blackjes
door blackjes Feb 25, 2012 om 11:03
Elektronica & tv

TV LOOPT VAST

Ik heb digitale TV via een Samsung decoder type DCB-B270R van Ziggo. Ik heb momenteel regelmatig, dat een zender vastloopt, zodat ik niet meer kan zappen. Eerst was het incidenteel, maar nu gebeurt het 2 à 3 keer per week. Ik moet dan de stekker van de decoder uit het stopcontact halen (resetten) en dan gaat het weer goed. Het gebeurt altijd op 10, waaronder ik België 2 (Canvas) heb zitten. Ook het totale resetten naar de fabrieksinstellingen helpt niet.
Weet iemand raad??

6968 4 Rapporteer

mastag
door mastag - Feb 25, 2012 om 11:47
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi Blackjes
De samsung is rond de 4 jaar oud en trekt alle updates van software via Ziggo gewoon niet meer.

Ik zou zeggen op zoek naar een 2e hand Humax Foc z of Fox C, deze apparaten functioneren probleemloos ook na alle Ziggo updates en firmware updates.
Op Marktplaats staan ze bij bosjes voor bedragen vanaf 10 euro, dus sla je slag.

Mastag

poltol
door poltol - Feb 25, 2012 om 13:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Afgelopen week was het signaal van Canvas, bij ZIGGO, zwaar verminkt.
Steeds blokjes en strepen en stilstaand beeld.
En al helemaal na de versterker voor het 2e toestel.
Maar ook op het eerste toestel, direct gekoppelde, storingen op Canvas.

Volgens mij ligt het dus echt aan ZIGGO, alhoewel ze geen storingen melden nu zou ik dat ook niet doen als provider komt alleen maar gedoe van.

Sinds gisteren, vrijdag dus, ging het alweer veel beter.

Goed weekend, poltol

we
door wesjesr - Feb 25, 2012 om 14:22
15 Antwoorden / 5 Vragen

Graag wil ik toch even reageren op hetgeen wat mastag schreef; deze heeft nooit een update gekregen. Het is gewoon een brak apparaat, 3 exemplaren zijn door mijn handelaar aan mij geleverd, het wilde gewoon niet werken. De laatste heeft bijna 1 jaar tussen de Ziggo aansluiting en mijn tv gestaan en werd maar af en toe door mij gebruikt. Tot op een zeker moment mijn zoon een HD tuner (ook van Samsung) over had. Deze tuner aangesloten via scart op mijn NIET hd tv, deze begon onmiddelijk de software te updaten en sindsdien werkt deze feilloos. Gewoon een verademing, eindelijk een apparaat dat via de AB en niet via het uittrekken van de netstekker uit te schakelen is. De DCB 270 R ligt sindsdien naast de prullenbak en is gratis af te halen, want in de vuilcontainer mag ie hier niet.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Feb 28, 2012 om 08:45
78 Antwoorden / 0 Vragen

@blackjes,
Het probleem kan liggen aan het signaal van de zender. Heb je de decoder al eens op een andere aansluiting geprobeerd, bijvoorbeeld bij vrienden of familie? Als het daar bijvoorbeeld wel goed gaat zouden we eventueel kunnen kijken of er een probleem in het signaal zit.

@poltol,
De versterker voor de tweede tv waar in je woning had je deze precies aangesloten? Als je deze bijvoorbeeld net voor de tv zet zal hij het signaal wat als slecht aankomt ook nog eens gaan versterken waardoor het nog slecht wordt.

Als je de tv direct aansluit op onze hoofdaansluiting (kabel niet langer dan 5 meter) werkt het signaal dan wel goed?

Als de problemen hierna nog steeds van kracht zijn zou ik graag jullie klantgegevens willen hebben. Postcode, huisnummer is voldoende.
Je mag deze gegevens sturen naar:

ziggowebteam@ziggo.nl

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex