Terugsruren apparatuur van provider
Na opzegging hoorde ik niets over retourneren apparatuur, dus ik dacht zal niet terug hoeven vanwege veroudering dus ik heb het naar milieupark gebracht, maar na drie maanden kreeg ik een rekening van €165.
Na telefonisch contact vertelde medewerker mij dat ze een e-mail gestuurd hadden(heb ik nooit gezien) en dat het bedrag veel te hoog was en dat hij het verder zou uitzoeken, maar niets meer gehoord. Is het mogelijk dat ik alsnog €165 moet betalen?
Ergens van uit gaan is nooit slim. Er is niet tegen u gezegd dat het te oud was en vernietigd mocht worden, dan weet u dus dat wat u in bruikleen hebt gekregen ook terug moet.
Dus ja, in dat geval moet u betalen wat er overeengkomen is.
Uit eigen ervaring is gebleken dat "afgekeurde" apparatuur altijd retour moet, je krijgt zelfs een email met retour label en zelfs een verpakkingsdoos. Ik sluit (hangende de provider) niet uit dat ze u toch nogmaals verzoeken te betalen.
Ook meegemaakt: 3 wifi versterker gehuurd voor 1 maand, na 1 maand toch die dingen permanent besteld, ik dacht, wat maakt het uit en stuur de nieuwe retour, die ik weer terug kreeg, ik moest de gehuurde terugsturen, i.v.m. serie nummer.
Ook meegemaakt: nee, de aparatuur is verouderd, je mag ze zelf bij de milieustraat inleveren.
Maar inderdaad: ergens zo maar van uit gaan is vragen om problemen.
Je had de apparatuur in bruikleen dus logisch dat het terug moest, tenzij de eigenaar expliciet had gezegd dat het niet hoefde. En als iemand iets niet vertelt of je hebt niets ontvangen kan je er ook naar vragen natuurlijk.
Daarom gooi ik dat soort dingen eerst een jaartje onderin een kast voordat ik het weg gooi. Maar aangezien ze het gaan uitzoeken en je nog niets hebt gehoord lijkt het mij verstandig om weer even contact op te nemen en te vragen hoe het daar mee staat.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met een kapotte HD recorder/TV box van Ziggo. In de mail die bij het vervangende apparaat zat stond dat mijn oude model naar de milieustraat kon. Echter na 3 maanden werd ik gecontact dat ik het apparaat niet had teruggezonden. Na een telefoontje met de klantenservide is dit opgehelderd en uit het systeem gehaald.
Ook ik heb onlangs nieuwe aparatuur gekregen. Na lang wachten heb ik zelf even contact gezocht met de klantenservice om na te vragen wat er met de oude aparatuur moest gebeuren. Bleek dat het systeem inderdaad een melding uit had staan dat ze nog op mijn oude modem en TV box zaten te wachten. Ze hadden echter verzuimd om mij ook het benodigde materiaal (retourdoos) te sturen. Dit is tijdens het gesprek alsnog geregeld.
Dus voordat je iets weggooid kan je beter eerst even navraag doen.
Ik zou daar maar van uitgaan. In je contract staat zeker omschreven dat je de spullen in bruikleen hebt en dus is het niet je eigendom en had je dus niet het recht om die apparatuur naar de mileustraat te brengen.
Misschien dat je provider enige coulance gaat betrachten.
Normaliter staat er in de opzegbevestiging ook wat u met de bruikleen apparatuur dient te doen, provider afhankelijk krijgt u of een retourbox (Ziggo) toegestuurd of in de opzegbevestiging staat een antwoordnummer vermeldt.
Dat u een (herinnerings) e-mail niet gelezen heeft wil nog niet zeggen dat die e-mail niet naar u verzonden is maar zonder uitdrukkelijke toestemming mag u de apparatuur niet afvoeren mede om illegale verkoop tegen te gaan.
U gaat er ongetwijfeld nog iets van vernemen en hopelijk voor u wordt het bedrag omlaag gebracht maar dan verwacht ik eigenlijk niet omdat het vaste bedragen betreffen.
@Ron530, ik vraag me af of illegale verkoop een issue is. Ik zat jarenlang bij Ziggo en heb weleens geprobeerd een Next box bij een vriend aan te sluiten. Deed helemaal niets en bleek dus echt actief op mijn adres te staan.
Het is mede een issue en met name voor oudere Ziggo mediaboxen die van een smartcard voorzien zijn.
JA, dat kan. Bij elke provider staat zoiets in de algemene voorwaarden. U leent een apparaat van de provider, dus u moet dit terugbezorgen. U had voordat u het apparaat weg had gebracht naar het milieupark eerst moeten vragen bij de provider wat u te doen staat. Het was immers niet uw apparaat maar dat van de provider. Een boete is niet toegestaan, wel een schadevergoeding voor het apparaat en de aadministratiekosten en verder incassokosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer