Ww
door Wwijk Jan 12, 2024 om 19:43
Elektronica & tv

Tv aansluitingen zonder kabels bij Ziggo

Bij een tv abonnement van Ziggo zouden er geen kabels nodig zijn als je dat zou willen. Draadloos dus. Heeft iemand hier ervaring mee. Hoe is de kwaliteit van de tv uitzendingen en kun je ook alle programma's opnemen.

5634 11 Rapporteer
Ozymandias
door Ozymandias - Jan 12, 2024 om 20:14
167 Antwoorden / Vragen

Volgens mij staat dit toch echt wel duidelijk op hun website.

Je kijkt dan dus niet meer direct via je tv maar via een app, website, chromecast (niet geheel draadloos dus en wel met een TV). En nee, je kan dan niets opnemen want die apparatuur ondersteunt dat niet.

Kwaliteit is gewoon HD (1080p) of afhankelijk van je gebruikte beeldscherm/internet snelheid.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Kan-ik-ook-tv-kijken-zonder-coaxkabel-op-mijn-tweede-tv/ba-p/648013

Thijs12
door Thijs12 - Jan 12, 2024 om 21:20
541 Antwoorden / Vragen

Mogelijkheden bij Ziggo zijn mij onbekend.
Bij Odido kun je wel alles via WiFi, ook opnemen, draadloos streamen via de 4K Mediabox etc.
Vreemd dat dat bij Ziggo nog niet zou kunnen.

rj
door rjw Jan 12, 2024 om 21:59
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Kan gewoon. Zie bericht hieronder.

hereistom
door hereistom Jan 12, 2024 om 22:35
736 Antwoorden / 1 Vragen

Odido heeft ook gewoon een TV App, waarmee je draadloos direct oo TV kunt kijken, opnemen en ook pauzeren of terug kijken,
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tmobiletv.vinson

rj
door rjw - Jan 12, 2024 om 21:59
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik de next mini van Ziggo. Klein kastje dat je met klittenband achter op je tv kunt plakken en via wifi kan je tv kijken. Gewoon tot 4k als de content dat ondersteunt. Werkt prima.

hereistom
door hereistom Jan 12, 2024 om 22:24
736 Antwoorden / 1 Vragen

4K TV? Welke zender hebben 4K, alleen soms Ziggo Sport en Love Nature. 1080p is wat er wordt uitgezonden.

Janzegt
door Janzegt Jan 13, 2024 om 00:11
127 Antwoorden / Vragen

De netflix app zit ook op de next mini en netflix zendt sommige films uit in 4K

rj
door rjw Jan 13, 2024 om 09:49
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Netflix inderdaad en nog een aantal andere streamingservices. TV is tegenwoordig meer dan lineair.... Daarom zeg ik ook content en niet zenders.

hereistom
door hereistom - Jan 12, 2024 om 22:31
736 Antwoorden / 1 Vragen

ZiggoGo is een app die je op de TV kunt installeren en zo dus draadloos TV kunt kijken.
https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken

Janzegt
door Janzegt - Jan 13, 2024 om 00:15
127 Antwoorden / Vragen

Zoals RJW ook zegt, de next mini kun je draadloos verbinden met je router en werkt prima. Opnemen werkt goed, tenminste aks het in je abonnement zit.

Pe
door Penghi - Jan 15, 2024 om 11:49
3 Antwoorden / Vragen

Ik wil iedereen adviseren NIET over te gaan naar Odido. Ik heb alleen maar ellende gehad. Vanaf het begin vielen TV en Internet steeds uit. Omdat ik jarenlang in het buitenland heb gewoond, heb ik alle ontwikkelingen in Nederland niet bij kunnen houden en wist bv niet de namen van de gebruikte apparatuur. Ook lastig om in een snel tempo te leren als je 79 jaar bent. Elke week kwam wel één van de kinderen naar mij toe om Odido te bellen. Dan moesten steeds weer ander handelingen verricht worden. Zelfs moest er een snoer dwars door mijn kamer naar de tv geleid worden, lekker handig om over te struikelen!! Jaja, draadloze verbinding, niet dus. Ook dát hielp niet. Elke keer vroegen we om ondersteuning van de technische dienst. Toen we die na ruim 3 maanden ellende nóg niet kregen, heb ik Ziggo ingeschakeld, al mijn buren hebben die nl. zonder problemen. Alle apparatuur van Odido zit nu in een doos. Met Ziggo werkt alles prima. Ik heb Odido gevraagd -telefonisch en ook schriftelijk- het contract te verbreken wegens het leveren van wanprestaties. Ik betaal trouw en krijg er niets voor terug. Maar nee hoor, ik zit er aan vast en moet een heel jaar betalen van mijn kleine inkomen, terwijl Odido absoluut in gebreke is gebleven. Ik kan helaas geen advocaat betalen, anders had ik de zaak graag voor het gerecht willen brengen. En als je dan elke dag hun dure advertenties overal ziet, dan wordt de vieze smaak alleen maar groter.

e-
door e-genius - Jan 15, 2024 om 12:01
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ziggo zegt zelf dat het draadloos kan maar dat het altijd beter is om een utp-kabel te leggen.
Er zijn ook kastjes waarbij het wifi signaal makkelijker is te ontvangen.
Zelf heb ik de next (de gewone) en heb deze verbonden met een utp-kabel.
Ook TV en geluid zijn bij mij verbonden met een utp kabel, één keer werk maar wel stabieler.
Het nadeel van wifi is dat je te ver weg van het wifi signaal af kan zitten maar nog lastiger is het dat de buren waarschijnlijk ook één of meerdere wifi kanalen in gebruik hebben en je signaal zo gaan wegdrukken. Dat laatste is bij ons in de buurt zeker het geval, soms hebben we daar met een tablet al last van. Met het wisselen van het kanaal kan dat opgelost worden maar daar heb je wel enige kennis voor nodig.

Bert Able
door Bert Able - Jan 15, 2024 om 13:03
1 Antwoorden / Vragen

Heb dit sinds 1jaar next mini werkt perfect .
Ideaal minder kabels

Av
door AvR21057 - Jan 15, 2024 om 13:08
14 Antwoorden / Vragen

Als je direct van Internet kijkt en streamt naar je TV (Ziggo Go) kan ik je het niet aanraden. De beeldkwaliteit is welliswaar goed maar regelmatig stokt het beeld onmdat het bufferen onvoldoende is
Je kan programma's in je liojst zetten en deze zijn enkele dagen na opname nog te bekijken.

Je kiest beter voor Ziggo next

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 15, 2024 om 13:43
2067 Antwoorden / Vragen

Ik ben net vorige week van KPN naar Ziggo geswitcht en ik heb geen ethernet bij de TV liggen dus dat moet bij mij ook met Wifi. Bij KPN gebruikte ik de app op de TV waar ik bij Ziggo nu het next kastje gebruik, alles in combinatie met mijn eigen Netgear mesh netwerk, ziggo router gebridget, en ik moet zeggen dat het hartstikke stabiel is.

pe
door pebk - Jan 15, 2024 om 17:01
581 Antwoorden / 0 Vragen

Geen kabels is niet helemaal waar, maar vanaf de meterkast niet meer naar de keukenm woonkamer, zolder, badkamer of andere ruimtes. Dit alles mits u uw wifi goed in orde hebt. Als u goede ontvangst hebt op het punt waar u wilt kijken, dan werkt het prima met de Ziggo Next mini. Echter wel per TV een mini nodig. Alternatief is een smart TV waar Zigoo Go op kan worden gebruikt (bijvoorbeeld een TV met Android ondersteuning).

Het is wel zo dat wanneer er al een netwerkkabel ligt, dan is het aan te raden die te gebruiken. Verbinding via kabel is nog stabieler dan draadloos.