jo
door joh2 Feb 4, 2019 om 15:02
Elektronica & tv

Tv

Ziggo heeft een box toegestuurd. Ik zou daar mijn analoge hard disk op moeten aansluiten
Maar ik kan zonder scherm geen installatie instructies uitvoeren. Kan ik mijn analoge hard disk recorder nog wel gebruiken

915 6 Rapporteer

panter22
door panter22 - Feb 4, 2019 om 15:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt met je hard disk recorder niet meer opnemen met digitale tv. Je moet een mediabox hebben met opneemfunctie.
Info:
https://www.ziggo.nl/pakketten/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2019 om 15:15
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, volgens mij kan dat niet digitaal. Ik kunt wel analoog opnemen via de analoge uitgang van de TV (AV) en als Ziggo ook nog steeds analoge signalen levert via een directe aansluiting via een splitter op het antenne contact. Die kabel en kabel naar te set top box op die splitter.

(Ik benut zelf nog een analoge videorecorder op genoemde wijze)

panter22
door panter22 Feb 4, 2019 om 15:18
6599 Antwoorden / Vragen

Ziggo levert ts ws geen analoge tv meer. Je kunt het analoge signaal ook via de recorder laten lopen. Heb je geen spitter nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2019 om 15:23
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22 ? Digitaal is zoals u zelf in uw eerste reactie geeft niet rechtstreeks op te nemen met een analoge recorder.

Ts. geeft niet aan of Ziggo daar inderdaad geen analoog signaal voor TV meer levert. Bij mij in ieder geval nog wel.

panter22
door panter22 Feb 4, 2019 om 16:18
6599 Antwoorden / Vragen

Ziggo stopt toch met de analoge tv

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2019 om 16:22
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, gefaseerd. En dan is er in nl helemaal geen analoge TV meer tenzij er een satelliet kanalen omvormer aanwezig is bij de ontvanger of in diens directe omgeving waar hij/zij op kan aansluiten.Zoals bijv. Ziggo nu nog in het groot doet aangezien er in Nederland niet meer analoog wordt uitgezonden via de aether.

tdmduc
door tdmduc - Feb 4, 2019 om 16:15
704 Antwoorden / 2 Vragen

Analoge harddisk.........ehhhhhh

jo
door jorisw Feb 4, 2019 om 19:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zou theoretisch wel moeten kunnen.... Alleen zijn ze voor zover ik weet nooit gemaakt.

Ex
door Expansievatje - Feb 4, 2019 om 16:33
31 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt met je oude harddisk recorder nog wel opnemen maar alleen de programma’s die nog analoog worden uitgezonden .

Misschien handig als je vermeld welke box je dan hebt gekregen van de Ziggo .

met de Horizon Box kun je alle programma’s Opnemen  deze heeft een ingebouwde harddisk en heb je je analoge harddisk recorder niet meer nodig

panter22
door panter22 Feb 4, 2019 om 18:59
6599 Antwoorden / Vragen

Dan moet je niet het goedkoopste abonnement hebben.

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2019 om 17:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de community van Ziggo kun je er alles over lezen en/of vragen over stellen https://community.ziggo.nl/randapparaten-196

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2019 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als er een scart-uitgang op die box zit, dan is het misschien mogelijk om het signaal van die box naar de recorder door te lussen en vanaf de recorder naar de televisie. Dan kan je waarschijnlijk het signaal opnemen wat op de scart van de recorder binnenkomt.