ni
door nicosteijns Apr 17, 2010 om 11:16
Elektronica & tv

Verzendkosten ja of nee betalen

Wij hadden een H2o Mop steam apparaat besteld bij Best of Shopping. Het bleek echter een waardeloos ding wat niet aan onze verwachtingen voldeed en zodoende door ons direct werd teruggestuurd met mededeling geen nieuwe te willen. Hierna krijgen wij dan een rekening waaruit blijkt dat wij Porto en verpakkingskosten zijnde 22,88 euro eco taxxe kosten 1, 00 euro en 1,99 euro acceptgirokosten moeten betalen. Wij willen die kosten wel betalen voor een deugelijk apparaat en niet voor een waardeloos apparaat. Wat moeten wij hiermee.

868 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Helaas zul je Of de heenkosten Of de retourkosten moeten betalen als je iets terugstuurt omdat je het niet Wilt..............
Anders zou het zijn als het defekt is maar dat is niet het geval voorzover ik begrijp, dat het niet aan jouw verwachtingen voldoet is een ander verhaal............

Verzendkosten Consuwijzer

Succes,

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even tussen ons: ik heb de indruk dat als je bij zo'n shopping kanaal iets koopt, het per definitie waardeloos is, tegen een veel te hoge prijs ook nog.
De verzendkosten ben je inderdaad verschuldigd, dat is bij de meeste web- en postorder winkels standaard. Er zijn uitzonderingen, die nemen dan de verzendkosten vrijwillig voor hun rekening, maar reken maar dat dat verdisconteerd is in de prijzen.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2010 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

nicosteijns

Dat jij het produkt een waardeloos produkt vindt, maakt de wettelijke regeling niet anders. Bij een KOA kun je ongeacht de reden, een produkt binnen 7 werkdagen terug sturen. De verzendkosten zijn dan voor rekening van de koper. Na die bedenkperiode kun je het produkt niet meer terugsturen, tenzij je dat van te voren met de verkoper hebt afgesproken.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Vanaf de dag dat u uw pakket ontvangt, hebt u 14 dagen de tijd om het in zijn originele verpakking terug te sturen, samen met de correct ingevulde retourbon. Het wordt u vervolgens naar wens terugbetaald of geruild.
BEST OF SHOPPING verplicht zich om u binnen 30 dagen na ontvangst van uw pakket terug te betalen, onder aftrek van de oorspronkelijke totale verzend- en administratiekosten"

Ze vermelden het ook vrij duidelijk op hun website, dus als je een bestelling plaatst ga je daarmee akkoord. Ik ben er zelf een paar maanden geleden ook onaangenaam mee verrast na het terugsturen van de waardeloze H2O mop, maar las deze regels m.b.t. het ruilen dan ook pas achteraf, beetje eigen schuld dus.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

herootje,

Je schrijft: ..............onder aftrek van de oorspronkelijke totale verzend- en administratiekosten"

En dat mag dus niet van de Nederlandse wetgever. Het gebruik maken van het herroepingsrecht moet plaatsvinden binnen de wettelijke termijn van 7 werkdagen en daarbij zijn de verzendkosten voor rekening van de koper/afzender. De verzendkosten van de verkoper mogen niet in rekening worden gebracht. Wél mogen de administratiekosten in rekening worden gebracht, mits dat voorafgaande aan de aankoop is afgesproken en geheel los staat van het herroepingsrecht..

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read, dat kan toch niet waar zijn he.
Je bestelt iets en denkt dan "hmm nee toch maar niet" en daar moet dan de verkoper voor de verzendkosten opdraaien? Dacht 't niet!
Jouw verhaal geldt wanneer je een defect product ontvangt maar dat is wel even heel iets anders.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus,

Inderdaad, in zo'n geval draait de verkoper voor de oorspronkelijke verzendkosten op (van het verzenden van het product aan de koper). Sterker nog: indien naast de prijs voor het product separaat door de koper aan de verkoper betaald is voor "bezorgkosten", heeft de koper in dat geval recht op restitutie van die bezorgkosten.

Bij het terugsturen aan de verkoper, door de koper, betaalt de koper de vanzelfsprekend de verzendkosten.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet er dan wel voor de volledigheid bij dat de klant bij herroeping alleen de kosten van terugzenden betaalt:

Algemene Voorwaarden Best of Shopping:
Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

in deze situatie was ons produkt weldegelijk defect,en mijn vertrouwen in het produkt was dus hierdoor 0 en wenste ook geef nieuwe.dit alles binnen de bepaalde termijn van 7 dagen.dus het is toch van de zotte dat je €25 moet betalen over een produkt wat defect retour gestuurd is.Ik neem kontakt op met het juridisch loket.
best of shopping??? nee, geef mij maar wehkamp.