Vodafone
Wat een prutsers en amateurs werken er bij Vodafone. Wat ik nu heb ik meegemaakt, ben ik bij nog geen enkele zelfrespecterende provider tegengekomen. 15 mei jongsleden ben ik verhuisd. Op 14 april (ruim een maand eerder) geef ik netjes aan Vodafone mijn plannen om te verhuizen door. Ik ontvang netjes op tijd mijn nieuwe Alles-in-1 installatiepakket op mijn nieuwe adres. Maar dan begint de ellende. Ik probeer het pakket te installeren, maar dat gaat niet. Ik bellen met Vodafone, zij geven aan om enig geduld te betrachten. Volgende dag bel ik weer op, nu krijg ik te horen dat ik op 18 mei opnieuw mijn pakket moet installeren, want nog niet alle ondergrondse kabels zijn opengegooid. Op 18 mei kreeg ik een email van Vodafone. In dit bericht stond dat de activatiedatum wederom verplaats is. Nu naar 21 mei. Omdat het mijop 21 mei niet lukt om het Alles-in-1 installatiepakket te laten werken, besluit Vodafone een monteur te sturen. Deze controleert of ik alles netjes heb aangesloten. Dit is het geval. Omdat het weekend is moet ik maandag maar weer even naar Vodafone bellen. Zogezegd zo gedaan. Ik kreeg te horen dat mijn activatiedatum wederom verplaatst is. Nu naar 24 mei, maar dit keer ik kreeg de garantie dat de activatiedatum niet meer verplaatst zal worden. Je raadt het al,op 24 mei kreeg ik in de ochtend wederom een mail. Op 26 mei zullen de afgenomen producten het echt doen, staat er dit keer in de email. Ik weer bellen met Vodafone. Zij bieden excuses aan, maar de lijnen (mysterieuze lijnen?) zullen 26 mei werken.Op 26 mei probeer ik weer tevergeefs de afgenomen producten te activeren. Zonder resultaat. Ik bel weer met Vodafone, zij geven aan dat de activatiedatum weer verplaats is, nu naar 31 mei. Ik geef de medewerker aan dat ik van zijn eerdere collega's iedere keer de garantie kreeg dat de activatiedatum niet meer verplaatst zou worden, zonder resultaat. Ik verlangde dit keer naar iets meer duidelijkheid. De medewerker was echter zo arrogant en onsympathiek dat ik uit frustratie liet weten dat ik afzie van mijn bestelling. De medewerker heeft toen helemaal niet geprobeerd enig begrip voor mijn frustratie en zorgen te tonen. Zoals gezegd, ik wilde alleen zeker weten dat ik niet opnieuw op 31 meierachter zou komen dat de activatiedatum verplaatst is. Ik werk normaal gesproken regelmatig thuis, dat was nu niet meer mogelijk. Het enige wat de medewerker zei is: "Goed dat ga ik voor u regelen, let wel dat u dan een afkoopsom moet betalen." Hij heeft helemaal niet geprobeerd mij op andere gedachten te brengen. Ik vond het goed zo. Later op de dag kreeg ik toch wel een beetje spijt van mijn opportunistische reactie. Ik besloot weer contact op te nemen met Vodafone. Een vrouwelijke medewerker gaf aan de gang van zaken te betreuren. Ik had al zo vaak een Vodafone medewerker gesproken, maar zij was de eerste die moeite deed om naar mijn verhaal te luisteren en uit te vogelen wat er precies aan de hand is. KPN was bezig met wat werkzaamheden in mijn woongebied en het was wachten op ‘groen licht’ van hen. “Is goed”, dacht ik. Ik vroeg de medewerker of mijn annulering nog ongedaan kon worden gemaakt. Dit was mogelijk. Op 31 mei kon ik echter weer niet mijn pakket installeren. We zijn inmiddels ruim twee weken verder. Op 1 juni bel ik met Vodafone, ene Cheyenne staat me te woord. Zij biedt haar verontschuldigingen namens Vodafone aan. “Ze hebben je al die tijd onnodig aan het lijntje gehouden.” Ze geeft verder aan dat haar collega's mij al die tijd verkeerd benaderd en/of geïnformeerd hebben. Ik zal opnieuw het Alles-in-1 installatiepakket moeten aanvragen. In mijn wijk wordt namelijk geen ADSL geleverd, slechts glasvezel. Dit is "volgens haar" de ware redenen van het feit dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de Vodafone diensten. Zij gaf zelf (pro-actief) aan te kunnen begrijpen dat ik na dit alles mijn heil ergens anders zou proberen te zoeken. Want een nieuwe aanvraag bij Vodafone zou inhouden dat ik weer minimaal twee weken moet wachten alvorens ik internet en tv-kanalen in huis heb. Ik heb haar toen gevraagd naar de financiële consequenties die dit voor mij zou hebben. Zij gaf aan dat Vodafone het boetekleed aantrekt en dat ik niks zou hoeven betalen. "Wij hebben immers fouten gemaakt en u heeft nergens gebruik van gemaakt", waren haar woorden. Ik ben toen inderdaad naar een andere provider overgestapt. Toen al bleek dat de woorden van Cheyenne niet helemaal klopten, omdat ik bij mijn nieuwe provider ook gewoon een ADSL pakket heb genomen. Op 7 juli krijg ik dan toch weer een email van Vodafone. Een rekening, of ik bijna € 550 wil betalen vanwege de afkoop van TWEE Alles-in-1 pakketten. Ik bellen en het misverstand uitleggen. Uitgelegd dat Cheyenne tegen mij gezegd heeft dat ik alles opnieuw zou moeten aanvragen, dat zij excuses heeft gemaakt voor het handelen van Vodafone en bovenal dat het geen financiële consequenties voor mij zou hebben. Ik zou later teruggebeld worden. Dit gebeurt echter niet. Ik bel weer om te vragen hoe het staat met mijn zaak. Mij wordt door een andere collega gezegd dat als mij toegezegd is dat ik teruggebeld zou worden dat dit ook wel zal gebeuren. Maar ook nu gebeurt dit echter niet. Ik krijg een betalingsherinnering. Weer bel ik Vodafone op, weer doe ik mijn verhaal. Dit patroon herhaalt zich een paar keer. Ik krijg nu echter wel iedere keer begrip voor mijn situatie. Ik word naar de mond gepraat, echter ze moeten eerst overleggen met een manager/teamleider. Ze hebben geen van allen de autorisatie om zelf betalingen in te trekken of te annuleren. Maar niemand belt mij terug. Echt typisch voor Vodafone medewerkers. Ik kijk er al niet meer van op als ze zeggen te zullen terugbellen, maar het niet doen. Vorige week heb ik weer met Vodafone gebeld. Wederom mijn verhaal gedaan. Ik werd dit weekend teruggebeld. Er is ten onrechte 1 pakket te veel gecrediteerd, dit zal ongedaan worden gemaakt. Ik begin me weer op te winden, heeft deze medewerker de vorige keer dan helemaal niet naar mijn verhaal geluisterd? Mij is toegezegd dat ik niets zou hoeven te betalen. De omgekeerde wereld lijkt het wel: Vodafone komt zijn afspraken niet na, zij leveren de beloofde diensten niet en ik moet op strafbank plaats nemen en een afkoopsom betalen?! Medewerker gaf aan er weer achteraan te gaan. Vandaag ben ik teruggebeld (wat een verrassing). Hij kan helaas niet voor mij betekenen. Hij gaf aan mij te begrijpen en hij gaf aan in mijn situatie ook hetzelfde standpunt te zullen hebben ingenomen, namelijk niet betalen voor iets dat je niet hebt gebruikt. Maar hij zat met zijn handen vastgebonden en adviseerde mij de rechter zijn licht op de zaak te laten werpen. Werkelijk! Je geeft me gelijk, maar laat me aan de andere kant stikken? Zoek het maar uit, want dit zijn nou eenmaal de regels hier?! Zo komt het nu over. Te triest voor woorden dit. Maar ik zal zeker niet betalen, en wacht gewoon op een dagvaarding. Laat de rechter inderdaad maar toetsen wie er gelijk heeft in casu. Ondertussen zal ik geen podium onbenut laten om mijn ongenoegen over het handelen van Vodafone te spuien. Jullie moeten je schamen als organisatie. Iedereen loopt maar van zijn verantwoordelijkheid weg. Je moet je verlies accepteren als je zelf nalatig bent geweest en niet onschuldige burgers lastig vallen. Het was me een waar genoegen zaken gedaan te hebben met jullie.
Pff, begonnen, maar na 10 regels weggeklikt, onleesbaar, oninteressant en dat V slecht is is niet nieuw.
Wat doe je hier dan als je geen zin hebt om dit soort dingen te lezen? Vind je alleen je eigen reacties interessant?
Als vraagstellers de vragen gewoon eens kort en bondig zouden formuleren (zoals iedereen dit op de lager school heeft geleerd) zou de response rate (en juiste antwoorden) een stuk hoger zijn. Een kind in Groep 7 zou een onvoldoende krijgen al hij/zij zo schrijft als TS.
Ik vertrek zoekster, de groeten!
Ben het totaal niet met Pieterwolters eens. Het Nederlands van deze vraagsteller is vrijwel correct. Hoofdletters, komma's en punten. Het enige wat het wat makkelijker leesbaar zou maken is witregels. Een leraar van Groep 7 zou heel blij zijn als hij kinderen had die zo zouden schrijven.
Groeten terug!
