tm
door tmuks81 Jul 8, 2013 om 20:34
Elektronica & tv

Valstrik online kopen via logiseu.com?

Beste Vara,
Ik kan via internet een mooie tv kopen. Ik heb aan de koper gevraagd welk bedrijf hij gebruikt voor verzending. Nu is dat de website http://logiseu.com

Nu weet ik niet of dit een valstrik is of niet. de verkoper komt uit Praag. Please help!

1555 28 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 20:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moet wel een hele goede aanbieding zijn wil je dit risico lopen.

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 20:45
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 8 jul 2013, 20:37]Moet wel een hele goede aanbieding zijn wil je dit risico lopen.

Het is een tv die 2300,- kost en hij verkoopt het voor 1000,- (half jaar oud) omdat hij gaat verhuizen. De site werkt wel met tracking nummers om je pakket te controleren. Misschien dat iemand al eens iets heeft aangekocht via deze site?

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou het risico niet nemen en in het algemeen de stelling hanteren: bij twijfel niet doen. Plak de url eens in bij de scamadviser klik hier. Je ziet dan allerlei informatie over die site waar je niet veel vertrouwen van krijgt.
Ik lees net je 2e post en ook dat verkoopverhaal zou ik niet vertrouwen.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 20:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Overigens heb je voor zo'n 1000 E goede nieuwe toestellen met garantie etc. en dan weet je wat je koopt.

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 20:59
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 8 jul 2013, 20:48]Zou het risico niet nemen en in het algemeen de stelling hanteren: bij twijfel niet doen. Plak de url eens in bij de scamadviser klik hier. Je ziet dan allerlei informatie over die site waar je niet veel vertrouwen van krijgt.
Ik lees net je 2e post en ook dat verkoopverhaal zou ik niet vertrouwen.

vr.gr.

Dankje voor de tip Aurora, ik zie ook geen telefoonnummer bij het bedrijf. Ik heb de advertentie bekeken via http://multimedia.tweedehands.net/tv-lcd-plasma/panasonic-viera-tx-p65vt50e-165-1-cm.html#
Zou hij het ook op een andere manier kunnen verzenden? bv via DHL oid?

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 21:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou het ook niet aandurven, zeker niet gezien de link van aurora1.

Dit site is één week oud, op het (wat de site aangeeft als hoofdkwartier) zit een heel ander (wel een transportbedrijf).

Ik zou op z'n minst de verkoper daarmee confronteren. Anders maar afspreken dat je pas betaald bij aflevering.

dearagain
door dearagain - Jul 8, 2013 om 21:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het lijkt me niet verstandig om op dit "verhaal" in te gaan

*daarvoor is het risico te groot

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 21:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens de advertentie komt de verkoper uit Limmen, Noord-Holland. Waarom moet de TV dan verstuurd worden via een vaag bedrijf? Zeg dat je de TV wel wil komen ophalen, dan is snel genoeg duidelijk of het oplichting is of niet.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 21:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De advertentie op die site lijkt n.m.m. op een verkooppraatje van aanbevelen van het merk e.d., waarbij Google vertalen o.i.d. gebruikt is.

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 21:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 8 jul 2013, 21:16]Volgens de advertentie komt de verkoper uit Limmen, Noord-Holland. Waarom moet de TV dan verstuurd worden via een vaag bedrijf? Zeg dat je de TV wel wil komen ophalen, dan is snel genoeg duidelijk of het oplichting is of niet.

Ik heb hier 2 mailtjes van hem. Ik zal vragen of dit op een andere manier verzonden kan worden.

Hello,
Thank you for your email. I confirm that my offer is still available. I am Czech and I live in Ostrava. I've spent the last two years working in your country and I just came back to Czech Rep.
If you are interested in this purchase, I will pay for the packaging and delivery fees. I am at your disposal for further information.
Best Regards.

Thanks for your e-mail. The TV is located in Ostrava, CR. It is in perfect shape, no hidden or visible defects. The price, includes delivery
For the delivery and payment I wish to use a professional transport company. I will explain the process:
The transport company will manage and intermediate our sale. I will prepare and safely pack it for the delivery and I'll consign it to the company, after paying for all the fees upfront. Then you must make the payment to the transport company - once you've confirmed the payment, the company will commence the transport.
From the arrival date, you will have a 10 days inspection period to check and approve the product. After this period, you can accept the purchase or decline it, and ask a full refund of the money.
Please let me know if you agree to these conditions and send me your name, surname and complete address.
Regards

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 21:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is een mooi aanbod, deze TV is nieuw te koop voor 2.100 euro. De prijs zou dus wel kunnen voor een tweede hands TV waar hij graag van af wil. Maar als hij in Nederland heeft gewoond, waarom dan de TV meenemen naar Ostrava en 'm vanaf daar verkopen?

Ik zou hem zeker confronteren met het feit dat de website van dat intermediair bedrijf pas sinds kort online is. De website bevat daarnaast spelfouten en het e-mail adres wijkt af van de url van de website.

Vraag anders om mogelijkheden om zijn verhaal te controleren, oude adres in NL, buren, etc. etc.

Je neemt een groot risico als je hiermee in zee gaat. Nogmaals, ik zou het niet aandurven.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 21:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het wordt steeds vreemder. De tv is een half jaar oud en hij is net terug in Ostrava na 2 jaar in Nederland gewerkt te hebben? Je moet van tevoren alles betalen en mag 10 dagen proberen en als je niet tevreden bent dan kun je een volledige refund vragen, de vraag is of je die dan ook krijgt. En hoe ga je in dat geval de tv dan weer terug sturen? Waarom verkoopt hij die tv daar niet en adverteert hij met een omweg in Nederland? Nogmaals, ik zou er niet aan beginnen.

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 21:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 8 jul 2013, 21:33]Het is een mooi aanbod, deze TV is nieuw te koop voor 2.100 euro. De prijs zou dus wel kunnen voor een tweede hands TV waar hij graag van af wil. Maar als hij in Nederland heeft gewoond, waarom dan de TV meenemen naar Ostrava en 'm vanaf daar verkopen?

Ik zou hem zeker confronteren met het feit dat de website van dat intermediair bedrijf pas sinds kort online is. De website bevat daarnaast spelfouten en het e-mail adres wijkt af van de url van de website.

Vraag anders om mogelijkheden om zijn verhaal te controleren, oude adres in NL, buren, etc. etc.

Je neemt een groot risico als je hiermee in zee gaat. Nogmaals, ik zou het niet aandurven.

Bedankt voor de informatie, ik zal dit zeker gaan doen.
Als hij niet akkoord gaat met een andere manier van verzending via een "normaal postbedrijf binnen de EU" ga ik ook niet met hem in zee. Ik zal hem mailen en ZEKER zijn reactie hier plaatsen. Mag ik iedereen alvast bedanken voor het meedenken! jullie zijn toppers :-)

tot snel!

hutch
door hutch - Jul 8, 2013 om 21:48
4517 Antwoorden / 29 Vragen

ABSOLUUT NIET INTRAPPEN.....!!!!!

Het is een valstrik.

"Domain Name: LOGISEU.COM
Registration Date: 01-Jul-2013
Expiration Date: 01-Jul-2014
Status:LOCKED
Note: This Domain Name is currently Locked. This feature is provided to protect against fraudulent acquisition of the domain name, as in this status the domain name cannot be transferred or modified
"

Dus...... niet kopen ! U wordt belazerd.

Gr. Hutch

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 21:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog een laatste signaal dat naar oplichting lijkt te verwijzen. Als je zoekt op ""Margoth Laurence" (een co-founder van het bedrijf volgens de site), krijg je een verwijzing site de site starhau,com. In de preview staat "About Us Margoth Laurence (co-founder) brings over 30 years experience in transportation management, general cargo and logistics. In 2004 we added and focused on deals ..."

Wil ik die site openen gaan alle alarmbellen hier af, waarschuwing van Google en als ik die negeer slaat m'n AV-software alarm. NIET BEZOEKEN DUS DIE SITE.

En kijk ook eens hier, dat is in ieder geval een verklaring voor de vertaling...

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 21:57
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 8 jul 2013, 21:48]ABSOLUUT NIET INTRAPPEN.....!!!!!

Het is een valstrik.

"Domain Name: LOGISEU.COM
Registration Date: 01-Jul-2013
Expiration Date: 01-Jul-2014
Status:LOCKED
Note: This Domain Name is currently Locked. This feature is provided to protect against fraudulent acquisition of the domain name, as in this status the domain name cannot be transferred or modified
"

Dus...... niet kopen ! U wordt belazerd.

WOW!.....wordt er even stil van.
Ik ga hem alsnog mailen met de meldingstekst van jou en ben benieuwd naar zijn antwoord.
die zal ik hier plaatsen voor andere mensen die hier misschien intrappen

Gr. Hutch

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 22:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laat je even niet in de war brengen door die tekst onder 'LOCKED', dat heeft te maken met een beveiliging op de domeinnaam. Ik denk ook dat het fraude is, maar niet op basis van die tekst dus....

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 22:07
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 8 jul 2013, 22:01]Laat je even niet in de war brengen door die tekst onder 'LOCKED', dat heeft te maken met een beveiliging op de domeinnaam. Ik denk ook dat het fraude is, maar niet op basis van die tekst dus....

Ok, ik zal hem een nette mail sturen met daarin de vraag om uitleg.
Maar als ik alles zo zie en vergelijk met jullie hulp (waarvan mijn dank erg groot is) denk ik dat het inderdaad om fraude gaat. Mocht hij alsnog de tv heel graag aan mij willen verkopen, dan zal hij akkoord moeten gaan met mijn eisen :-) en anders dikke pech...

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 22:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Succes en hou ons op de hoogte. Ben nu wel benieuwd natuurlijk.

tm
door tmuks81 - Jul 8, 2013 om 22:15
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 8 jul 2013, 22:09]Succes en hou ons op de hoogte. Ben nu wel benieuwd natuurlijk.

Ik heb hem net een mail gestuurd, kijken wat zijn reactie is. Misschien iemand die hem ook kan mailen met belang bij de tv? eens kijken wat hij antwoordt...

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2013 om 22:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uitstekend speurwerk diumenge... Ik geef het afraden maar op....

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2013 om 22:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 8 jul 2013, 22:16]Uitstekend speurwerk diumenge... Ik geef het afraden maar op....Dankje, heb ook wel lol in dat speurwerk. Er is best veel te vinden met wat handig zoeken. Misschien had ik bij de politie moeten gaan werken, ha ha.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 8, 2013 om 22:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Voor dat geld kun je hem best op gaan halen in Praag, is de benzine kosten best waard, maak je er gelijk een weekendje weg van.

Maar.. zie de andere reacties, wel jammer.

empyria
door empyria - Jul 8, 2013 om 23:05
504 Antwoorden / 3 Vragen

NIET DOEN!

Ik verzeker je, je bent je geld kwijt en die TV zul je noooooooit zien!!!

valerius-2
door valerius-2 - Jul 8, 2013 om 23:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nooit intrappen dit wordt een grote teleurstelling. Of pas betalen als u hem in huis hebt, en hem gecontroleert, of hj inderdaad goed is en het juiste toestel.

halima
door halima - Jul 8, 2013 om 23:26
24 Antwoorden / 0 Vragen

Dit prachtige aanbod, kan dit niet van een vrachtwagen gevallen zijn? Dus is het toestel op voorhand al kapot. Voeg me bij iedereen: liever in Nederland kopen, al was het alleen al om de garantie en service.

pino123
door pino123 - Jul 8, 2013 om 23:51
2766 Antwoorden / 14 Vragen

De tv kost €1000,-- en ook draait de verkoper op voor de transport kosten.... Laat me niet lachen!

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2013 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is toch gewoon "Nigeriaanse" fraude. Betalen bij voorbaat aan het transportbedrijf? Net als al die auto's van die zogenaamde Engelsen zeker.

Niet aan beginnen. Weggegooid geld.