Ria van der Poel
door Ria van der Poel Jul 17, 2023 om 17:49
Elektronica & tv

Terugsruren apparatuur van provider

Na opzegging hoorde ik niets over retourneren apparatuur, dus ik dacht zal niet terug hoeven vanwege veroudering dus ik heb het naar milieupark gebracht, maar na drie maanden kreeg ik een rekening van €165.
Na telefonisch contact vertelde medewerker mij dat ze een e-mail gestuurd hadden(heb ik nooit gezien) en dat het bedrag veel te hoog was en dat hij het verder zou uitzoeken, maar niets meer gehoord. Is het mogelijk dat ik alsnog €165 moet betalen?

4619 12 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jul 17, 2023 om 17:54
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De mogelijkheid dat u nog eens een aanmaning krijgt bestaat.
De naar u toegestuurde boodschap is waarschijnlijk bij de ongewenste mail terechtgekomen.

ne
door neodutchio - Jul 17, 2023 om 18:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ergens van uit gaan is nooit slim. Er is niet tegen u gezegd dat het te oud was en vernietigd mocht worden, dan weet u dus dat wat u in bruikleen hebt gekregen ook terug moet.
Dus ja, in dat geval moet u betalen wat er overeengkomen is.

mahadma
door mahadma - Jul 17, 2023 om 19:19
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Uit eigen ervaring is gebleken dat "afgekeurde" apparatuur altijd retour moet, je krijgt zelfs een email met retour label en zelfs een verpakkingsdoos. Ik sluit (hangende de provider) niet uit dat ze u toch nogmaals verzoeken te betalen.

Ook meegemaakt:  3 wifi versterker gehuurd voor 1 maand, na 1 maand toch die dingen permanent besteld, ik dacht, wat maakt het uit en stuur de nieuwe retour, die ik weer terug kreeg, ik moest de gehuurde terugsturen, i.v.m. serie nummer.

CP
door CPV Jul 19, 2023 om 10:33
21 Antwoorden / Vragen

Ook meegemaakt: nee, de aparatuur is verouderd, je mag ze zelf bij de milieustraat inleveren.
Maar inderdaad: ergens zo maar van uit gaan is vragen om problemen.

rj
door rjw - Jul 17, 2023 om 19:30
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je had de apparatuur in bruikleen dus logisch dat het terug moest, tenzij de eigenaar expliciet had gezegd dat het niet hoefde. En als iemand iets niet vertelt of je hebt niets ontvangen kan je er ook naar vragen natuurlijk.

Ozymandias
door Ozymandias - Jul 17, 2023 om 19:44
169 Antwoorden / Vragen

Daarom gooi ik dat soort dingen eerst een jaartje onderin een kast voordat ik het weg gooi. Maar aangezien ze het gaan uitzoeken en je nog niets hebt gehoord lijkt het mij verstandig om weer even contact op te nemen en te vragen hoe het daar mee staat.

ma
door malhy2 - Jul 17, 2023 om 20:21
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een kapotte HD recorder/TV box van Ziggo. In de mail die bij het vervangende apparaat zat stond dat mijn oude model naar de milieustraat kon. Echter na 3 maanden werd ik gecontact dat ik het apparaat niet had teruggezonden. Na een telefoontje met de klantenservide is dit opgehelderd en uit het systeem gehaald.

id
door idaeon - Jul 18, 2023 om 14:20
21 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb onlangs nieuwe aparatuur gekregen. Na lang wachten heb ik zelf even contact gezocht met de klantenservice om na te vragen wat er met de oude aparatuur moest gebeuren. Bleek dat het systeem inderdaad een melding uit had staan dat ze nog op mijn oude modem en TV box zaten te wachten. Ze hadden echter verzuimd om mij ook het benodigde materiaal (retourdoos) te sturen. Dit is tijdens het gesprek alsnog geregeld.
Dus voordat je iets weggooid kan je beter eerst even navraag doen.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 18, 2023 om 14:59
857 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou daar maar van uitgaan. In je contract staat zeker omschreven dat je de spullen in bruikleen hebt en dus is het niet je eigendom en had je dus niet het recht om die apparatuur naar de mileustraat te brengen.

Misschien dat je provider enige coulance gaat betrachten.

ro
door ronny530 - Jul 18, 2023 om 15:21
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Normaliter staat er in de opzegbevestiging ook wat u met de bruikleen apparatuur dient te doen, provider afhankelijk krijgt u of een retourbox (Ziggo) toegestuurd of in de opzegbevestiging staat een antwoordnummer vermeldt.
Dat u een (herinnerings) e-mail niet gelezen heeft wil nog niet zeggen dat die e-mail niet naar u verzonden is maar zonder uitdrukkelijke toestemming mag u de apparatuur niet afvoeren mede om illegale verkoop tegen te gaan.
U gaat er ongetwijfeld nog iets van vernemen en hopelijk voor u wordt het bedrag omlaag gebracht maar dan verwacht ik eigenlijk niet omdat het vaste bedragen betreffen.

JMA2
door JMA2 Jul 18, 2023 om 23:57
117 Antwoorden / 2 Vragen

@Ron530, ik vraag me af of illegale verkoop een issue is. Ik zat jarenlang bij Ziggo en heb weleens geprobeerd een Next box bij een vriend aan te sluiten. Deed helemaal niets en bleek dus echt actief op mijn adres te staan.

ro
door ronny530 Jul 19, 2023 om 15:38
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het is mede een issue en met name voor oudere Ziggo mediaboxen die van een smartcard voorzien zijn.

mo
door mof - Jul 19, 2023 om 10:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA, dat kan. Bij elke provider staat zoiets in de algemene voorwaarden. U leent een apparaat van de provider, dus u moet dit terugbezorgen. U had voordat u het apparaat weg had gebracht naar het milieupark eerst moeten vragen bij de provider wat u te doen staat. Het was immers niet uw apparaat maar dat van de provider. Een boete is niet toegestaan, wel een schadevergoeding voor het apparaat en de aadministratiekosten en verder incassokosten.

1paul
door 1paul - Jul 19, 2023 om 11:39
3161 Antwoorden / 0 Vragen

niemand heeft u gemeld van, gooi maar weg, nu heeft u iets weggedaan wat niet van u was dus ja, als men dit wil moet u dit vergoeden, moet wel een redelijke vergoeding zijn trouwens!

he
door henkie.penkie - Jul 20, 2023 om 08:54
149 Antwoorden / 0 Vragen

Nee je krijgt er wel een rekening voor naar waarde van de apparatuur. In elk contract van een privider staat vermeld dat je apparaten in bruikleen krijgt. Voor sommige apparaten moet je betalen dan zijn ze wel jou eigendom.