jpm
door jpm Jul 2, 2014 om 18:23
Elektronica & tv

TV gaat vaak even op zwart

De TV in onze slaapkamer gaat vaak tijdens het kijken voor een paar seconden op zwart. Soms is dat gedurende 2 seconden, soms is dat gedurende 6 seconden of iets daartussen in. Het geluid valt dan ook even weg.
Ik heb een nieuwe TV ontvanger van XS4ALL ontvangen, al eens deze ontvanger gereset, ipv HD gewone resolutie gebruikt (ipv bijvoorbeeld 701 gewoon kanaal 1 gekozen). Niks helpt tot nu toe. Wie weet raad?

4109 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 2, 2014 om 19:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u nog garantie heeft daar eerst gebruik van maken,.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 2, 2014 om 19:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Is dit altijd zo?

jpm
door jpm - Jul 2, 2014 om 19:54
822 Antwoorden / 28 Vragen

De TV-ontvanger is een apart kastje. Dat is natuurlijk, zoals gezegd, nieuw. Die is voor de zekerheid in de plaats van de vorige geleverd, heb ik gewoon niets voor hoeven te betalen.
De TV is een plat model Philips, een jaar of 4, 5 oud. Natuurlijk geen garantie, maar hij doet het normaal gesproken prima, dus tussen het op zwart gaan door. Het op zwart gaan doet hij per avond zo'n keer of 5 , 6. Een TV-avond duurt bij mij een uur of drie, vier want ik moet om medische redenen om 19.00 uur naar mijn bed maar heb dan nog geen slaap. Dus geen garantie op mijn TV, maar eerlijk gezegd kan ik haast niet geloven dat de TV de boosdoener is.

gerbera
door gerbera - Jul 2, 2014 om 22:31
7475 Antwoorden / 14 Vragen

Is de vraag, had u dit probleem ook met het vorige kastje ? zo ja dan is er vermoedelijk iets mis met de TV, kan o.a. de voeding wezen welke door het te warm worden uitschakeld en na afkoeling weer inschakeld.

ph
door philip36 - Jul 2, 2014 om 22:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer de slaapkamer TV eens op de huiskamer aansluiting.

door 1953 - Jul 3, 2014 om 00:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

"Geen signaal, controleer de antennekabel"

Waarschijnlijk kortstondige signaalonderbreking.

jpm
door jpm - Jul 3, 2014 om 07:39
822 Antwoorden / 28 Vragen

Ik zal vandaag de TV in de huiskamer proberen, de kabels zitten gewoon goed ingestoken. Het vorige kastje gaf vaak een blur en het geluid bleef hangen. Dit na update XS4ALL ivm 'begin gemist' (update in nacht van, ik dacht, 12 juni jl.