tolsma1945
door tolsma1945 Mar 6, 2009 om 09:14
Elektronica & tv

Timer opname van harddisc recorder LG387H

Ik heb een volgens de consumentenbond,als best geteste dvd harddisc recorder gekocht.Het is LG RH387H,en is aangesloten op Digitenne van KPN.Hij werkt voorbeeldig,opnemen gaat goed,alleen als ik een timer opname wil maken zegt hij steeds,eerst kanaal instellen.Alles geprobeerd,maar geen timer gestuurde opname.Wie weet raad.Ik weet het niet meer.Alvast bedankt.

3463 22 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Mar 6, 2009 om 12:08
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het is niet mogelijk met de huidige harddisk recorders digitale zenders op te slaan, daar door werkt u timer gestuurde functie ook niet, u kunt alleen dat programma opnemen of kijken wat ingesteld staat vanaf u digitenne decoder.

Dat kan wel met een decoder van digitenne of te wel (DVB-T) met een ingebouwde harde schijf,deze kan namelijk de digitale zenders wel opslaan, maar dan nog is het nog niet in alle gevallen mogelijk om tegelijkertijd een zender te kijken en een andere zender op te nemen, dan moet de decoder ook nog van twee turners voorzien zijn, en dat is in veel gevallen ook nog niet het geval.

Het is helaas nog niet anders, maar het licht dus niet aan u LG.

Succes er mee.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 6, 2009 om 13:16
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ik was er al bang voor,bedankt

welcome
door welcome - Mar 6, 2009 om 13:23
39 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn wel degelijk ontvangers die de digitale vrije ontvangst kunnen opslaan, dit is o.a. een Humax PVR-9300T welke heeft ook een common interface voor betaal TV en met een twin tuner en een 320Gig harde schijf.

http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_terrestrial_pvr9300t.asp

Er zijn zelfs ontvangers op de markt die geschikt zijn voor DVB-S & T, dat hier kan je alle kanten mee op, zoals de Technomate TM-6900.

koekeloer
door koekeloer - Mar 6, 2009 om 13:51
562 Antwoorden / 18 Vragen

kan je de digitenne ontvanger niet via een scartkabel op de hd recorder aansluiten en dan als kanaal dat opgenomen moet worden het AV kanaal kiezen ?

ro
door ronlau9 - Mar 6, 2009 om 13:57
46 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel scart aanluitingen heeft digitenne ?
Ik neem altijd op van de satelite .
Ik stel de satelite onvanger zo in dat hij op een bepaalde tijd moet starten en ook HD recorder stel ik op een bepaalde tijd in en dat hij op moet nemen van de scart aansluiting van de satelite onvanger.
Werk deze truck niet bij digitenne Uiteraard op beide een begin tijd opgeven en einde op HD recorder de tijfds duur

vin100
door vin100 - Mar 6, 2009 om 14:41
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het voornaamste probleem met Digitenne is dat u maar een kanaal tegelijk ontvangt via de tuner -- Feitelijk wordt het signaal in de tuner pas omgezet tot een voor de tv of recorder begrijpbaar signaal en dit gebeurt alleen maar voor het kanaal wat u kiest.. bij sommige hd recorders kunt u via een link zorgen dat uw tuner omgeschakeld wordt door hd recorder, of dit ook voor digitenne kan weet ik niet (betwijfel het eerlijk gezegd) maar dat betekend dan nog steeds dat u maar 1 kanaal tegelijk kunt zien, dus niet naar het ene kanaal kijken en het ander opnemen.

koekeloer
door koekeloer - Mar 6, 2009 om 15:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik geloof niet dat dit het probleem van de vraagsteller is.

Hij wil alleen weten hoe je via de timerfunctie kan opnemen. Nergens gaat het er over dat hij 1 kanaal wil kijken en een ander kanaal wil opnemen.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 7, 2009 om 09:26
229 Antwoorden / 6 Vragen

Hoop dat dit lukt,ik heb in ieder geval de wektijd instellingen gevonden op de tuner van KPN,en ga dan maar proberen de zaak te syncroniseren.
Bedankt.

vr1944
door vr1944 - Mar 7, 2009 om 10:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Opnemen van digitenne gaat zoals al gemeld via het AV cq videokanaal van de recorder.Zelf heb ik een Phillips dvdr3570h waar dit prima werkt.Maar je kunt ook je huidige abonnement opzeggen bij KPN en gelijktijdig een nieuwe abo afsluiten.Je krijgt dan € 90 korting op bv een Topfield 5300TK met hd.Met dit toestel kun je 2 zenders tegelijk opnemen en naar een ander zender kijken.Je kunt de opnames later nog overzetten naar HD recorder en er eventueel een kopietje van branden .Je betaalt wel € 20,- aansluitkosten

kenwel2
door kenwel2 - Mar 7, 2009 om 10:52
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo,

Een normaal gebruik van je video- of DVD recorder is icm Digitenne vrijwel onmogelijk; je kunt niet naar een programma kijken, en dan iets anders opnemen....

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Mar 7, 2009 om 11:08
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dan behoort de LG Rec. automatisch het signaal op te nemen zodra de Digitenne Ontvanger vanuit de uit-stand aan gaat....

Da's niet zo handig dan!(betwijfel uberhaupt de synchronisatie mogelijkheid,maar dit ff terzijde)...de vraag is (nog) niet beantwoord: @Vraagsteller, ga naar de timer van uw hdd recorder, en kijk waar uw digitenne het signaal weergeeft (ext1,2,3) vanuit daar kunt u dan programmeren, starttijd aangeven, stoptijd aangeven, en voila...Als u dus in het timer menu zit, dan moet u dus op dat moment ook beeld en geluid hebben, dan pas zit u op de goede ext. bron, die u wilt programmeren...let wel, als u geprogrammeerd heeft, en u gaat weg, of i.d, laat dan wle de digitenne decoder al die tijd aan staan, anders heeft u nog geen opname gemaakt, ja, wel een opname gemaakt, maar zonder signaal....en, u kunt maar een kanaal opnemen, en niet denken, zo, nu ben ik weer thuis, en verder zappen, terwijl de hdd nog aan het opnemen is, de hdd neemt dan ook het gezap van u op....Hoop dat e.e.a nu wat verhelderd is,

Gr. Henri

hendrikbos
door hendrikbos - Mar 7, 2009 om 12:12
113 Antwoorden / 22 Vragen

In reactie op Kenwel1: Da's niet zo handig ... betwijfel uberhaupt de synchronisatie mogelijkheid,maar dit ff terzijde ...

Het handige van recorder opname synchronisatie is, dat de recorder niet geprogrammeerd hoeft te worden. Het enige wat je bij de recorder moet doen is vooraf de juiste video-ingang kiezen, de opname synchronisatie inschakelen en daarna in het toestel in Stand-by zetten. Zo staat de recorder klaar om te reageren wanneer de Digitenne ontvanger vanuit de Stand-by stand aan springt.

Het enige wat daarna nog moet gebeuren om een opname mogelijk te maken is de opnametimer van de de Video bron (in dit geval de Digitenne DVB-T ontvanger) te programmeren en het apparaat ook in stand-by te zetten, zodat de ontvanger vanuit de Stand-by stand volgens de instelling van de opname-timer kan inschakelen. De opname sychronisatie werkt alleen vanuit de Stand-by stand van de DVB-T ontvanger.

Zo handig is Recorder Opname Synchronisatie dus. En werken doet dit al vele jaren bij mijn 2 Sony HDD-recorders en al de verschillende DVB-S(atelliet) ontvangers die in de loop der jaren daarop aangesloten zijn geweest.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 7, 2009 om 17:52
229 Antwoorden / 6 Vragen

Alemaal bedankt voor de informatie.Helaas kan ik de timer syngronisatie
op deze recorder niet vinden.Ik kan wel degelijk opnemen van digitenne,maar GEEN TIMEROPNAME maken,dus kanaal etc,is gewoon goed ingesteld,maar zodra ik een timeropname wil maken,zegt de recorder steeds kanaal instellen,wat ik al gedaan heb.
Dus het enige wat ik nu nog zou moeten weten is hoe je timer syngronisatie in moet stellen.Harstikke bedankt voor alle adviezen.

Jan.

vr1944
door vr1944 - Mar 7, 2009 om 18:59
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk stel je de timer in op het verkeerde videokanaal (AV2).Het begrip timer chronisatie voor recorders is niet te vinden op google.Ik vraag me welke type decoder je gebruikt (twin?)

Opnemen van externe invoer

U kunt opnemen van een externe component, zoals een camcorder of VCR,

aangesloten op een van de externe ingangen van de recorder.

Elke druk op de AV/INGANG wijzigt de invoerbron zoals hieronder beschreven.

Zorg dat de component waarvan u wilt opnemen goed aangesloten is op het

toestel voordat u gaat opnemen van een externe bron.

)Tuner: Ingebouwde tuner

AV1: AV1 scart contactpunt op achterpaneel

AV2: AV2 DECODER scart contactpunt op achterpaneel

AV3: AV IN 3 (VIDEO, AUDIO (L/R)) geplaatst op voorpaneel

DV: DV IN bevestigd aan voorpaneel

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 7, 2009 om 21:15
229 Antwoorden / 6 Vragen

En dat is nu net de clou.Opnemen doet het bovenvermelde toestel perfect,maar de timerfunctie werkt niet ,als ik dit aan klik dat zegt hij "EERST KANAAL INSTELLEN AUB,en dat is nu net mijn vraag,echter tot op heden nog geen oplossing,helaas.
Als het niet gaat ,breng ik het toestel wel weer terug,en ga ik wel de twin HD recorder van KPN aanschaffen.Maar eerst ga ik toch proberen om een synchronisatie in te stellen

hendrikbos
door hendrikbos - Mar 7, 2009 om 21:19
113 Antwoorden / 22 Vragen

De LG HDD-rec. heeft een HDMI-aansluiting en naar ik aanneem ook twee SCART-aansluitingen (voor TV en Recorder). Wanneer de Digitenne ontvanger via de SCART op de LG HDD Rec. wordt aangesloten, en op de LG Recorder de "Opname-synchronisatie" wordt ingeschakeld. Dan behoort de LG Rec. automatisch het signaal op te nemen zodra de Digitenne Ontvanger vanuit de uit-stand aan gaat. Her voordeel van Opname sychronisatie is, dat je alleen de timer van de Digitenne ontvanger hoeft te programmeren. Via de SCART ziet de LG Rec. dat de Digitenne ontvanger aan is gegaan en schakelt dan automatisch in opname. Op de LG Rec. moet dan alleen vooraf het juiste video-ingang gekozen te worden alvoren het opname toestel in Stand-by te zetten.

Uw apparatuur (Digitenne en LG) moet over de door mij aangegeven functies (respectivelijk: Timer en Opname-synchronisatie) beschikken. Succes!

Opmerking: Bij gebruik van de SCART, altijd het RGB-videosignaal gebruiken, dat geeft het beste beeld. Bij de LG Rec. moet daarvoor SCART 2 gebruikt worden. Zie de gebruiksaanwijzing van de LG en ook van de Digitenne ontvanger.

vr1944
door vr1944 - Mar 7, 2009 om 22:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

De door mij genoemde Topfield werkt perfect met veel mogelijkheden zoals pauzeren,terugaan tijdens de uitzending als je bv iets nogmaals zien en pip.Zie mijn eerdere reactie om het toestel goedkoper te krijgen,Succes ermee

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 7, 2009 om 23:04
229 Antwoorden / 6 Vragen

Voorheen had ik een philips dvd recorder,zonder harde schijf,die deed het perfect bij digitenne met timer gestuurde opnames,helaas ging dit apparaat stuk.
Dan mag ik toch wel verwachten dat een harddiscrecorder hetzelfde doet toch?Ook gewoon een timeropname toch?.Dit apparaat gaat gewoon terug naa r de winkel.Hartelijk dank voor alle moeite.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 9, 2009 om 21:15
229 Antwoorden / 6 Vragen

Beste meneer wolfenjong.
Ik heb het toch nog voor elkaar gekregen,om een kanaal in te stellen.
En wel onder kanaal bewerken,het preselect icoontje verschijnt slechts 2 seconden in beeld,en dat had ik wel gezien,maar was te snel verdwenen.
Maar ik ben even iets sneller,en het is gelukt.De recorder neemt nu gewoon een timer gestuurde opname op,van Digitenne van KPN.
Ik wilde dit toch nog even laten weten.Groetjes.

jj
door jjanson - Feb 9, 2010 om 22:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tolsma1945 schreef op maandag 9 mrt 2009, 21:15]Beste meneer wolfenjong.Ik heb het toch nog voor elkaar gekregen,om een kanaal in te stellen.En wel onder kanaal bewerken,het preselect icoontje verschijnt slechts 2 seconden in beeld,en dat had ik wel gezien,maar was te snel verdwenen.Maar ik ben even iets sneller,en het is gelukt.De recorder neemt nu gewoon een timer gestuurde opname op,van Digitenne van KPN.Ik wilde dit toch nog even laten weten.Groetjes.

Beste Tolsma,
Zelf heb ik hetzelfde probleem als u hierboven omschrijft. Echter begrijp ik uw oplossing niet. Kunt u misschien iets gedetailleerde zijn, zodat ik dit probleem ook oplossen kan?
Alvast heel erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
John.

or
door orsidee - Mar 26, 2011 om 20:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dan blijft er voor mij een vraag open of men een aparte dvb-s tuner kan aansluiten tussen de recorder en de satelliet om het euvel op te vangen voor het timer opnemen? Ik schreef naar LG en dat blijkt de reden te zijn dat je niet met de timer kan opnemen.
Ik zie ook een mogelijkheid via de sat op te nemen maar heb nog niet door of dat kan lukken in samenwerking met de timeropname van de recorder.
Moet alles van hier boven nog eens aandachtig lezen want het is me momenteel chinees, ik ben namelijk ee leek in deze zaken.

or
door orsidee - Mar 26, 2011 om 20:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tolsma1945 schreef op maandag 9 mrt 2009, 21:15]Beste meneer wolfenjong.Ik heb het toch nog voor elkaar gekregen,om een kanaal in te stellen.En wel onder kanaal bewerken,het preselect icoontje verschijnt slechts 2 seconden in beeld,en dat had ik wel gezien,maar was te snel verdwenen.Maar ik ben even iets sneller,en het is gelukt.De recorder neemt nu gewoon een timer gestuurde opname op,van Digitenne van KPN.Ik wilde dit toch nog even laten weten.Groetjes.

En welk kanaal moet je dan instellen? Ik heb nml ook zo een recorder en dus hetzelfde probleem. Of kan men een aparte dvb-s tuner tussen de 2 toestellen aansluiten om het euvel op te lossen want dat is volgens LG de reden dat et niet functioneert