Tvreus aangifte van Oplichting / Fraude
Topantwoord
Helaas, wij kunnen hier als vrijwilligers die vragen proberen te beantwoorden niets anders mee dan de wwaardering uitspreken hoe u dit heeft aangepoakt. Mogelijk is de redactie van Kassa van mening dat dit wel iets is om aandacht te besteden in de nieuwsbrief en daarom kassa-online@bnnvara.nl om daar uw melding te doen.
Rest een vraag: heeft u ook melding gedaan bij de ACM www.consuwijzer.nl
M.b.t. het gegevenn dat de politie uw aangifte niet opnam, nota bene na een uitspraak van een rechter is zeer opmerkelijk en en dan is dit van belang: http://slachtoffers-eerst.nl/politie-weigert-aangifte-op-nemen-nu/ en kunt u dit melden bij het OM
Ik kom nog even bij u terug met de opmerking dat u op basis van de gerechtelijke uitspraak naar mijn mening een deurwaarder kunt inschakelen op basis van een in gebreke stelling en dan vooral ook gebaseerd op het niet naleven van de consumentenwetgeving als opgenomen in het BW boek 7 art 7:17 t/m 25. De vgerkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de verwactingen voldoet en het TV apoparaat dat aan u geleverd doet dat niet zoals ik het begrijp. In geval u daar niet aan heeft gedacht zie dan ook deze: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u m.i. schadeloossteling vorderen. Dan dus niet via de strafrechtelijke weg maar via de civiele weg. U heeft een verstek vonnis, staat daar die mogelijkheid niet in?
Mijn rechtzaak was noodzakelijk (volgens de politie) om aangifte van oplichting te kunnen doen. Daarom heb ik ARAG gevraagd deze rechtszaak te starten. Deze wilde in eerste instantie dit niet doen, tot ik mijn reden aangaf van de aangifte bij de politie.
Ik was dus ook behoorlijk pissig toen de Politie vervolgens, na deze rechtszaak, weigerde mijn aangifte op te nemen.
Vandaar de Nationale Ombudsman, die mij goed en snel heeft geholpen en ik vervolgens toch mijn aangifte kon doen.
Ik wilde een P.V. nummer waarna meerdere gedupeerden konden verwijzen, omdat in deze aangifte mijn rechtzaak is opgenomen.
Het kan andere deze gang besparen.
Ik ben trouwens al wel schadeloos gesteld, dus Tvreus heeft met dit verstekvonnis ook geen verweer gevoerd.
Uiteraard is mijn berichtgeving hier om mensen in te lichten en te motiveren iets te doen aan deze vorm van fraude.
Ik heb overigens de Nationale Ombudsman moeten inschakelen om toch aangifte te mogen doen.
Ik heb zelfs ICTwaarborg op de hoogte gebracht van de praktijken van Tvreus, maar dat (huidige) Tvreus keurmerk vind het wel goed allemaal.
Een keurmerk is niet een garantie van wat dan ook.
De ACM is uiteraard door mij ook op de hoogte gebracht van deze fraude maar je krijgt na een melding geen enkele terugkoppeling.
Dat maakt het ook lastiger om los te laten, want ik weet nu niet of er echt iets aan gedaan wordt.
Daarom meld ik mijn verhaal op veel plaatsen en hoop dat er veel mensen opstaan en ook actie ondernemen tegen dit soort oplichters.
Ik hoop dat iedereen even kijkt of hij wel een echt Nederlands model TV heeft gekregen.
Het is wel grappig, in mijn aangifte staat dan wel weer netjes dat de Politie weigerde om aangifte op te nemen en dat de N.O. nodig was om dit wel te bewerkstelligen.
Dus hier gaat u het ook al proberen? Hoe heet het forum hier en waarom stelt u geen vraag?
Of het oplichting is zal pas bewezen worden in de rechtszaal. Op een eerder topic bij Radar is er al ingegrepen vanwege uw bewoordingen, maar daar leert u nog niets van.
Er is een rechtszaak geweest, het gaat hier om de Politie aangifte na deze rechtszaak !!
Er is toch een Proces Verbaal nummer en een uitspraak van een rechter.
Beter Lezen ND
Om meer mensen te bereiken moet je niet alleen op één plek je oproep doen!!
Nee, u hebt een gewonnen zaak bij verstek voor het ontbinden. En nadat u die zaak gewonnen hebt hebt u aangifte gedaan van oplichting. Als u iets anders zou bedoelen zou u het anders moeten opschrijven.
En ja, op meer plekken een oproep doen, maar wel op plekken waar het hoort. Vraag en Beantwoord is niet pleur je gezeur.
Er is ook al een eerdere vraag hierover met antwoorden geplaatst.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/iemand-ervaring-met-internetwinkels-zoals-de-tv-reus?id=599243
Nu u civielrechtelijk in het gelijk bent gesteld verwacht ik niet dat de politie een onderzoek gaat instellen. Het feit dat u een andere model geleverd krijgt dan besteld betekent niet dat er een strafbaar feit is gepleegd. U hoort inderdaad te krijgen wat u besteld en dat heeft de rechter bevestigd.
Zeker nu de civiele rechter u gelijk heeft gegeven dient tvreus de tv op te halen en u het betaalde bedrag terug te geven.
De uitspraak die u nu hebt verkregen zal een steun zijn voor andere consumenten. Een politieonderzoek gaat daar niets aan toevoegen en zal zeer waarschijnlijk ook niet gaan plaats vinden.
Het feit dat de politie uiteindelijk toch een aangifte moest opnemen betekent niet dat de politie ook vervolg moet geven aan de aangifte.
Het is een normale werkwijze voor Tvreus (en nog zeker twee andere webwinkels) om Hongaarse TV's te leveren terwijl ze deze als Nederlandse TV's verkopen / aanbieden. Het is dus niet een incidenteel geval maar onderdeel van hun werkwijze.
Er zijn ook al twee uitzendingen van Radar over geweest, al hebben ze daar een andere draai aan het verhaal gegeven.
Daar komt bij dat de Politie juist de verwachting had dat ze heel veel meldingen zouden krijgen. Ze onderkende de schaal van het probleem, maar dat zou veel werk betekenen. Daarom wilde ze geen aangifte opnemen. Dat is als werkelijk en exacte reden opgegeven.
En als de Politie er niets aan doet, weten ze ondertussen wel hoe vastberaden ik ben.
De fraude schaal is zelfs zo groot dat op Tweakers de TV modellen zelfs apart worden weergegeven als "niet geschikt voor de nederlandse markt."
Zoveel van die Hongaarse modellen worden verkocht en er wordt (werd) maar weinig aan gedaan.
Op de barricaden dan maar, trek ten strijde voor een Nederlandse tv.
Als de fraude dan zo groot is, waarom zijn er dan nagenoeg geen klachten over te vinden?
En dan ook nog twee andere webwinkels.? Welke dan?
Topantwoord
Kijk maar eens in de lijst op de onderstaande link naar Tweakers.
De buitenlandse modellen zijn TV's in NL verkocht die eigenlijk niet voor NL zijn ontworpen.
En dit geldt niet alleen voor dit ene model, maar voor vele andere verkochte modellen en uitvoeringen.
Tweakers Website
Er staat buitenlands model, maar nergens dat de tv niet voor Nederland geschikt is. En als je doorklikt naar de verkopers staat er dat het een Europees model is en uitleg erbij. Je weet dus precies wat je kan verwachten. Vanwaar deze aanvullig? Wat heeft dat met uw hetze tegen TVreus te maken?
En als die allemaal niet zouden werken, zouden er toch veel meer klachten zijn?
Iedereen die een nieuwe tv gekocht heeft en die het niet doet? Dat gelooft u toch zelf niet.
Dat is omdat meeste mensen hun TV niet gebruiken als TV maar als monitor. Als je b.v. een Ziggo Next box aansluit dan gebruik je de TV eigenlijk als monitor. Dat wil dan niet zeggen dat je TV goed werkt. Je TV is veel meer dan dat. Deze heeft eigen tuners en app's.
Zelfs de handleiding van de TV is in allerlei talen, behalve Nederlands. Maar ze verkopen het alsof het NL modellen zijn!!
Als ik een smartcard in mijn tv doe, dan beginnen de problemen. En niet iedereen doet dat dus niet iedereen weet dat.
Dat wil dan niet zeggen dat de TV correct werkt want het is immers een model voor het buitenland bestemd.
Dus, als je (net als ik) ook Tv wil kijken met een smartcard (zonder mijn ziggo next box) dan moet ik allemaal trucjes uithalen om hem te laten werken.
En als Ziggo updates geeft voor zenders moet ik deze handmatig gaan corrigeren.De TV weet niet dat hij niet in Hongarije staat.
Dat is bij een NL model gewoon netjes, in de software, aangepast op NL.
En voor een idee om hoeveel buitenlandse modellen het gaat (maar die ze grotendeels als NL verkopen)
Vreemd, op de site van TVReus staat niet dat het Nederlandse tv's zijn. Dat ze u persoonlijk daarover gecontacteerd hebben wil niet zeggen dat ze iedereen daarmee misleiden.
Je blijft maar doorgaan hé
Niet alleen hier maar ook op de Radar site.
Als je in nederland spullen koopt mag je verwachten dat je "voor de nederlandse markt bestemde producten" krijgt.
Het probleem is natuurlijk dat ze net doen of het NL producten zijn, ook als je erom vraagt en op je factuur en bestelling kijkt, maar vervolgens een Hongaars model geleverd krijgt.
Zij hebben niet met mij contact opgenomen, ik heb het hun via de chat gevraagd en heb daar dan ook bewijs van.
Ook mijn factuur en bestelbevestiging geeft het typenummer van een nederlandse uitvoering.
En dat doen ze niet alleen bij mij.
Ik had je op de Radar site toch voldoende linken gestuurd met alle ervaringen van mensen die een Hongaarse tv hebben ontvangen.
Stop dus met je onzinnige doordrammen en controleer de informatie die je hebt gekregen.
Hier ben ik het niet mee eens, er moet worden aangegeven dat het wel/niet geschikt is voor de Nederlandse markt. Als mensen de TV als monitor gebruiken is er namelijk weinig aan de hand en heb je een TV met goede specificaties voor een mindere prijs. Het moet alleen goed worden aangegeven en de consequenties moeten goed worden uitgelegd.
Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre een "Nederlands model" inderdaad alleen maar geschikt is voor de Nederlandse markt.
Feit blijft als met die omschrijving wordt geadverteerd je ook een tv moet ontvangen die aan die beschrijving voldoet.
Je moet als verkoper anders duidelijk aangeven dat het model ook geschikt is voor gebruik in Nederland.
De huidige tv's kan je op vele talen instellen. Ik kan mij voorstellen dat een model voor de Amerikaanse.markt niet de mogelijkheid biedt om Nederlands in te stellen.
Modellen voor de Europese markt zullen die mogelijkheid toch wel hebben. Het grote verschil is wel dat die modellen niet via de Nederlandse importeur komen. Het grootste probleem zal dus feitelijk daar liggen. Die moet mogelijk garantie geven op tv's waaraan hij zelf niets heeft verdiend.
Dat laatste moet in Nederland geen grote problemen geven want voor garantie moet je immers bij de verkoper zijn.
Die moet, dat blijft onverlet, wel in zijn informatie vermelden dat de tv's zelf zijn geïmporteerd.
Zelfs bij Tweakers melden ze dat "hier verkochte modellen" niet geschikt zijn voor gebruik in de benelux.
Daarbij staat duidelijk bij Tuner dat dit mogelijk niet werkt.
Maar dan de vraag, als je geen problemen hebt door je gebruik van een STB, heb je dan opeens wel de goede tv ontvangen?
Nee, want als je in de toekomst je Tuner wel wil gaan gebruiken heb je problemen. Niet dat je TV stuk is, maar je gewoon de verkeerde hebt gekregen.
En de bedrijven die deze TV's verkopen zeggen dan tegen je, dat zal wel een probleem met je smartcard of Ziggo zijn.
En het zijn behoorlijk wat "buitenlandse modellen" die er worden verkocht.
Alleen weet bijna niemand dat, omdat ze allelemaal een Box van de provider gebruiken.
Er staan wel vaak "kan" of "zou" in dit stukje tekst. Voor de Europese markt gekeurde tv's moeten.in principe gewoon werken in Nederland.
Ja mag van de verkoper wel verwachten dat hij dit gecontroleerd heeft en daar duidelijk over is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer