pluisjebaby
door pluisjebaby Jul 19, 2012 om 10:29
Elektronica & tv

Upc On demand wel afgeschreven, nooit gekeken!!!!

Ik kreeg gisteren mijn factuur van Upc online en tot mijn verbazing was er 87 afgeschreven, daar schrok ik nogal van omdat mijn bedrag de laatste maanden rond de 45 a 50 liggen, dus ben ik de factuur gaan bekijken en daar stond op dat ik 10 films zou hebben bekeken in de maand juni ( nu moet u weten dat ik al ruim 5 jaar bij Upc zit en nog nooit een film on demand heb gekeken omdat ik het gewoon te duur vind), ik heb gisteren gebelt met Upc en heb gevraagt hoe dat kan, toen vertelde de man mij dat ik erotische films heb bekeken tussen 17 en 18 uur en 1x om 1845, ik viel helemaal stil omdat ik rond die tijd altijd eet zei ik nog maar dat werd een beetje lacherig weggewuift, toen ben ik zo kwaad geworden dat je gewoon voor leugenaar uit word gemaakt en het onrecht wat je word aangedaan, ik zei nog meneer ik bel niet voor niets en wil graag dat dit word uitgezocht, ik kon er alleen een pincode opzetten maar het kon niet geblokkeert worden, ik zei ook nog meneer ik ga toch niet tussen 17 en 18 uur erotische films zitten kijken, ja u moet eens weten hoe vaak dit gebeurt......het gevolg is dat ik moet betalen is inmiddels al afgeschreven, het gaat om 40 euro waar ik niet eens wat van heb gezien maar het is hun woord tegen de mijne, mijn vraag is wat kan ik nu doen want ik wil het er niet bij laten zitten, u moet ook weten dat ik maar 24 max werk bij de Humanitas in de huishoudelijke zorg en maar 900 euro netto verdien en dit absoluut niet kan missen want van die 40 euro eet ik bijna een week van.
Graag hoor ik u mening en oplossing.
Bij voorbaat dank.

2565 19 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 19, 2012 om 10:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik weet niet of er bij die dingen `ingebroken` kan worden en een ander het kan misbruiken maar eerste wat je moet doen is zoals gezegd beveiligen met een pincode.
Dan een brief schrijven dat je het betwist en uitgezocht wil.

pluisjebaby
door pluisjebaby - Jul 19, 2012 om 10:40
31 Antwoorden / 18 Vragen

Dat had ik ook gevraagt of je gehackt of geskimt kan worden maar volgens hem kon dat niet en moest ik er een unieke pincode opzetten want er stond alleen een fabriekscode van 0000 op, ik zei nog dat ik nog nooit een film had gekeken dus dat ik daar ook niet opgelet had.

stacey
door stacey - Jul 19, 2012 om 10:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Het is overigens wel zo dat als iemand er misbruik van kon maken omdat jij het Niet beveiligd had het dan jouw probleem is en je kans hebt dat je je geld niet terugkrijgt.
Zoiets als Deur open laten staan is ook geen Inbraak/ niet verzekerd......

pluisjebaby
door pluisjebaby - Jul 19, 2012 om 10:44
31 Antwoorden / 18 Vragen

Ik ben sinds kort gescheiden en heb een heel heftig jaar achter de rug, maar zoals ik al zei heb ik en zal ik ook NOOIT in de toekomst bij Upc een film wil kijken want het boeit mij niet en zeker geen erotische films op dit moment......

stacey
door stacey - Jul 19, 2012 om 10:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ben verder niet bekend met UPC en hoe dat werkt maar als er volgens hem niet op ingebroken kan worden kan er dus niet zijn ge-of misbruikt als jij het niet hebt gedaan.
Niemand eens bij je thuis geweest ? Per ongeluk iets (fout) gedaan ?
In elke geval niet bellen maar schrijven en alles op papier zien te regelen.
Maar wat is dan het nut van een unieke pincode die je er van hm op Moet zetten als niemand erbij kan behalve huisgenoten/kinderen die je niet hebt voor wat ik begrijp ?

pluisjebaby
door pluisjebaby - Jul 19, 2012 om 10:53
31 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb wel een zoon van 12 maar die zit alleen maar achter zijn computer habbo te spelen en die is eigenlijk nooit alleen thuis en die heb ik ook gisteren nog geconfronteerd of hij misschien nieuwsgierig was of een verkeerde knop had ingedrukt, die is ook overstuur naar boven gegaan en dan gaat het natuurlijk ook nog over de tijd waarin ik zou moeten hebben gekeken tussen 17 en 18 uur, nou ik zit liever aan tafel lekker te eten en ik ben in het verleden zo gekwetst door mensen dat ik eigenlijk liever niemand over de vloer heb, dus dat kan ook niet, ja ik weet dat ik alle schijn tegen heb maar ik heb geen reden om te liegen......ik zie er eigenlijk ook het nut niet van in maar ik weet wel dat het bedrag is afgeschreven en daar baal ik nog het meest van!!!

stacey
door stacey - Jul 19, 2012 om 10:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pluisjebaby schreef op donderdag 19 jul 2012, 10:44]Ik ben sinds kort gescheiden .....
kan het niet zo zijn dat je een ID of code moet invoeren voor bestelling van dat soort dingen en die dan voor jouw abo/rekening komen daardoor en dat je ex die (nog) gebruikt om dingen te bestellen ?
Maar zoals ik zei ik weet niet precies hoe dat werkt dus dat moet je even nagaan dan.

pluisjebaby
door pluisjebaby - Jul 19, 2012 om 10:58
31 Antwoorden / 18 Vragen

Ik wil je even bedanken voor je hulp stacey, ik ga een brief schrijven naar Upc en het hele verhaal uitleggen en dan maar afwachten op een positieve reactie.

naitsoezn
door naitsoezn - Jul 19, 2012 om 11:06
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote]Ik heb wel een zoon van 12
.....

linoge
door linoge - Jul 19, 2012 om 11:14
70 Antwoorden / 0 Vragen

Je betaald voor het aanvragen van die film. Al kijk je maar 2 minuten dan nog betaal je die hele film. Inbreken op die mediabox van buitenaf is niet mogelijk.

Ik zou nog maar eens met mijn zoon gaan praten of die niet als jij aan het koken bent zapt tussen Disney en iets spannends.

freya
door freya - Jul 19, 2012 om 11:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo pluisjebaby,

Hoe vervelend het ook is, je maakt weinig kans......
Je hebt een zoon van 12 en die kan best eens nieuwsgierig zijn geweest. Wellicht schaamt hij zich er nu voor en reageerde hij daarom zo 'overstuur'. Zoals al gezegd, 'gehackt' is vrijwel onmogelijk. Jouw abonnement 'hangt' aan je dedecoder vast en niemand kan op een ander kastje, op jouw abonnement films bestellen.
Accepteer het verlies, voorkom het voor de toekomst door een pincode in te voeren en opgelost is het 'probleem'.

"Het leven bestaat uit lessen, leer ervan...."

m.vr.gr. Freya

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 19, 2012 om 14:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gratis toegang op het wereldwijdeweb hebben tot alle soorten en maten porno, dan toch nog ondemand gaan kijken tegen veel te veel centjes

Nee, dat is mijn ogen niet echt geloofwaardig.

freya
door freya - Jul 19, 2012 om 14:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 19 jul 2012, 14:47]Gratis toegang op het wereldwijdeweb hebben tot alle soorten en maten porno, dan toch nog ondemand gaan kijken tegen veel te veel centjes

Nee, dat is mijn ogen niet echt geloofwaardig.
En wát is in jouw ogen dan wèl geloofwaardig?
Andere gegeven antwoorden afschieten is wel héél erg makkelijk. Kom zelf dan eens met een geloofwaardige verklaring....

Freya

upcwebcare
door upcwebcare - Jul 20, 2012 om 10:12
46 Antwoorden / 0 Vragen

@Pluisjebaby,

In je decoder zit een smartcard. Daar staat een nummer op. Als dat nummer overeenkomt met de gegevens in ons systeem is de bestelling gedaan met die decoder. Het komt soms voor dat er in onze administratie wat fout gaat.

Ik wil graag voor je kijken of ik je kan helpen. Kan je een email sturen naar webcare@upc.nl met daarin je postcode en huisnummer? Zou je het nummer op de smartcard ook alvast kunnen vermelden? Geef in de email aan dat het naar aanleiding van dit topic is.

Alvast bedankt!

traporgel
door traporgel - Jul 20, 2012 om 11:10
191 Antwoorden / 4 Vragen

Belangrijk is hier duidelijk dat ook upcwebcare zwart op wit schrijft (en dus toegeeft !) dat de administratie fouten kan bevatten.

Dus niet wat klanten mogen verwachten van de administratie.

linoge
door linoge - Jul 20, 2012 om 11:27
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 19 jul 2012, 14:47]Gratis toegang op het wereldwijdeweb hebben tot alle soorten en maten porno, dan toch nog ondemand gaan kijken tegen veel te veel centjes

En dat is een inzicht dat een twaalfjarige moet hebben?

[quote=traporgel schreef op vrijdag 20 jul 2012, 11:10]Belangrijk is hier duidelijk dat ook upcwebcare zwart op wit schrijft (en dus toegeeft !) dat de administratie fouten kan bevatten.

Dus niet wat klanten mogen verwachten van de administratie.

Wat is daar belangrijk aan dan? Iedere administratie kan fouten bevatten. Daarmee vertel je niets nieuws. Wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk iets fout is gegaan.

sk
door skyjack - Jul 20, 2012 om 11:52
121 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien ben ik heel erg achterdochtig, maar staan er niet meerdere smartcards geregistreerd op jouw abbonnement? Bij ziggo kan dat bijvoorbeeld. Wellicht is deze ontvreemd/meegenomen door je ex en is hij de boosdoener. Of toch wellicht je zoon die nieuwsgierig is geweest.

Het kan uiteraard ook een foutje bij UPC zijn. Ik zou het via hun even navragen en in ieder geval ook een pincode erop zetten voor de toekomst.

Veel succes hiermee, ik hoop dat het opgelost kan worden.

linoge
door linoge - Jul 20, 2012 om 12:09
70 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=skyjack schreef op vrijdag 20 jul 2012, 11:52]Misschien ben ik heel erg achterdochtig, maar staan er niet meerdere smartcards geregistreerd op jouw abbonnement? Bij ziggo kan dat bijvoorbeeld. Wellicht is deze ontvreemd/meegenomen door je ex en is hij de boosdoener. Of toch wellicht je zoon die nieuwsgierig is geweest..

Bij UPC is de kaart gekoppeld aan het apparaat. Om de kaart ergens anders te gebruiken moet je het apparaat ook meenemen en moet op het nieuwe adres ook nog eens een UPC aansluiting zijn.

sk
door skyjack - Jul 20, 2012 om 13:48
121 Antwoorden / 0 Vragen

Ah ok, dat wist ik niet bij upc. Bij ziggo zijn de kaarten los aan je abbonnement gekoppeld en maakt het dus niet uit in welk apparaat ze zitten. Mijn verdenkingen zijn dan ook fout.

Weer iets geleerd. Bedankt Linoge,.