danielleams
door danielleams Oct 24, 2011 om 21:03
Elektronica & tv

UPC digitale TV kastje aansluiten op Sony HX750 recorder

Wie weet hoe ik mijn Sony HX750 recorder zo kan instellen dat deze ook via de digital mediabox opneemt van UPC?

Graag advies :-)

1696 7 Rapporteer

willem-a
door willem-a - Oct 24, 2011 om 21:19
63 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even hier:

http://www.kieskeurig.nl/dvd-recorder/panasonic/dmr-eh67/vragen/264930/mvan_doorn/4869447

Daarop heb ik destijds een antwoord gegeven dat overigens ook op andere rubrieken te vinden is:

Reactie: Willem-A 08-11-2010

Je kan daaruit pikken wat voor jou van belang is. Kopieer dat bericht anders even, want ik weet niet of dit onderwerp nog lang zichtbaar zal zijn en of ik het dan terug laat halen.

Gr. en succes, Willem.

danielleams
door danielleams - Oct 24, 2011 om 21:27
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hey Willem,
Txsss.. geloof dat we al die stappen doorgenomen hebben, echter.. in het begin (heeeel even) stond er ergens tussen een lijst kiezen wel UPC mediabox en nu niet meer.. enige idee hoe we dit kunnen toevoegen of weer oproepen?
Groetjes, Danielle

willem-a
door willem-a - Oct 24, 2011 om 21:43
63 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo danielle,

Ik heb die vraag nooit eerder gekregen, terwijl veel mensen al gebruik hebben gemaakt van de genoemde uitleg. Nou ken ik uiteraard niet alle decoders, maar doorgaans is een decoder naast evt. HDMI, of Component, uitgerust met 2 scart aansluitingen, waarvan er een geschikt is voor het aansluiten op een VCR, maar dus ook op een DVD recorder. Die in/uitgang werkt doorgaans meteen, maar in het menu zullen meestal nog wel wat aanpassingen moeten worden gedaan, meestal echter, om de kwaliteit van een opname te verbeteren. Overigens is RGB nog beter als S-video, maar de meeste decoders sturen dit niet uit over de VCR scart. Dan is S-video het hoogst haalbare. Maar, en dat kan het euvel nog wel eens zijn, beide apparaten, dus de uitgang op de decoder, en de ingang op de DVD recorder moeten hetzelfde worden ingesteld. Wordt de VCR uitgang op de decoder dus ingesteld op S-Video, moet datzelfde ook worden gedaan met de INGANG van de recorder. Let er op dat de in en uitgang op een recorder apart instelbaar zijn en dat de recorder meestal ook gewoon op de TV moet worden aangesloten. Lees anders de eerder gegeven uitleg nog eens goed door, en sluit het eens op die manier aan. Ook bij andere merken zie ik dat men hierover zeer tevreden is. Ikzelf neem al jaren, en uitsluitend vanaf een decoder op, en de kwaliteit is dan veel beter als direct vanaf de kabel. En uiteraard kunnen ook de digitaal aangeboden zenders, zij het analoog, worden opgenomen.

Gr. Willem.

danielleams
door danielleams - Oct 24, 2011 om 23:29
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hey Willem,

Las ergens op Je tekst hier... dat je sowieso alles 24 uur aangesloten moet hebben, alvorens dit werkt. Dan naar Sony rdr naar je TV GUIDE > en dan meest rechtse tabblad INSTALLATIE. Kies hier optie BASISINSTELLINGEN
Hier kan je instellen (in deze volgorde)
Taal :
Land :
Postcode :
en Externe ontvangers

Key is dus kennelijk dat ik dit NA 24 uur aansluiten moet doen.
Als het goed is moet dan mijn provider (UPC MEDIABOX) in de lange lijst met decoders naar voorschijn komen. Zodra ik deze dan ingesteld zou hebben, gaat sony opnieuw zenders instellen en controleren. Ik zet het hier maar neer, wie weet heeft iemand anders hier weer wat aan. :-)

willem-a
door willem-a - Oct 25, 2011 om 01:41
63 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Danielle,

Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. Als een DVD recorder in gebruik wordt genomen, dient deze meestal 24 uur aan/stand-by te staan, om de Guide/EPG gegevens te kunnen laden. Maar dat geldt alleen als de recorder is aangesloten op de kabel en gebruik maakt van het analoge signaal. Overigens is de tekst die je noemt niet van mij. Ik heb je de link naar een bericht op kieskeurig gegeven.

Wordt een recorder (ook) op een decoder aangesloten, dan is dit v.w.b. de aansluiting op de decoder niet van toepassing. Sterker nog, Guide kan dan niet worden gebruikt. Je neemt dan op via een AV ingang, meestal AV2, en als je de recorder daarop instelt kan deze het uitgestuurde signaal van de decoder opnemen. Normaal gesproken ga je dus zelfs de lijst met ontvangers niet eens vinden, of is dit simpelweg niet van belang. Je sluit gewoon je recorder middels een AV ingang aan op de decoder en alles werkt dan meteen. Je hoeft daarbij niet eens zenders of b.v. het gastkanaal in te stellen in de recorder. Ik werk zelf al jaren op deze wijze en heb dat destijds ook op kieskeurig geplaatst, waarna het, na soms kleine aanpassingen, steeds ook is overgenomen bij andere onderwerpen. Bij recorders van LG, Pioneer, Panasonic, Sony en nog wat merken is deze manier van aansluiten altijd succesvol gebleken, mits de decoders uiteraard over een VCR scart beschikten en de recorders naast een AV1, ook een AV2 scart aansluiting hebben. En als dat in jou situatie ook zo is, is het eigenlijk heel simpel: je brengt gewoon een scartkabel aan van decoder (VCR) naar recorder (meestal AV2), stelt vervolgens de recorder in op de gebruikte ingang (in mijn voorbeeld AV2) en je kan het programma dat op de decoder is geselecteerd opnemen. Om echter de kwaliteit van de opname te verbeteren, en erachter te komen hoe je alles dient aan te sluiten/ in te stellen, heb ik een uitleg geplaatst, waarvan ik de link heb gegeven. Ik heb nog niet gezien dat dit niet werkte. Maak het dus niet te ingewikkeld voor jezelf en loop alles stap voor stap door. Dan moet het haast wel goed gaan, tenzij jou apparatuur er de mogelijkheden dus niet voor heeft, maar dat komt zelden voor. Elders op deze site heb ik pas nog gezien dat de uitleg zeer duidelijk en helder was en dus moet het ook niet al te moeilijk zijn voor jou. Op kieskeurig zijn er al tal van mensen die het zo hebben gedaan.

Gr. Willem.

willem-a
door willem-a - Oct 26, 2011 om 05:48
63 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Cor,

Ik heb besloten me terug te trekken van dit forum, daar sommigen het kennelijk nodig vinden anderen steeds op de huid te moeten zitten. Ik heb geen zin me steeds te moeten verweren en me te verantwoorden bij mensen die menen dat zij hier het alleenrecht hebben. Ik heb je graag geholpen en als er nog vragen zijn weet je me vast wel te vinden. Ik wil je bedanken voor de korte maar plezierige conversatie en wens je alle goeds toe.

Vriendelijke groet, Willem.

danielleams
door danielleams - Oct 26, 2011 om 16:17
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hi Willem, was die message wel voor mij? DIe met Beste Cor?
Thanks voor al je input! Ben er nog niet uit maar dat komt ook omdat mijn vriend me hiermee helpt en nu geen tijd heeft dit verder op te pakken. Heb het dus nog niet voor elkaar gekregen. Uiteindelijk zal het wel goedkomen. Fijn dat je ook zo snel reageerde. Jammer dat je van dit Forum afgaat. Overigens die bewoording 'je tekst hier' doet het systeem zelf.. omdat ik ingekopieerd had en link te lang was.. toen kreeg ik deze boodschap.. de computer sprak dus tegen mij toen hij schreef je tekst hier.
Nogmaals dank en groetjes,
Danielle