Terugroepactie DE...senseo niet meer te gebruiken!
Mijn bejaarde ouders hebben een senseo waarvan het typenummer overeen kwam om in aanmerking te komen voor de gratis terugroepactie ivm ontploffingsgevaar. Het was een goed werkend apparaat. Nu blijkt dat deze senseo niet valt onder deze terugroepactie omdat het bouwjaar niet klopt. Ze hebben hem, terwijl hij niet kapot was, ''gerepareerd'' en hebben het senseoapparaat onder rambours weer opgestuurd tegen een bedrag van 48 euro! Mijn moeder heeft geweigerd dat te betalen aan de deur voor een goed werkend apparaat die niet kapot was, dus ook niet ''gerepareerd'' hoefde te worden. Boos gebeld natuurlijk. Ze kon toen kiezen, of hij werd vernietigd, of ze hoefde alleen onderzoekskosten te betalen plus verzendkosten van 22,80. Om überhaupt haar senseo weer in bezit te krijgen heeft ze onder protest aan de deur maar betaald en nu blijkt, de senseo lekt als een gek, er liggen losse stukjes plastic naast, er rammelt een los onderdeel in de bodem, dus...hij is niet meer te gebruiken en daar heeft ze dus 22,80 voor betaald voor een senseo die helemaal niet kapot was, plus de aanschafkosten die toendertijd betaald zijn en nu niet meer te gebruiken is!
Wat moeten we nu doen???
Philips aanmelden voor de koude douche bij Radar.
douche inzenden: klik op: hier
V: Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen over de reparatie heb?
A: Voor specifieke vragen over de reparatie kunt u het best contact opnemen met het verkooppunt waar u uw Senseo naartoe gebracht heeft. Voor overige vragen over Senseo kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van de Philips Consumer Care helpdesk. Philips Consumer Care is bereikbaar op het telefoonnummer 0800 0230076.
U kunt dit nummer bellen om klacht in te dienen
en eventueel vragen naar welk adres u een schriftelijke klacht kunt sturen.
---
Verzenden aangetekende brieven
Niet aangetekende brieven zijn kansloos bij sommige bedrijven.
Bewaar kopie van uw brief + verzend- en vooral bewijs dat uw brief daar bezorgd is in map en bewaar de schriftelijke bevestiging einde overeenkomst minimaal 5 jaar.
Dit zit inderdaad wel een beetje krom. Om zichzelf tegen rampspoed te beschermen heeft Uw moeder een als onbetrouwbaar geïdentificeerde Senseo opgestuurd als repons op een terugroepactie.
1) Dat was bij nader inzien volgens de fabrikant een nodeloze actie omdat het typenummer wel als gebrekking genoteerd stond maar het bouwjaar klopte niet om in aanmerking te komen voor reparatie. Me dunkt dat dat te bespreken valt in verband met het schrappen van de kosten.Wellicht hebben de verantwoordelijken voor de reparatie een en ander te strikt beoordeelt en de afwijking (bouwjaar) te weinig zwaar laten wegen als zijnde een tekortkoming in de notatie van de risicogevallen. Hierin zijn zij dus bij nader inzien in gebreke gebleven.
2) Nu lekt het apparaat na onderzoek en retournering. Daar kunt U natuurlijk een tweede punt van maken. Als U alles schriftelijk uitlegt kan men tot een situatieinschatting komen en de financiële kant ervan beoordelen.
Voorwaarde is dat U de Senseo niet ondeskundig heeft gebruikt en dat er geen sprake is van de mogelijkheid van slijtage/ouderdom.
Daar er twee zaken door elkaar heen spelen zult U het onderzoek hiernaar af moeten wachten.
Ik wens U succes.
Ik snap er niets van. Ik had ook een Senseo die onder de terugroepaktie viel en daar hoefde ik geen cent voor te betalen. Ook kreeg ik niet mijn eigen apparaat gerepareerd terug maar zelfs een gloednieuwe.
Hier ook. Heb een gloednieuwe senseo gekregen zonder iets te betalen. Zou gewoon even bellen. Bij mij heeft het weken geduurd voordat ik een andere had, ze waren mijn oude blijkbaar kwijt. Maar netjes een nieuwe gehad die het nu nog steeds prima doet.
Ik snap het ook niet ik heb ook niks hoeven te betalen, ik moest een "aanvraag" doen op de website, een aantal dagen later kreeg ik een door toegestuurd met alle bij behorende streepjescodes enz. voor de verzending en kon het gewoon afleveren een servicepunt. Een week anderhalve week later kreeg ik hem terug, via tnt en hoefde weer niks te betalen.
Naderhand werd me nog gebraagd een enquete in te vullen over de afhandeling, was ik dus heel erg tevreden over.
patty78 schreef op woensdag 31 mrt 2010, 12:40: Ik snap het ook niet ik heb ook niks hoeven te betalen, ik moest een "aanvraag" doen op de website, een aantal dagen later kreeg ik een door toegestuurd met alle bij behorende streepjescodes enz. voor de verzending en kon het gewoon afleveren bij een servicepunt. Een week anderhalve week later kreeg ik hem terug, via tnt en hoefde weer niks te betalen.
Naderhand werd me nog gebraagd een enquete in te vullen over de afhandeling, was ik dus heel erg tevreden over.
"Door" moet natuurlijk doos zijn.
Onze was zoek geraakt bij de terugroep aktie, na enige weken kregen we gratis een nieuwe. Prima Philips service!
ik zou even met DE bellen,
mijn senseo is een week weggeweest en ik hoefde niets te betalen in de doos waar hij in moest zat zelfs nog een pak koffie.
en heb daarna nog een mail ontvangen om te laten weten of alles naar tevredenheid was afgehandeld.
daar was ik dus ook bang voor ,dus ik heb de senseo maar niet opgestuurd want hij doet het prima.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer