6l
door 6lien6 Jan 10, 2011 om 16:25
Elektronica & tv

Wasmachine kopen via internet

Hallo wie heeft er ervaring met het kopen van een wasmachine via het internet?
En over de service indien bekend.
Lien

1185 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 10, 2011 om 16:35
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Kopen bij een plaatstelijke witgoed leverancier geeft één voordeel t.o.v. internet: Je service kan je beter bespreken en op papier zetten en eventueel extra verzekeren. En soms kan je een opruimer of uitlopend model heel gunstig kopen. En je betaling is ook veiliger. Maak je eigen keuze. Succes, mg.

ro
door ron530 - Jan 10, 2011 om 17:03
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als je een wasmachine bij een internetwinkel wil gaan kopen kan dat heel goed de meeste bestaande ketens hebben ook een webshop, Its, Modern, en andere bekende ketens, ik laat bewust de postorderbedrijven buiten beschouwing want dat zijn geen webshops in de zin van goedkoper uit zijn. Service en garantie blijven bij die ketens het zelfde met die verstande dat je bij een defect dit op de website moet melden. Je gaat natuurlijk niet bij een webshop kopen die bij geen enkel waarborgfonds is aangesloten. prijsverschillen zijn groot en met wat zoeken kun je maar zo honderd euro of meer besparen.

elenay
door elenay - Jan 11, 2011 om 00:45
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik heb er zelf eentje bij Wehkamp gekocht met een extra verzekering.
Tegelijkertijd ook mijn TV daar gekocht en toen ik daar iets mee kreeg, kwamen ze gelijk de volgende dag de TV ophalen en ik kreeg zolang een vervanging.
Die vervanging hadden ze van mij wel mogen laten staan, want
die vond ik mooier dan mijn TV, maar goed, dat is een ander verhaal.
En nu doet mijn eigen TV het alweer een hele tijd prima.
Dus tot nu toe nergens problemen mee gehad.

fo
door forumfreak - Jan 12, 2011 om 09:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Tegenwoordig zijn veel webshop betrouwbaar. Ik kies alleen zelf altijd voor een webshop met Thuiswinkel Waarborg. Dat geeft me op een of andere manier een veiliger gevoel.

Anders zou je eens kunnen kijken naar de website waar ik mijn wasmachine heb gekocht. Daar kun je ook aantal aanbieders en alle reviews over de shops vergelijken dan zie je wat andere consumenten er van vonden.

druifje01
door druifje01 - Jan 12, 2011 om 10:40
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Mijn wasmaschine komt van OTTO. Geen probleem. Als je het merk/type goed onderzoekt op het web is het geen bezwaar om bij een internetwinkel te kopen. Het is zelfs handig in verband met het vergelijken van prijzen. Let wel op de bezorgvoorwaarden en -kosten.

invalide
door invalide - Jan 12, 2011 om 11:43
787 Antwoorden / 5 Vragen

De meeste geven importeurs garantie dus binnen 2 jaren gratis monteur van importeur of een ingehuurde dealer in jou regio.

Verder weet ik dat er goede winkels zijn die Nederlandse import hebben en die elders iets halen en bij garantie problemen kregen.
Dus ik adviseer een winkel te nemen met Nederlandse modellen dus niet de goedkoopste en vooral uit buitenland, want ondanks Nederlands talige site en .nl adres soms toch.....

Ik heb zeer goede ervaringen met webwinkel.. maar er zijn er natuurlijk veel meer.

ro
door ron530 - Jan 12, 2011 om 18:22
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik bedoelde met het buiten beschouwing laten van postorder bedrijven dat je vaak een winkelprijs of hoger betaald, ik zeg niet dat ze slecht zijn. Het prijsverschil tussen de webwinkel met thuiswinkelwaarborg waar ik mijn tv gekocht heb en die van een postorder bedrijf bedroeg toch dik 150 euro, zelfde toestel zelfde garantie en Nederlandse import gratis thuisbezorgd.

birdies
door birdies - Jan 12, 2011 om 18:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Ik bedoelde met het buiten beschouwing laten van postorder bedrijven dat je vaak een winkelprijs of hoger betaald......

Inderdaad, erg onverstandig dit soort zaken bij postorderbedrijven te kopen, schandalig duur, kun je net zo goed in een fysieke winkel een wasmachine kopen.

elenay
door elenay - Jan 13, 2011 om 00:11
1031 Antwoorden / 142 Vragen

[quote=birdies schreef op woensdag 12 jan 2011, 18:27].....Ik bedoelde met het buiten beschouwing laten van postorder bedrijven dat je vaak een winkelprijs of hoger betaald......

Inderdaad, erg onverstandig dit soort zaken bij postorderbedrijven te kopen, schandalig duur, kun je net zo goed in een fysieke winkel een wasmachine kopen.

Daar heb ik dan toch een andere ervaring mee, want mijn wasmachine was beslist niet duurder dan in de winkel destijds. De prijzen kun je namelijk heel gemakkelijk vergelijken in de folders online van de winkeliers in je woonplaats.

birdies
door birdies - Jan 13, 2011 om 00:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Elenay: ik bedoel schandalig duur t.o.v. andere webshops. (Er zijn echt nog betrouwbare webwinkels.)

De Wehkamp prijzen liggen ongeveer gelijk aan die van fysieke winkels, die van webshops liggen daar gauw 20 - 30% onder.

elenay
door elenay - Jan 13, 2011 om 01:09
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Birdies je schreef van:
"erg onverstandig dit soort zaken bij postorderbedrijven te kopen."

Vandaar mijn reactie dus, maar bedankt voor je uitleg.

In het begin was ik wel huiverig voor eventuele afhandeling bij garantie, maar ik moet zeggen, dat gaat tot nu toe prima. Hopelijk blijft dat zo.

ikbenik
door ikbenik - Jan 13, 2011 om 06:13
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 13 jan 2011, 00:19]Elenay: ik bedoel schandalig duur t.o.v. andere webshops. (Er zijn echt nog betrouwbare webwinkels.)

De Wehkamp prijzen liggen ongeveer gelijk aan die van fysieke winkels, die van webshops liggen daar gauw 20 - 30% onder.

Die webshops die 20 - 30% onder de prijs van de fysieke winkel liggen, zijn schandalig goedkoop.

Met 4% winstmarge kun je geen bedrijf gezond draaiend houden. Uitgesloten.
Die webshops draaien met zulke schandalige lage winstmarges om de rest maar te kunnen aftroeven dat zij de goedkoopste zijn.
Als een webshop of fysieke winkel geen duizenden producten kan afzetten, kan hij beter stoppen.

En dat is pas schandalig.

Op een wasmachine van € 375,- wordt dan maar € 12,12 verdient.
En van die € 12,12 moeten alle vaste lasten worden betaald en er moet ook nog verdient worden.
De verkoopprijs zou dan met een normale winstmarge rond de € 486,80 liggen.

Dus € 486,80 is een normale prijs en € 375,- is een veel te goedkope prijs.

rj
door rjw - Jan 13, 2011 om 09:49
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Het belangrijkste bij kopen bij een webshop (geldt voor ieder product en ook voor traditionele postorderbedrijven) is dat je precies weet wat je wilt en je verdiept in wat je koopt. Dus goed de mogelijkheden bekijken, niet zonder meer afgaan op de beschrijving op de website, maar ook even met het typenummer naar de website van de fabrikant. En dan is het een hele comfortabele manier van spullen aanschaffen.