Me
door Melles Apr 11, 2016 om 13:47
Elektronica & tv

Verantwoordelijk kabelaansluiting huurwoning

In een huurwoning ligt er geen tv kabel in de meterkast. Buiten is wel een kast van Ziggo.
Ik wil een kabel tot in de meterkast. Wie moet dit regelen en betalen ?

9340 5 Rapporteer

pe
door pebk - Apr 11, 2016 om 14:20
597 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is eerder gesteld.
Aansluitpunt tv kabel in meterkast heet 'ISRA' punt.

jo
door jorisw - Apr 11, 2016 om 15:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is de woning verhuurd met kabelaansluiting of staat dit niet vermeld in contract of aanvullende documenten?

Me
door Melles - Apr 11, 2016 om 16:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Toen kabel op de markt kwam woonde deze mensen er al. Nu nog. Willen nu kabel. Hadden schotel

getty
door getty - Apr 11, 2016 om 16:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U zelf

fr
door frans56 - Apr 11, 2016 om 17:42
230 Antwoorden / 9 Vragen

Zoals ook de andere be-antwoorders al aangeven.  Bij mij in mijn huurcontract staat dat er in mijn meterkast een ISRA aansluitpunt zit, dat er een splitter op zit en dat er in mijn woon en slaapkamer een aansluitpunt voor radio en TV zit , en dat er een aansluiting voor een normale telefoon in de huiskamer zit.
Mocht zelf wel kiezen of ik wel of geen (gratis) glasvezel aansluiting in mijn meterkast wilde, hetgeen ik niet gedaan heb.  Dit wil dus in mijn geval zeggen dat een eventueel volgende huurder dit zelf moet betalen.  kort samengevat.  Lees, zoals eerder door een andere be-antwoorder ook al aangegeven in uw huurcontact welke aansluitingen er in uw huis moeten zitten. Staat daar een ISRA punt niet op.  Helaas maar dan moet U inderdaad dat zelf betalen.
Tip1:  doe of U van niks weet en vraag ZIGGO om een schrijftelijke offerte voor wat betreft de kosten voor aansluiten.  misschien valt het bedrag mee
Tip2:  digitenne van KPN vangt digitale RADIO en TV uit de lucht.  gegraaf en geboor nodig