Me
door MenzoGr Feb 10, 2021 om 15:15
Elektronica & tv

Verkeerd product na reparatie Microsoft.

Einde zomer 2020 een nieuwe Microsoft laptop aangeschaft voor school. De Microsoft Surface Laptop 3. Begin januari zat er een barst in het scherm, en na wat zoeken online zou dit een productiefout zijn.

Contact opgenomen met Microsoft hierover en super geholpen, ik kon het gratis opsturen en dan zou het gerepareerd worden.

Een maandje geleden de 'gerepareerde' laptop terug gekregen, tenminste dat dacht ik. Ik opende de laptop en toen ik deze wilde instellen kwam ik tot de ontdekking dat er een ander toetsenbord opzat (i.p.v. de Nederlandse versie de Britse versie). Dit houdt in dat sommige toetsen verkeerd zitten.

De volgende werkdag direct contact opgenomen met Microsoft en de vraag gesteld hoe dit kan en wat de oplossing hiervoor is. Ik kreeg een paar antwoorden.

- Ten eerste kreeg ik een 'nieuw' product opgestuurd, naar mij was gecommuniceerd dat mijn laptop een ander scherm zou krijgen. En dus gerepareerd zou worden.
- Ten tweede, ik heb mijn laptop bij een Nederlandse webshop aangeschaft. Blijkbaar koopt deze webshop hun laptops in via de Amerikaanse markt. Ik had dus een Internationale laptop met een Nederlandse lay-out. Microsoft zei dat ze geen Internationale laptops terug konden sturen omdat ze deze niet in hun Service Centre zouden hebben. Dus de lay-out die erop zat (dit was een Nederlandse lay-out), kwam het dichste in de buurt qua lay-out met de Britse versie. Dit is heel frappant want als iemand een laptop zou opsturen die wel gewoon 'Nederlands' is dan kan Microsoft dus alleen maar een Britse versie terug sturen. Daarbij hadden ze moeten communiceren dat ik een andere lay-out zou krijgen. Dit is niet gebeurd.
- Ten derde, ik heb aan de telefoon gezegd dat ik graag mijn andere laptop weer zou ontvangen. Dit kon niet omdat ze deze al uit elkaar hadden gehaald voor losse onderdelen.
- Ten vierde, ik heb de 'nieuwe' laptop ontvangen in een kartonnen doos. Microsoft zegt dat dit een nieuwe laptop is, dit is echter niet te controleren omdat deze niet in de originele verpakking zit met folie er omheen. Daarbij is mijn oude uit elkaar gehaald voor losse onderdelen, dus misschien bestaat mijn 'nieuwe' laptop ook wel uit gebruikte onderdelen van teruggestuurde laptops.

Heel veel telefoontjes laten werd mij gezegd dat ze dit heel vervelend vinden maar het kwam er op neer dat ik gewoon pech heb. Dus de conclussie is: ik stuur een laptop op voor reparatie, dan krijg ik een ander model terug en dan zeggen ze dat ik pech heb. En oja: 'Dit was niet de eerste keer dat zoiets voorkwam.' Ik heb geprobeerd conact te krijgen met iemand van Microsoft zelf (want Microsoft Support is blijkbaar een ingehuurd extern bedrijf zonder bevoegdheden), maar bij Microsoft Support zeggen ze dat ik niemand kan/mag spreken die hier beslissingen over kan maken.

Ook contact met de webshop gehad, deze kan niks voor mij betekenen omdat ik de originele laptop moet opsturen. Echter heeft Microsoft deze gedemonteerd en kan ik deze niet meer terug krijgen.

Zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad en het ook opgelost hebben? Of weet iemand wat ik nogmeer kan doen?

1155 1 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 10, 2021 om 15:29
7225 Antwoorden / 3 Vragen
Me
door MenzoGr Feb 10, 2021 om 15:32
Antwoorden / 2 Vragen

Wist niet precies onder welke categorie dit viel.. heel erg?

sjjoppy
door sjjoppy Feb 10, 2021 om 15:41
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Nee hoor niet erg, het is alleen makkelijker voor het forum om bij 1 vraag te blijven.