer dat het zo mis is gelopen allemaal. Maar ik snap een aantal dingen niet.

Op Productwaarschuwing.nl is de advertentie van Philips nog even na te lezen. Het gaat niet alleen om het TYPE senseo, maar ook om het bouwjaar en de maand. Als beide overeenkomen, dan moet de senseo worden teruggestuurd. Ik begrijp dat in uw geval alleen naar het type is gekeken.

Volgens diezelfde advertentie kun je naar bellen en naar een website om de betreffende senseo aan te melden. Maar via die website kan dat sinds september niet meer. Op de website van Philips staat namelijk het volgende:

"Gezien het geringe aantal nieuwe geregistreerde gevallen in Nederland, is Philips met ingang van 1 september 2009 gestopt met de centrale registratie en coördinatie van de reparatie. De terugroep- en reparatieactie zal echter voor uw voor reparatie in aanmerking komende Senseo®-koffiezetapparaat worden gecontinueerd. Om ervoor te kunnen zorgen dat uw apparaat goed wordt gerepareerd, vragen wij u het te retourneren bij uw verkoper. U dient het Senseo®-koffiezetapparaat te verpakken in een voor vervoer geschikte doos. De betreffende handelaar zal de doos van een etiket voorzien en naar het reparatieadres sturen."

Omdat u nu pas (maart 2010) hier reageert, neem ik aan dat het om een recente kwestie gaat. Dan dringt zich bij mij de vraag op: Hoe is uw senseo verstuurd en via wie? En heeft niemand dan het bouwjaar gecontroleerd voor verzending? Het stond toch duidelijk in de advertentie. En op de website van Philips vragen ze ook om typenummer EN om bouwjaar.

Ik ben daarom van mening dat u het niet alleen Philips kwalijk kunt nemen. Er is hen ten onrechte een apparaat aangeboden...

Ik zou niet te hoog van de toren blazen en het aanbod accepteren dat het kapotte apparaat gratis gerepareerd wordt. En over de 22,80 (of is het 23,80) niet meer praten. Zie het maar als "leergeld".

Nee, ik heb geen aandelen Philips, noch enige andere band met dit bedrijf (behalve dat ik zelf ook een senseo heb; die NIET in terugroepactie viel).

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

U had het serienummer moeten controleren, daaraan kon u zien of het toestel onder de terugroepactie viel, Typenr is niet genoeg.
Aangezien er kosten zijn aan het apparaat is dat het eigenlijk onnodig is onderzocht en het serienummer niet tot de terugroepactie behoorde.
Wat beterft je klacht raad ik je aan te bellen met Philips 0800-0230076

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

janedejong schreef op woensdag 31 mrt 2010, 12:59: ik zou even met DE bellen,
mijn senseo is een week weggeweest en ik hoefde niets te betalen in de doos waar hij in moest zat zelfs nog een pak koffie.
en heb daarna nog een mail ontvangen om te laten weten of alles naar tevredenheid was afgehandeld.[/quote

Niet DE maar PHILIPS verkoopt en repareert Senseo apparaten!

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

sonjaatje schreef op woensdag 31 mrt 2010, 08:48: Contact opnemen met DE.

Hiervoor moet je bij PHILIPS zijn en niet bij DE.

ve
door verwijderd - Apr 2, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

wizard1 schreef op vrijdag 2 apr 2010, 17:08:
sonjaatje schreef op woensdag 31 mrt 2010, 08:48: Contact opnemen met DE.

Hiervoor moet je bij PHILIPS zijn en niet bij DE.

Lees je de bijdragen van anderen wel eens?

Op 31/03 om 17.20 uur heb ik hetzelfde al gemeld.....

ve
door verwijderd - Jun 3, 2010 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, ik heb vorige week telefonisch contact gehad met de service desk van Philips, ivm het risico model van de senseo. Ik vraag of ik in aanmerking kom voor het op sturen van de seneo... Ik geef het serie nummer door, en de juffrouw aan de telefoon, bevestigd idd, dat het om een risico model gaat. Ook al viel het na de actie termijn van de terugroep actie, toch kon ik mijn senseo op sturen, met het uitgeprinte forumulier erbij van de senseo site. Groot was mijn verbazing toen ik vandaag een brief kreeg van E care, dat mijn senseo voor 50 euro gemaakt kon worden, of voor 25 euro terug gestuurd kon worden als ik af zag van reparatie, of hij kon vernietigd worden voor 25 euro... Ik bellen met de service desk van Philphs, ze zouden de telefonische opname van ons gesprek nogmaals beluistern om te horen of er door de mevrouw van de helpdesk foutive info aan mij is verstrekt. ook heb ik de verzendkosten zelf betaald van de senseo toen ik hem op stuurde bij het postkantoor,, ook dit is mij niet verteld toen ik de juffrouw van de helpdesk aan de telefoon had.. Dus eigenlijk is mijn senseo nu gegijzeld, alleen als ik losgeld betaal, zie de drie keuzes hier boven, krijg ik mijn senseo terug. Morgen word ik teruggebeld,door de Philips, na overleg te hebben gehad met hun leiding gevende, om een oplossing te vinden voor dit euvel.. met vriendelijke groet Daisy

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, na veel over en weer gebeld te hebben met de Philips, is er een oplossing gekomen n.a. v. het niet terug zenden van mijn senseo door E.care. Philips heeft contact gehad met E.care, en nu is het zo, dat ze mijn Senseo kosteloos gaan repareren en terug sturen... Binnen twee weken zou dit gebeurd moeten zijn. OP zich een goede oplossing,afwachten of dit ook daadwerkelijk gebeurd.... groet van Daisy

ve
door verwijderd - Jun 11, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Belt u eens met dit nummer. 08000230068
Daar zitten deze mensen. Ik heb meerdere apparaten voor de oma’s e.a. familieleden incl. onszelf opgestuurd. Deze mensen hebben mij perfect geholpen (vriendelijk en behulpzaam) zonder enige kosten. Je kunt naar hen vragen.
Bij E-care willen ze alleen tegen betaling regelen. Probeert u het eens via hen
[edit - namen verwijderd - de redactie]

vrgr. Emmy Schoenmaker

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi, na lang heen en weer gedoe, is mij dus een hele nieuwe senseo op gestuurd.. Dat vindt ik toch wel goede service. Het was ook omdat de contactpersoon bij Philips bij Ecare verhaal is gaan halen, en hun de rest zo voor mij hebben geregeld.... top..... met vriendelijke groet, Daisy