He
door Hebra98 Nov 16, 2020 om 17:53
Elektronica & tv

Tvreus aangifte van Oplichting / Fraude

Kijk goed of u wel het juiste (TV) model heeft ontvangen en of het niet een Hongaars uitvoering is.

Bij diverse webwinkels is die kans namelijk erg groot.

Omdat er bij mijn TV aankoop niet eerlijk is aangegeven dat ik niet een Nederlands model maar een Hongaars model geleverd zou krijgen heb ik dit laten aankomen op een rechtszaak, aangezien dit nodig was voor een aangifte (claimde Politie).

TVreus heeft mij een Nederlands model verkocht, wat ook op mijn bestelbevestiging en factuur staat, maar heeft vervolgens een Hongaars model geleverd. Zelfs via de chat gaven ze aan dat mijn model een NL model betrof. Daarom had ik contact opgenomen met hun toenmalige keurmerk, Qshops, welke hierna hun keurmerk hebben ingetrokken. Na contact met Samsung bleek dat dit "afwijkende modelnummer" ook problemen kan geven bij garantie aanspraken (volgens Samsung zelf) Het modelnummer op de factuur komt niet overeen met het nummer op de TV.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik het tot een rechtszaak moeten laten komen en is Tvreus, bij verstek, veroordeeld zodat ik vervolgens aangifte kon doen van oplichting / fraude.

Na veel moeite (en met inschakelen van de Nationale Ombudsman) heb ik hierna dan ook aangifte gedaan bij de Politie.

De Politie wilde initieel geen aangifte opnemen omdat ze bang waren voor de hoeveelheid werk die dit zou veroorzaken.

Ze zagen dus wel duidelijk het probleem maar ook de grote stroom van gedupeerde. Je zou dan denken dat het juist iets is om wat aan te doen.

Niet alleen de Tvreus doet aan deze praktijken. In mijn aangifte staan nog twee andere webwinkels die zich schuldig maken aan deze praktijken. Voor eenieder die ook is opgelicht, vooral door de Tvreus, kunt u bij aangifte verwijzen naar mijn aangiftenummer. Hierin is ook de informatie van mijn rechtszaak opgenomen.

Proces-Verbaalnummer: PL1500-2020285531-2

Als we geen halt toeroepen aan dit soort bedrijven, loont het blijkbaar om de boel te blijven belazeren. En klanten begrijpen dan niet waarom veel van hun TV functies niet correct werken. De TV is immers niet voor Nederland gemaakt!

Dit doen diverse webwinkels nog steeds met veel van hun klanten en eerlijk gezegd is mijn probleem opgelost. Maar ik heb mijn aangifte gedaan om andere mensen te behoeden voor deze vorm van oplichting. Maar roep eveneens iedere gedupeerde op om aangifte te doen, als ze eveneens een Hongaars model geleverd hebben gekregen (van welke webwinkel dan ook) zonder dat dit expliciet is vermeldt bij de verkoop / aankoop. Als er maar genoeg aangiftes zijn, dan zal de omvang duidelijk worden. Ook als u nog niet weet of u een Hongaars model heeft, controleer het even. Want met een ST Box heb je het wellicht niet eens in de gaten.

Ze mogen trouwens wel Hongaarse modellen verkopen, als ze er maar eerlijk over communiceren en niet doen alsof het Nederlandse modellen zijn of je niet aangeven dat dit een (goedkoper) Hongaars model is met verminderde functionaliteiten.

5352 15 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 16, 2020 om 18:21
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, wij kunnen hier als vrijwilligers die vragen proberen te beantwoorden niets anders mee dan de wwaardering uitspreken hoe u dit heeft aangepoakt. Mogelijk is de redactie van Kassa van mening dat dit wel iets is om aandacht te besteden in de nieuwsbrief en daarom kassa-online@bnnvara.nl om daar uw melding te doen.

Rest een vraag: heeft u ook melding gedaan bij de ACM www.consuwijzer.nl

M.b.t. het gegevenn dat de politie uw aangifte niet opnam, nota bene na een uitspraak van een rechter is zeer opmerkelijk en  en dan is dit van belang: http://slachtoffers-eerst.nl/politie-weigert-aangifte-op-nemen-nu/ en kunt u dit melden bij het OM

Ik kom nog even bij u terug met de opmerking dat u op basis van de gerechtelijke uitspraak naar mijn mening een deurwaarder kunt inschakelen op basis van een in gebreke stelling en dan vooral ook gebaseerd op het niet naleven van de consumentenwetgeving als opgenomen in het BW boek 7 art 7:17 t/m 25. De vgerkoper is verantwoordelijk voor het leveren van een product dat aan de verwactingen voldoet en het TV apoparaat dat aan u geleverd doet dat niet zoals ik het begrijp. In geval u daar niet aan heeft gedacht zie dan ook deze: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u m.i. schadeloossteling vorderen. Dan dus niet via de strafrechtelijke weg maar via de civiele weg. U heeft een verstek vonnis, staat daar die mogelijkheid niet in?

He
door Hebra98 Nov 16, 2020 om 18:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn rechtzaak was noodzakelijk (volgens de politie) om aangifte van oplichting te kunnen doen. Daarom heb ik ARAG gevraagd deze rechtszaak te starten. Deze wilde in eerste instantie dit niet doen, tot ik mijn reden aangaf van de aangifte bij de politie.

Ik was dus ook behoorlijk pissig toen de Politie vervolgens, na deze rechtszaak, weigerde mijn aangifte op te nemen.
Vandaar de Nationale Ombudsman, die mij goed en snel heeft geholpen en ik vervolgens toch mijn aangifte kon doen.

Ik wilde een P.V. nummer waarna meerdere gedupeerden konden verwijzen, omdat in deze aangifte mijn rechtzaak is opgenomen.
Het kan andere deze gang besparen.

Ik ben trouwens al wel schadeloos gesteld, dus Tvreus heeft met dit verstekvonnis ook geen verweer gevoerd.

He
door Hebra98 - Nov 16, 2020 om 18:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard is mijn berichtgeving hier om mensen in te lichten en te motiveren iets te doen aan deze vorm van fraude.
Ik heb overigens de Nationale Ombudsman moeten inschakelen om toch aangifte te mogen doen.
Ik heb zelfs ICTwaarborg op de hoogte gebracht van de praktijken van Tvreus, maar dat (huidige) Tvreus keurmerk vind het wel goed allemaal.
Een keurmerk is niet een garantie van wat dan ook.
De ACM is uiteraard door mij ook op de hoogte gebracht van deze fraude maar je krijgt na een melding geen enkele terugkoppeling.
Dat maakt het ook lastiger om los te laten, want ik weet nu niet of er echt iets aan gedaan wordt.
Daarom meld ik mijn verhaal op veel plaatsen en hoop dat er veel mensen opstaan en ook actie ondernemen tegen dit soort oplichters.
Ik hoop dat iedereen even kijkt of hij wel een echt Nederlands model TV heeft gekregen.

Het is wel grappig, in mijn aangifte staat dan wel weer netjes dat de Politie weigerde om aangifte op te nemen en dat de N.O. nodig was om dit wel te bewerkstelligen.

ne
door neodutchio - Nov 16, 2020 om 18:38
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Dus hier gaat u het ook al proberen? Hoe heet het forum hier en waarom stelt u geen vraag?

Of het oplichting is zal pas bewezen worden in de rechtszaal. Op een eerder topic bij Radar is er al ingegrepen vanwege uw bewoordingen, maar daar leert u nog niets van.

He
door Hebra98 Nov 16, 2020 om 18:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een rechtszaak geweest, het gaat hier om de Politie aangifte na deze rechtszaak !!
Er is toch een Proces Verbaal nummer en een uitspraak van een rechter.

Beter Lezen ND Om meer mensen te bereiken moet je niet alleen op één plek je oproep doen!!

ne
door neodutchio Nov 16, 2020 om 19:43
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, u hebt een gewonnen zaak bij verstek voor het ontbinden. En nadat u die zaak gewonnen hebt hebt u aangifte gedaan van oplichting. Als u iets anders zou bedoelen zou u het anders moeten opschrijven.

En ja, op meer plekken een oproep doen, maar wel op plekken waar het hoort. Vraag en Beantwoord is niet pleur je gezeur.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2020 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke reactie]

sw
door swat1500 - Nov 16, 2020 om 21:19
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Nu u civielrechtelijk in het gelijk bent gesteld verwacht ik niet dat de politie een onderzoek gaat instellen. Het feit dat u een andere model geleverd krijgt dan besteld betekent niet dat er een strafbaar feit is gepleegd. U hoort inderdaad te krijgen wat u besteld en dat heeft de rechter bevestigd.
Zeker nu de civiele rechter u gelijk heeft gegeven dient tvreus de tv op te halen en u het betaalde bedrag terug te geven.
De uitspraak die u nu hebt verkregen zal een steun zijn voor andere consumenten. Een politieonderzoek gaat daar niets aan toevoegen en zal zeer waarschijnlijk ook niet gaan plaats vinden.
Het feit dat de politie uiteindelijk toch een aangifte moest opnemen betekent niet dat de politie ook vervolg moet geven aan de aangifte.

He
door Hebra98 Nov 16, 2020 om 21:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een normale werkwijze voor Tvreus (en nog zeker twee andere webwinkels) om Hongaarse TV's te leveren terwijl ze deze als Nederlandse TV's verkopen / aanbieden. Het is dus niet een incidenteel geval maar onderdeel van hun werkwijze.
Er zijn ook al twee uitzendingen van Radar over geweest, al hebben ze daar een andere draai aan het verhaal gegeven.

Daar komt bij dat de Politie juist de verwachting had dat ze heel veel meldingen zouden krijgen. Ze onderkende de schaal van het probleem, maar dat zou veel werk betekenen. Daarom wilde ze geen aangifte opnemen. Dat is als werkelijk en exacte reden opgegeven.

En als de Politie er niets aan doet, weten ze ondertussen wel hoe vastberaden ik ben.
De fraude schaal is zelfs zo groot dat op Tweakers de TV modellen zelfs apart worden weergegeven als "niet geschikt voor de nederlandse markt."
Zoveel van die Hongaarse modellen worden verkocht en er wordt (werd) maar weinig aan gedaan.

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2020 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de barricaden dan maar, trek ten strijde voor een  Nederlandse tv.

ne
door neodutchio Nov 16, 2020 om 22:43
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Als de fraude dan zo groot is, waarom zijn er dan nagenoeg geen klachten over te vinden?

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2020 om 00:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan ook nog twee andere webwinkels.? Welke dan?

Topantwoord

Ha
door Halo 04 - Nov 16, 2020 om 21:45
11 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke reactie]

He
door Hebra98 - Nov 16, 2020 om 22:07
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk maar eens in de lijst op de onderstaande link naar Tweakers.

De buitenlandse modellen zijn TV's in NL verkocht die eigenlijk niet voor NL zijn ontworpen.
En dit geldt niet alleen voor dit ene model, maar voor vele andere verkochte modellen en uitvoeringen.

Tweakers Website

ne
door neodutchio Nov 16, 2020 om 22:47
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Er staat buitenlands model, maar nergens dat de tv niet voor Nederland geschikt is. En als je doorklikt naar de verkopers staat er dat het een Europees model is en uitleg erbij. Je weet dus precies wat je kan verwachten. Vanwaar deze aanvullig? Wat heeft dat met uw hetze tegen TVreus te maken?

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2020 om 00:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als die allemaal niet zouden werken, zouden er toch veel meer klachten zijn?

Iedereen die een nieuwe tv gekocht heeft en die het niet doet? Dat gelooft u toch zelf niet.

He
door Hebra98 Nov 17, 2020 om 08:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is omdat meeste mensen hun TV niet gebruiken als TV maar als monitor. Als je b.v. een Ziggo Next box aansluit dan gebruik je de TV eigenlijk als monitor. Dat wil dan niet zeggen dat je TV goed werkt. Je TV is veel meer dan dat. Deze heeft eigen tuners en app's.
Zelfs de handleiding van de TV is in allerlei talen, behalve Nederlands. Maar ze verkopen het alsof het NL modellen zijn!!

Als ik een smartcard in mijn tv doe, dan beginnen de problemen. En niet iedereen doet dat dus niet iedereen weet dat.
Dat wil dan niet zeggen dat de TV correct werkt want het is immers een model voor het buitenland bestemd.

Dus, als je (net als ik) ook Tv wil kijken met een smartcard (zonder mijn ziggo next box) dan moet  ik allemaal trucjes uithalen om hem te laten werken.
En als Ziggo updates geeft voor zenders moet ik deze handmatig gaan corrigeren.De TV weet niet dat hij niet in Hongarije staat.
Dat is bij een NL model gewoon netjes, in de software, aangepast op NL.
En voor een idee om hoeveel buitenlandse modellen het gaat (maar die ze grotendeels als NL verkopen)

ne
door neodutchio Nov 17, 2020 om 17:24
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, op de site van TVReus staat niet dat het Nederlandse tv's zijn. Dat ze u persoonlijk daarover gecontacteerd hebben wil niet zeggen dat ze iedereen daarmee misleiden.

He
door Hebra98 Nov 17, 2020 om 17:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je blijft maar doorgaan hé
Niet alleen hier maar ook op de Radar site.

Als je in nederland spullen koopt mag je verwachten dat je "voor de nederlandse markt bestemde producten" krijgt.
Het probleem is natuurlijk dat ze net doen of het NL producten zijn, ook als je erom vraagt en op je factuur en bestelling kijkt, maar vervolgens een Hongaars model geleverd krijgt.
Zij hebben niet met mij contact opgenomen, ik heb het hun via de chat gevraagd en heb daar dan ook bewijs van.
Ook mijn factuur en bestelbevestiging geeft het typenummer van een nederlandse uitvoering.
En dat doen ze niet alleen bij mij. Ik had je op de Radar site toch voldoende linken gestuurd met alle ervaringen van mensen die een Hongaarse tv hebben ontvangen. Stop dus met je onzinnige doordrammen en controleer de informatie die je hebt gekregen.

pino123
door pino123 Nov 18, 2020 om 13:09
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hier ben ik het niet mee eens, er moet worden aangegeven dat het wel/niet geschikt is voor de Nederlandse markt. Als mensen de TV als monitor gebruiken is er namelijk weinig aan de hand en heb je een TV met goede specificaties voor een mindere prijs. Het moet alleen goed worden aangegeven en de consequenties moeten goed worden uitgelegd.

sw
door swat1500 - Nov 17, 2020 om 01:32
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan je inderdaad afvragen in hoeverre een "Nederlands model" inderdaad alleen maar geschikt is voor de Nederlandse markt.
Feit blijft als met die omschrijving wordt geadverteerd je ook een tv moet ontvangen die aan die beschrijving voldoet.
Je moet als verkoper anders duidelijk aangeven dat het model ook geschikt is voor gebruik in Nederland.
De huidige tv's kan je op vele talen instellen. Ik kan mij voorstellen dat een model voor de Amerikaanse.markt niet de mogelijkheid biedt om Nederlands in te stellen.
Modellen voor de Europese markt zullen die mogelijkheid toch wel hebben. Het grote verschil is wel dat die modellen niet via de Nederlandse importeur komen. Het grootste probleem zal dus feitelijk daar liggen. Die moet mogelijk garantie geven op tv's waaraan hij zelf niets heeft verdiend.
Dat laatste moet in Nederland geen grote problemen geven want voor garantie moet je immers bij de verkoper zijn.
Die moet, dat blijft onverlet, wel in zijn informatie vermelden dat de tv's zelf zijn geïmporteerd.

He
door Hebra98 - Nov 17, 2020 om 08:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs bij Tweakers melden ze dat "hier verkochte modellen" niet geschikt zijn voor gebruik in de benelux.
Daarbij staat duidelijk bij Tuner dat dit mogelijk niet werkt.
Maar dan de vraag, als je geen problemen hebt door je gebruik van een STB, heb je dan opeens wel de goede tv ontvangen?
Nee, want als je in de toekomst je Tuner wel wil gaan gebruiken heb je problemen. Niet dat je TV stuk is, maar je gewoon de verkeerde hebt gekregen.
En de bedrijven die deze TV's verkopen zeggen dan tegen je, dat zal wel een probleem met je smartcard of Ziggo zijn.

En het zijn behoorlijk wat "buitenlandse modellen" die er worden verkocht.
Alleen weet bijna niemand dat, omdat ze allelemaal een Box van de provider gebruiken.

sw
door swat1500 Nov 17, 2020 om 10:32
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Er staan wel vaak "kan" of "zou" in dit stukje tekst. Voor de Europese markt gekeurde tv's moeten.in principe gewoon werken in Nederland.
Ja mag van de verkoper wel verwachten dat hij dit gecontroleerd heeft en daar duidelijk over is.

rj
door rjw - Nov 17, 2020 om 08:55
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Even terug naar de basis. Tvreus is een webwinkel. Bij een aankoop via internet heb je altijd het recht om het terug te sturen, ongeacht de reden. Waarom heb je de boel niet gewoon teruggestuurd toen je niet tevreden was over de levering? Welk onrecht is je aangedaan dat je dit zo zwaar oppakt? Plenty of other fish in the sea, een Nederlandse TV kan je op bijna iedere straathoek kopen. Het lijkt eerder dat je een probleem hebt met het scheiden van hoofd- en bijzaken in je leven.

Je
door Jeff59761 Nov 17, 2020 om 09:57
43 Antwoorden / 1 Vragen

TS geeft in een eerdere reactie zelfs al aan zelf al schadeloos te zijn gesteld nog voor de civiele rechtszaak logisch dat de politie dan geen aangifte wil opnemen en uiteindelijk ook in de alsnog afgedwongen aangifte opneemt dat dit na ingrijpen van de ombudsman was ze gaan er gewoon niks mee doen TS is schadeloos en wil nu moraalridder voor anderen spelen. En ik heb tvreus even een mail over dit topic gestuurd en die geven aan in een eventueel onderzoek het tegendeel te kunnen bewijzen van wat TS hier claimt.

sw
door swat1500 Nov 17, 2020 om 10:28
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Dat laatste hadden ze in de civiele procedure kunnen doen. Dat ze verstek hebben laten gaan, dus niet zijn komen opdagen bij de rechter, geeft te denken.
Als je als bedrijf op een dergelijk moment een consument niet serieus neemt dan geeft dit te denken.
Ik zou dus zeker niet bij tvreus gaan kopen.

Je
door Jeff59761 Nov 17, 2020 om 10:31
43 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn niet naar de rechtbank gekomen omdat ze TS al schadeloos hadden gesteld lijkt mij logisch en nee ik zal er niet snel kopen maar op kiyoh hebben ze toch een 8.6.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2020 om 11:33
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Probleem met dit "bedrijf" is dat je rustig kunt terugsturen maar dan begint de ellende pas. Je krijgt dan een bericht dat het toestel zgn met schade bij hen is aangekomen of, en dat is vaste prik, een waardevermindering terug krijgt omdat zij altijd schermen met een overdreven aantal gebruikers uren.

Donuts
door Donuts Nov 17, 2020 om 13:04
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Gerbera: u beweert nogal iets over de werkwijze van TVReus. Dergelijke belastende uitspraken kunt u niet doen zonder bronvermelding. Dus graag een link naar uw bron.

rj
door rjw Nov 17, 2020 om 15:14
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@moderator: misschien even kijken wat de gevolgen voor jullie zijn als bepaalde forummers belastende uitspraken zonder onderbouwing plaatsen. Ik kan me voorstellen dat jullie aansprakelijk kunnen worden gehouden voor dit soort uitspraken op jullie site.

Redacteur
door Redacteur Nov 18, 2020 om 11:21
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Hallo RJW,

Bedankt voor je zorgen. We zijn bekend wat wettelijk wel en niet mag en de regelgeving omtrent aansprakelijkheid programma/site. :-)

Met vriendelijke groet,
Danny

ne
door neodutchio - Nov 17, 2020 om 11:15
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u eigenlijk dus aangeeft is dat het merendeel van de mensen de tv anders gebruikt dan uzelf. U stelt bepaalde eisen aan een tv en zoekt dus ook een Nederlandse tv voor de Nederlandse markt. Dat u dan een probleem hebt met een verkoper die tegen u gezegd heeft dat het een Nederlands toestel is wat niet blijkt, wat heeft dat met anderen te maken?
U weet niet hoeveel anderen er problemen mee hebben. U weet niet hoeveel mensen hun tv niet konden terug sturen. Als het allemaal zo groot en erg is, waarom heeft dan niemand anders TVReus voor de rechter gedaagd?

U blijft het enorm opblazen.

gerbera
door gerbera Nov 17, 2020 om 11:37
7364 Antwoorden / 14 Vragen

lees ff de link van @sjoppy, er wordt naar mijn mening niets opgeblazen☺

ne
door neodutchio Nov 17, 2020 om 13:53
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Nergens heb ik gelezen dat alle klanten misleid worden. Nergens op hun site staat dat ze Nederlandse tv's verkopen. Ook de klacht van TS komt maar sporadisch voor, hoe kan je dan spreken over grootschalige oplichting?

He
door Hebra98 Nov 18, 2020 om 11:59
4 Antwoorden / 1 Vragen
pino123
door pino123 Nov 18, 2020 om 13:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@ND,

Als ik een TV koop in Nederland, mag ik er automatisch vanuit gaan dat deze geschikt is voor de Nederlandse markt. Wat wel is dat het gewoon goed vermeld moet worden als dat niet zo is met de gevolgen hiervan, bijv. om de de CI+ module niet kan gebruiken e.d.

1paul
door 1paul - Nov 17, 2020 om 14:18
3146 Antwoorden / 0 Vragen

nummer rechtszaak kan andere gedupeerden helpen....

He
door Hebra98 Nov 17, 2020 om 14:24
4 Antwoorden / 1 Vragen

U bedoelt mijn civiele zaak?
Kunt u mij uitleggen wat een gedupeerde hiermee kan doen? (eerlijke vraag)

Mijn doel was om het geheel opgenomen te krijgen in mijn aangifte waarvan het nummer in de OP staat.
Dus als bij aangifte wordt verwezen naar dit nummer en kan de Politie eenvoudig al deze informatie opvragen.

Ook het handelen het keurmerk en van de politie en N.O. staat in mijn aangifte..
Als er meer mensen zijn geweest die geen aangifte konden doen, is dat natuurlijk een onderdeel van een groot probleem..

tijger1
door tijger1 Nov 17, 2020 om 15:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom mogen wij uw civiele zaak niet bekijken?

Je
door Jeff59761 Nov 17, 2020 om 15:32
43 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat het een simpel verstekvonnisje is omdat tvreus niet kwam opdagen omdat ze TS al schadeloos hadden gesteld.

panter22
door panter22 Nov 17, 2020 om 16:34
6599 Antwoorden / Vragen

Wat viel er nog te eisen in die rechtzaak als Ts al schadeloos was gesteld. Niets.
Dus ik ben ook benieuwd naar de uitspraak van de rechter.

sw
door swat1500 Nov 17, 2020 om 20:26
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ben ook wel benieuwd naar de feitelijke uitspraak. Als de rechter de eis van TS heeft toegewezen puur op het feit dat Tvreus geen verweer heeft gevoerd en verder niets inhoudelijks heeft gezegd over de handelswijze van Tvreus kan je niet zo heel veel met dit vonnis.

1paul
door 1paul Nov 18, 2020 om 11:20
3146 Antwoorden / 0 Vragen

ben gewoon benieuwd wat de rechter nog gezegd heeft eventueel, dat de verkoper niet kwam opdagen zegt al veel trouwens....

He
door Hebra98 Nov 18, 2020 om 11:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Rolnr.: 8630245 \ RL EXPL 20-11657

Uiteraard is de dagvaarding van belang bij deze uitspraak, welke ARAG natuurlijk wel zorgvuldig heeft geformuleerd.

1paul
door 1paul Nov 18, 2020 om 15:28
3146 Antwoorden / 0 Vragen

directe link!!!!

panter22
door panter22 - Nov 17, 2020 om 16:47
6599 Antwoorden / Vragen

Wat maak je je druk. Dat je een goedkope tv kunt kopen via grijze import is al jaren bekend. En als je even nadenkt, dan vraag je je af hoe die tvreus zoveel goedkoper kan zijn.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/grijze-import-zorgt-voor-valkuilen-aanschaf-nieuwe-televisie/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 17, 2020 om 22:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik kijk veel Satteliet, en  NPO 123 full HD,  rest mag  HD ready norm ook wel...
Goedkoper en ik heb geen Ziggo  en  dat  ik  wel eens iets meer moet doen,  ook  Conrad  en   Lidl  verkochten soms  een TV zonder Ziggo gecertificeerd,  stond er bij en dat is wel zo netjes.