mt
door mteuthof Feb 14, 2005 om 11:44
Elektronica & tv

Vergrendelen van het apparaat

Ik heb een AFK brood bakmachine mijn moeder kado gegeven. Wij hebben al 8x geprobeert brood ermee te bakken, maar telkens zakt het brood in elkaar voordat het gerezen is. Het deksel van dit apparaat kan niet vergrendeld worden, dus hebben wij het idee dat dit hierdoor komt. Wij hebben alles al geprobeerd....meer gist, minder gist, verse gist, minder zout, meer zout, verschillende maat bekers/bakjes/lepeltjes, noem maar op, niets helpt. Is dit een fout van het apparaat?? Moet het deksel niet vergrendeld kunnen worden??

471 5 Rapporteer

pekogi
door pekogi - Feb 16, 2005 om 11:04
143 Antwoorden / 1 Vragen

Het deksel hoeft niet vergrendeld te worden. Het probleem, waar ik ook mee heb geworsteld, zit hem in te weinig meel en de noodzaak om er tarwebloem bij te doen. Bv. driekwart bakje water, een bakje 9 granenmix van de Marskramer, (aangedrukt met kop erop) een bakje tarwebloem ( ook aangedrukt met kop erop), 6 gram gedroogde gist. Daarbij natuurlijk zonnebloemolie, een groot maatschepje fructose ipv. suiker (lekker gezond), een half klein schepje broodzout, en een tabletje vit. C fijngemaakt. Stand 1, kort programma en lichte korst. Ik doe er geen melkpoeder in. Zo krijg ik een perfectbroodje. Veel succes.

jk
door jkorpershoek - Mar 18, 2005 om 15:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het deksel hoeft inderdaad niet vergrendeld te worden. Wel is (bij elke BBM) erg belangijk dat de ingredienten exact afgemeten worden. Gebruik een nauwkeurige weegschaal, ook voor het water.

Koop eens een all-in-1 mix waar je alleen 300 ml water bij hoeft te doen ( Suzie bijvoorbeeld). Als dit wel goed gaat is de machine in ieder geval ok en krijg je wat meer vertrouwen.

Succes

pekogi
door pekogi - Mar 18, 2005 om 19:44
143 Antwoorden / 1 Vragen

Bij het apparaat wordt geen weegschaal geleverd. Wel een maatbakje en een groot en klein schepje. Vandaar het recept dat gebruik maakt van de attributen die erbij zijn geleverd. Spaart toch de kosten van een precisieweegschaal uit.

ti
door tiggel_1 - Jan 15, 2006 om 11:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer als je je brooddeeg maakt geen lauw maar koud water of melk erbij te gooien.

Ik had dit probleem ook.Doordat de gist bij te warme temperatuur te veel werkt.

Ben bijna zeker dat dit gaat lukken.

succes

vladja
door vladja - Jan 15, 2006 om 11:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik vermoed dat dit probleem - nu 11 maanden later - al wel opgelost is.

Oudbakken broodje.