sh
door shawn Mar 20, 2004 om 11:20
Elektronica & tv

Verplicht kabel tv

omdat ik via de schotel tv kijk wil ik mijn kabel
tv opzeggen bij essent. via home heb ik een
internetaansluiting. nu blijkt dat wanneer ik de kabel opzeg, ook geen internetverbinding meer
heb.als ik vraag aan essent dat ik van een groot pakket naar een klein pakket voor de kabel tv wil, dan kan dit niet. je kan volgens essent alleen van klein naar een groot pakket.
ik heb home gevraagd of mijn contract opgezegd kan worden ondanks dat net de proeftijd is verstreken met de uitleg waarom ik dat wil en of er een andere oplossing is om toch
een internetverbinding te behouden. home heeft, blijkt uit haar alleen maar gekeken of inderdaad de proeftijd verstreken is en gezegd dat ik betalingsplicht schuldig ben. ben ik nou verplicht om mijn kabel tv erbij te behouden of zijn er andere mogelijkheden? dit ruikt, lijkt mij toch ook min of meer naar een koppelcontract
wat toch verboden is?
john

2314 6 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:04
763 Antwoorden / 1 Vragen

lijkt mij ook een koppelcontract, ik heb even op de website van essent onder het mom van ik wil alleen essent internet, ik kan op hun website nergens een verwijzing vinden dat ik hier eerst ook kabeltv voor moet hebben, misschien een klein tipje stuur nog eens een mailtje naar essent geef geen tekst en uitleg of het bij hun mogelijk is om alleen te internetten via de kabel, mocht blijken dat je ook alleen kan internetten dan moet het naar mijn mening ook mogelijk zijn om terug te gaan naar een kleiner pakket, ze spreken dan zich zelf tegen want zou je dan eerst alles opzeggen en je weer opnieuw aanmelden dan kan dit wel. groetjes

sh
door shawn - Apr 16, 2004 om 13:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

heb ik al gevraagd. is technisch niet mogelijk
volgens essent om een internetverbinden te
hebben zonder kabel tv. als de kabel tv verbroken wordt dan is er geen signaal meer. er staat op de site van essent wel dat er een kabel tv aansluiting moet zijn. hier gaat het eigenlijk ook niet om. het het gaat mij er om,
dat wanneer ik de kabel tv opzeg, home mij de internetverbinding moet blijven geven. wanneer
(en dat blijkt wel) home hier niet aan kan voldoen, ik mijn contract met home op kan
zeggen. als dat niet kan dan ben ik de kabel tv
kwijt(wat ook de bedoeling is), maar zou ik home moeten betalen voor niet geleverde diensten. opnieuw weer aansluiten brengt weer
belachelijke kosten met zich mee. daarom vraag ik mij af of home dit wel zo mag verkopen, want wil ik de internetverbinding behouden dan ben ik verplicht de kabel tv erbij te behouden.mijn dank voor je reactie.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:04
763 Antwoorden / 1 Vragen

nou in dat geval is het met essent slecht zakendoen. heb je nog een actieve telefoon kabel kan je altijd nog overwegen adsl te nemen de snelheid is de laatste tijd flink opgeschroefd, alleen de datalimiet is niet onbeperkt groeten

tv
door tvtechneut - Apr 16, 2004 om 13:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uw kabel TV aansluiting wordt tevens gebruikt voor de internet verbinding. Technisch is het zeker wel mogelijk om levering van radio en Tv programma's te scheiden van internet. Maar de kabel TV netten zijn, zeker waar het het laatste stukje betreft, in elektronica termen gesproken zeer oud. De principe's waarop kabel TV netten aangelegd worden zijn waar het de zogenaamde "last mile" aangaat al 25 jaar oud.
Als men iemand van de kabel afsluit, trekt men letterlijk de stekker eruit. Als dus de stekker eruit is,kan er niks meer door, dus ook geen internet. Middels filters EN een slimme indeling van de gebruikte frekwenties ophet kabelnet is het best wel op te lossen. Alleen dit kost meer geld dan de tot nu toe door de kabelTV bedrijven gehanteerde methoden.

vo
door vorstenberg - Apr 26, 2004 om 22:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem is ook bekend bij de NMA, deze materie is wettelijk geregeld in de Mediawet. Meer hierover:

http://www.nmanet.nl/nl/Service_en_Contact/Veel_gestelde_vragen/Dossier_Kabel_Internet_en_Televisie_6.asp?ComponentID=15417&SourcePageID=15427

ca
door cablegirl - Jan 16, 2005 om 19:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Hierbij heb je te maken met een downstream en een upstream. Televisie wordt via downstream en internet via upstream geregeld. Hiervoor moet er wel signaal op de kabel zitten. Wanneer er echter signaal op de kabel zit is downstream sowieso mogelijk. Oftewel, het een zonder het ander is niet mogelijk. Geen koppelcontract, gewoon noodzaak.