Wat een gezeur. Er zijn heel veel vragen die niet gesteld zijn in goed Nederlands maar toch begrijpelijk zijn. Het is toch geweldig dat mensen van wie het Nederlands niet de Moedertaal is dit forum hebben kunnen vinden en durven te gebruiken.
Vodafone valt binnenkort onder Ziggo en dan gaat het hopelijk beter. Tenslotte Hoop doet Leven. Ook ik ben halverwege afgehaakt maar gelukkig hebt u uw frustratie van u af kunnen schrijven.
Vodafone valt binnenkort helemaal niet onder Ziggo.
Om een lang verhaal kort te maken, Vodafone zal hier wel langs komen en melden dat het erg spijtig is wat er allemaal gebeurt is. Maar dat ze aan de helpdesk met vastgebonden handen werken hadden we hier nog niet gelezen. Ik zou zeggen "inpakken en wegwezen"
Topantwoord
Die monteur heeft zich er ook makkelijk van af gemaakt.
Wist niet dat in uw wijk glasvezel wordt geleverd.
Kan hij dat niet zien aan de aansluiting?
Het beste is denk ik om een pittige brief naar de directie te sturen.
De grap is: in mijn woonwijk wordt juist glasvezel helemaal niet geleverd. Vodafone medewerker die me liet denken dat dit de oorzaak was van alle ellende zoog gewoon uit haar duim. Want bij mijn huidige provider heb ik gewoon weer ADSL. Ik denk dat een pittige brief naar de directie wellicht het beste is inderdaad. Ik wilde eerst laten komen tot een rechtszaak, maar dat is wellicht zonde van de tijd en moeite.
Dan helemaal triest dat ze de aansluitdatum maar bleven verzetten.
Succes met de brief.
Tjonge, wat een gekl...i. Weer eens Vodafone.Kan me goed voorstellen dat je daar behoorlijk gefrustreerd van raakt. Je bent steeds afhankelijk/overgeleverd aan personen aan de telefoon die je aan het lijntje houden.
Zoals al eerder aangegeven: webcare is hier actief, maar daar heb je NU (nog) niets aan.
Zou m'n klacht plaatsen op klacht.nl en op klachtenkompas.nl
Ja inderdaad frustrerend. Ik was je al voor. Heb zogezegd elk podium gebruikt om mijn ongenoegen over Vodafone kenbaar te maken, ook die twee sites van jou ;).
Dan maar even afwachten of er nog gereageerd gaat worden (door bv de webcare)
Ik word gewoon misselijk van de manier waarop u door Vodafone bent behandeld. En dan te bedenken dat ik bij Ziggo zit en dat straks die lui ook aan mijn provider verbonden zijn. Hopelijk blijven ze de zaak goed splitsen.
Ik raad u aan alles op papier te zetten en dit dan in de vorm van een aangetekende brief naar Vodafone te sturen. Mocht het tot een rechtsgang komen dan heeft u weinig aan het internet. Doe hetzelfde ook per mail. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen. Ik vertel dit u om uw juridische positie te versterken. Vergeet niet uw ordernummer, klantnummer e.d. te vermelden.
Wat u nu niet meer moet doen is via de telefonische klantenservice de hele zaak afhandelen. Ze zijn niet kundig daar bij de klantenservice. Weet u dat de telefonische klantenservice zelfs een paar keer hun klanten heeft geadviseerd om maar een klacht op het Kassaforum te plaatsen om de zaak opgelost te krijgen? Zo diep zijn ze daar gezonken.
Als u geen vraag hebt, wat doet u dan op 'vraag & beantwoord'? Dit forum is niet bedoeld om uw kleine frustraties de vrije loop te laten.
Ik vind het geen kleine frustratie.
Ik vind het ook geen kleine frustratie, maar je hebt wel gelijk dat V&A niet bedoeld is als klachtenforum. Daar zijn genoeg andere sites voor.
Op zowel klacht.nl als de klachtenkompas wordt niet gereageerd door Vodafone. Hier wel. Ik zou het ook hier doen als ik een klacht had over Vodafone. Zelfs hun eigen klanten'service' geeft soms het advies hier dan maar te posten.
@halex,
Dit forum is niet bedoeld om uw kleine frustraties de vrije loop te laten.
Klein? Ik zou er BEHOORLIJK gefrustreerd van worden. Niet doorheen te komen bij die lui!
Hallo Falok01 ,
Wat èèn handeling en behandeling , maar bij Vodafone verbaasd me niks meer , goed dat u het overal kenbaar maakt .
Neem ook contact op met consuwijzer , klik op de rode regels .
Uw recht halen ,
https://www.consuwijzer.nl/thema/uw-recht-halen
https://www.consuwijzer.nl/contact
"Vodafone the Soap" Wellicht leuk om een consumentenprogramma te hebben wat in dit soort zaken duikt. En dat mag wat mij betreft best een beetje pittig zijn.
Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer