pavoordf
door pavoordf Jan 4, 2006 om 22:26
Elektronica & tv

Wasmachine wandelt

Sinds september hebben wij een Bauknecht wasmachine. Een WATE9575/2 bovenlader. Voordien hadden we een Philips bovenlader van meer dan 15 jaar oud, een verre voorouder van de huidige machine.

De nieuwe machine maakt in tegenstelling tot de oude machine enorm veel herrie bij het op gang komen en stoppen van de spoelgang en bij het centrifugeren. Bij het laatste heeft de mantel aan de bovenzijde minimaal een uitslag van 3 mm, haaks op de bewegingsrichting van de trommel. De machine staat zo hard te bonken, dat het luid en duidelijk twee verdiepingen lager met gesloten deuren te horen is. De machine wandelt daarbij ook door de kunststof bak waarin ze staat opgesteld.

Reactie vandaag van de monteur van Whirlpool / Bauknecht, die hier nu voor de 2e keer bij was: De machines zijn nu eenmaal minder dan de oude machines. Er kan ook niet meer zoveel meer in (machine is gespecd op 5 kg wasgoed voor de bonte was, gelijk of zefls een halve kg meer dan de oude machine). Verder moet de nieuwe machine volgens hem op een stroeve ondergrond (beton) worden opgesteld. In de badkamer kan dus kennelijk ook niet meer

Iemand een vergelijkbare ervaring of een goed advies?

15460 53 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Jan 4, 2006 om 22:36
114 Antwoorden / 0 Vragen

Beste pavoordf,

Dat nieuwe machines meer herrie maken dan oude kan ik niet voorstellen.

Misschien is het handig even de ophanging van de trommel te controleren. Zorg er ook voor dat de machine waterpas staat.

Succes

mohawk
door mohawk - Jan 4, 2006 om 22:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Misschien is het eventueel mogelijk om er rubberen voetjes onder te zetten. Dit was laatst bij een doe het zelf programma op televisie.
Deze rubberen voetjes zijn verkrijgbaar bij elke doe het zelf zaak.

Tijdens het programma werd dit getoont met een wasmachine die ook in een bak stond.
Door de rubberen voetjes blijft hij steviger op zijn plek staan in de plastic bak.

Misschien dat het helpt!

Heel veel succes met de dansende wasmachine!

pavoordf
door pavoordf - Jan 5, 2006 om 11:33
519 Antwoorden / 73 Vragen

Onbalans van de trommel en conditie van de schokbrekers heeft de man van Bauknecht natuurlijk naar gekeken. Heb geen zin en ook niet de mogelijkheid om dit over te doen. De man gaf ook aan dat remolaceren geen zin heeft, omdat elke Bauknecht / Whirlpool het zelfde gedrag oplevert

Dat van die rubberpootjes ga ik proberen. Niet direkt pootjes, omdat daarmee de machine weer hoger komt te staan en daardoor alleen al minder stabiel. Ik heb uit de caravan antislip matjes. Dat zou voldoende moeten zijn om hem op zijn plaats te houden

brynnar
door brynnar - Jan 5, 2006 om 11:57
1782 Antwoorden / 27 Vragen

De rubber pootjes zijn gewoon 'stickertjes'. Ze lijken erg op de vilten plakkers die je onder stoelen kunt doen tegen krassen of lawaai. Je wasmachine komt er misschien een milimeter hoger van te staan, meer niet, maar het werkt wel. Dit ter aanvullende info.

Brynnar

aj
door ajtr - Jan 6, 2006 om 15:34
46 Antwoorden / 7 Vragen

De door U gekochte wasmachine gaat aan de wandeld zoals U het om schreef  en maakt nogal veel lawaai. Het kan voorkomen door een slechte construktie v/d machine of deze is in onbalans. Het probleem kan ook zitten dat er nog een stabilisator stang vast zit. Deze blokkeringen zetten ze er van uit de fabriek in om schade tijdens transport te voorkomen.Heb dit heuvel zelf ook gehad met een ander merk waschmachine waar wij ook niet uit konden komen en uiteindelijk er achter kwamen dat er nog een blokkering in zat van van uit de fabriek. Ga de wasmch. eens goed onderzoeken of je iets kunt vinden.Ook draaien ze de stootrubber v/d machine wel eens dermate vast dat deze hierdoor ook zulke dingen gaat doen. Mocht dit alles niet lukken neem dan gewoon even contakt met de fabriekant op en vertel deze het probleem  want de huidige wasmachines maken heus geen of weinig lawaai e.d meer.

jago
door jago - Jan 6, 2006 om 15:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ook kan helpen is de pootjes afstellen. Als de machine een beetje kan wiebelen (als die stilstaat), gaat ie zeker bewegen als de machine draait. De pootjes zijn in- en uit te draaien. Ik neem eigenlijk aan dat daar naar is gekeken bij het neerzetten, maar het wordt soms over het hoofd gezien. Verder kan een van de veren gebroken zijn of een demper kapot zijn. Komt zelfs bij redelijk nieuwe machines voor. Succes.

ma
door mamaloe_1 - Jan 6, 2006 om 15:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo pavoordt,

dit probleem is voor mij heel herkenbaar!!!wij hadden ook een bovenlader nml van aeg.maakte ook een hoop herrie en ging ook aan de wandel.wij hebben dit probleem toen opgelost door de machine op zon rubberen ringmat te zetten.jeweet wel zo eentje die je normaal bij je voor en/of achterdeur neerlegt om je voeten te vegen.deze matten zijn niet duur en misschien heb je er twee nodig of je moet er eentje door midden snijden en die onder de voetje/wieltjes van de wasmachine leggen!!!succes gegarandeerd!!!!!misschien zijn die rubberen wasmachine voetjes die je tegenwoordig kan kopen ook wel goed dat weet ik niet maar deze manier werkt echt!!!!successss,mamaloe

le
door lester_1 - Jan 6, 2006 om 16:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn bij elke doe het zelfzaak,flinke rubbers te koop,model ijhockeypuk,die erg veel klachten van het wandelen,opheffen!!En ik spreek uit ervaring vanuit een flat!!

Groet:Charlesmange.

we
door weetal - Jan 6, 2006 om 16:13
4 Antwoorden / 0 Vragen

 WATE9575/2 bovenlader is nooit helemaal resonantie vrij,omdat er een deksel in zit die dient voor het vullen,echter omdat de deksel geen deel uit maakt van de gehele trommel en dus anders van samenstelling is,is dit punt zwaarder dan de vaste trommel,daardoor bestaat er een onbalans.Je kan niet als op autobanden met lood oplossen vandaar!!!!

jago
door jago - Jan 6, 2006 om 16:15
6 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, maar dit is een beetje onzin. De natte was in de trommel is veel zwaarder dan het dekseltje en veroorzaakt de grootste onbalans.

we
door weetal - Jan 6, 2006 om 16:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

nog even terug komend op het probleem,het is geen onzin,want als de machiene gaat centrifugeren is hij reeds met water gevuld,waardoor de sluiting aan het deksel meer weerstand ondervindt dan de gladde wand van de trommel,en als er de onballans eenmaal in zit continueeert zich die in het verdere proces.

jago
door jago - Jan 6, 2006 om 16:27
6 Antwoorden / 1 Vragen

Voordat de machine gaat centrifugeren, wordt het water eerst afgepompt en dat gaat tijdens het centrifugeren door. Het is tenslotte de bedoeling om door te centrifugeren het meeste water uit de was te halen.

lk
door lklein - Jan 6, 2006 om 16:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat die monteur u doet geloven over oude machines zijn beter etc. is echt onzin. Ik heb de afgelopen 20 jaar 2 bovenladers versleten die dezelfde problemen vertoonten zoals u beschrijft. Om die rede heb ik nu een Whirlpool voorlader wasmachine van 1 jaar oud en die heeft nog nooit herrie gemaakt, loopt ook niet weg.

Zijn reactie lijkt meer een zoethoudertje voor uw probleem, misschien de machine omruilen?

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 16:34
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Boven laders zijn over het algemeen uitgerust met vier schokdempers. De stelpootjes mogen nooit te ver uit gedraaid worden. En de machine moet vast staan. Nu staat deze in een kunst stof bak de pootjes van de machine kunnen daar nooit grip op vinden. Misschien een tip we gebruiken vaak antislip dingetjes voor in bad bijvoorbeeld een voetje noem maar op, knip van zo`n ding vier stukjes en leg ze onder de pootjes wie weet. Het is een tip geen oplossing maar wie weet.

Succes Ronny.

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 16:40
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Weetal vergeet iets als de machine gaat centrifugeren is het water er al uit gepompt. Dan heb je enkel natte was maar geen water in de trommel en de afvoerpomp blijft het hele proces lang pompen.

je
door jenj - Jan 6, 2006 om 16:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Wij gingen een paar weken terug kijken voor een Wasmachine met een centrifuge van 1600 toeren. De eerste vraag van de verkoper was of hij op een houten of betonnen vloer komt te staan, daar hij adviseerde om bij een houten vloer dan een wasmachine te kopen met maximaal 1200 toeren. Misschien is dus de ondergrond de oorzaak en niet de Wasmachine. Succes met het vinden van de oplossing

ba
door barentsz - Jan 6, 2006 om 16:58
10 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan. De Bauknecht boven lader begon na het plaatsen steeds meer te bonken tot dat hij in eens scheef stond, er was een stelpoot uit het frame gebroken. De oorzaak was dat bij het plaatsen de borgmoeren van de stelpoten  niet waren aangedraait. Na reparatie heb ik ook vier stuks rubbers waar de stelpoten in pasten, op de vloer geplakt met kontaktlijm. De machine ging met  spijkerbroeken wassen even goed nog wandelen. Mijn vorige machine was een Siemens bovenlader en die had daar geen last van. Het zal wel temaken hebben met het schokdempen en afveren van de trommel.

w4
door w45imbos - Jan 6, 2006 om 17:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Controleer of de wasmachine waterpas staat. Meestal wanneer een wasmachine aan de wandel gaat, betekent dit dat hij niet goed waterpas is geplaatst. Andere mogelijk heden zijn, te veel wasgoed of dat 1 of meerdere bouten die de wasmachine moet beschermen tijdens verslepen of verhuizing, niet zijn verwijderd. Kan zijn wanneer de machine net geleverd is.

ha
door hanvdiemen - Jan 6, 2006 om 17:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf een brief aan Bauknecht service dat je niet accoord gaat met de klachtafhandeling door de monteur en verzoek om een definitieve oplossing. Een moderne wasmachine behoort rustig te draaien zeker op een stenen ondergrond hetgeen in de badkamer waarschijnlijk het geval is. Is er in de technische specificaties geen geluidsnorm opgenomen waaraan je kunt refereren.  Succes.

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 18:26
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Een leverancier weet echt wel dat de transport beveiligingen eruit moeten dat is duidelijk. En dus de monteur ook. Ik blijf bij mijn tip. En nogmaals waterpas is een fabel de machine moet VAST staan op een harde ondergrond vaak zijn dit tegels in de badkamer en om dat deze afloopt zijn er stelvoeten. Op een gladde ondergrond werken rubbers niet is het zelfde als lopen in een plas met rubberen laarzen het werkt wel iets maar niet optimaal. Wij deden vroeger wel als bijvoorbeeld een miele erg zwaar was en hij moest verschoven worden eerst wat water op de tegels en dan lieten we het nieuwsgierige kijkertje de wasmaschine verschuiven En hij was echt trots. Heeft er wel niets mee te maken maar geeft wel aan dat ook in de kunststof er te weinig grip is.

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 18:30
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Han had je de vraag wel gelezen het ding staat in een kunststof bak.

pi
door pim1938 - Jan 6, 2006 om 18:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies is ook om er rubberen voetjes onder te zeplaatsen. Wij hebben dit gedaan omdat de machine bij het centrifugeren zo'n lawaai maakte.

al
door albertjan_1 - Jan 6, 2006 om 18:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hierbij het antwoord de veesnaar blijft plakken aan de fliegwiel.

demonteer de achterkant laat de machiene lopen en druk een kaars tegen de veesnaar aan.

dit is de oplossing veel sucses

Bert

dr
door drumsab - Jan 6, 2006 om 18:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan de vorige mensen die hebben gereageerd beamen: rubberen voetjes en waterpas zetten.

Dat de nieuwe machine meer herrie maakt dan de oude, puur omdat het een nieuw model is, lijkt mij klinkklare onzin.

Suc6!

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 18:54
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Albert geef eens een uitleg want hier snap ik geen hout van. Ik heb jarenlang wasmachines gerepareerd maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. En snaar die gaat plakken en dan met kaarsvet insmeren. Dus dan ben je door het kaarsvet wel van het schudden af logich want dan draait de trommel niet meer. De v snaren van vroeger zijn alllang verleden tijd het zijn nu snaren geworden die niet meer in een v groef lopen. Wat je bedoelde is misschien het soms piepende geluid die oudere machines wel eens maakten.

al
door albertjan_1 - Jan 6, 2006 om 19:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ronnie

dit had jij toch moeten weten dacht ik als monteur.

laat de persoon het maar proberen weet het zeker want dit is een bekent probleem heb het voor een paar weken terug nog bij mijn moeders wasmachine gedaan even de kaars er tegen aan en weg was het probleem de wasmachine was 2 jaar oud en word een keer in de week gebruikt

al
door albertjan_1 - Jan 6, 2006 om 19:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

even ter info mijn moeder ging al die tyd op de machine zitten

want ze wou me niet lastig vallen (hahi)

br
door brussel4 - Jan 6, 2006 om 19:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde ondervonden met mijn Bosch bovenlader.

Bosch gebeld en wat bleek, de schokbrekers van de machine waren slecht/defect en er zijn betere pootjes onder de machine geplaatst.

Een zeer snelle en goede hulp van Bosch m.n. de monteur.

Probleem over!!!!!

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 19:41
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Naar mijn beleving en ervaring is de oplossing onmogelijk. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Bij een wasmaschine zit de motor onderaan de trommel geschroeft dus staat los van het kabinet de witte kast laat maar zeggen. De trommel wordt gedempt in dit geval met vier dempers die op de bodem van het kabinet worden gemonteerd. Dat is duidelijk. Boven worden veren geplaatst en houdt de boel in balans, om overmatig schudden tegen te gaan wordt er een blok op de trommel en èèn naast de trommel tenminste bij een boven lader rond het vliegwiel moet je ook gezien hebben geplaatst ook wel om het populair te zeggen jè wat is dat ding zwaar. Mijn conclusie is dan ook hoe kan een riem of snaar dermatig plakken dat de machine gaat wandelen.

pa0wgk
door pa0wgk - Jan 6, 2006 om 22:05
52 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn zoon heeft dat ook gehad met een nieuwe machiene

bonken en wandelen ,bleek echt de ondergrond te zijn ...

Met stoeptegels er onder was het al een heel stuk stiller ,maar men had gesteld dat er een euro op stil zou liggen ,wel na een paarbalken en een dikke houten plaat er onder was hij zo stil als maar kon ,onbegrijpelijk maar waar.....

Willem
<SCRIPT language=javascript>postamble();

peter
door peter - Jan 6, 2006 om 22:17
33 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien jeel domme vraag maar zitten de transport beugels misschien
nog gemonteerd .Vroeger werden deze nl in een automaat gemonteerd om te
voorkomen dat de ophanging van trommel en motor tijdens het transport
zou beschadigen.Als deze niet verwijderd zijn wandelt het aparaat
vanzelf de deur uit terug naar de dealer

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 22:25
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Jammer Peter dat je het hele verhaal niet gelezen hebt. Dan had je het geweten. Er zijn 2 monteurs geweest en die weten dat dan niet.

la
door ladylaaf - Jan 6, 2006 om 22:40
57 Antwoorden / 5 Vragen

hoi allemaal

tja dit is vervelend ik heb sinds 3 jaar een nieuwe wasmachine

aeg  doet het goed maar maakt met centrifuceren ook herrie  maar bij aankoop zeeiden ze dat  dat normaal was voor 1600 toeren

maar het is niet zo dat hij aan de wandel gaat ,

wel heb ik hem in een stenen gemetselde bak staan met afvoer

mijn 1e wasmachiene  stond in plastic bak die ging ook geregeld aan de wandel maar had door dat plastic geen grip,

nou groetjes succes marloes

ro
door ronny530 - Jan 6, 2006 om 23:26
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Ladylaaf heb ik ook eens een verhaal dat het bevestigt een kunststof bak werkt niet en een hoog toeren machine doet het stil zonder wasgoed maar stop er eens wat spijkerbroeken in die gaan alle kanten op. Maar het enigste wat nog veel stiller is dat is een ouderwetse langzaamwasser en een wringer.

he
door henri1942 - Jan 7, 2006 om 00:50
43 Antwoorden / 2 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo Pavoordf,

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden moet je weten wat er gebeurd tijdens de onbalans. Aan één kant van de trommel hoopt zich wasgoed op. Hierdoor gaat de trommel bij oplopend toerental een slingerbeweging maken. Dit neemt toe to ca. 900 toeren boven de 1000 toeren verminderd dit nagenoeg altijd.

Oplossingen/oorzaken: houten vloer, rubber doppen/mat onder poten van de machine, machine geplaatst in een kunststof bak, machine staat niet waterpas, een belading met twee of drie grote stukken. Technisch defect, machine sorteert niet goed voor, dat wil zeggen de trommel draait niet links/rechtsom c.q. één kant op  voorafgaand aan het centrifugeren, defecte schokdempers. Wordt het toerental tijdens het centrifugeren wel hoger, indien niet dan is er een technische defect. Houdt ook rekening met het zogenaamde stabiliteitscontrole systeem, als de trommel erg uit balans is zorgt de elektronika voor een lager toerentel. Oplossing machine stoppen en wasgoed opnieuw verdelen.

Vouw grote stukken wasgoed drie tot vier keer in de lengte op en laat ze dan in een zigzag op de vloer vallen en dan in de machine. Pas een zo gevarieerd mogelijke belading toe, dus grote en kleine stukken doorelkaar. Belaad de machine maximaal, een handbreedte boven het wasgoed en de trommel is gevuld met ca. 5. kg. Aangezien de trommel bij een bovenlader meestal een kleinere diameter heeft t.o.v. van een voorlader, kan er vaak minder wasgoed in.

Mocht dit allemaal niet helpen reageer dan even en dan zal ik je waar mogelijk verder helpen. Henri 1942

ro
door ronny530 - Jan 7, 2006 om 01:03
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Henry het is wat technisch, maar je hebt gelijk met de techniek van deze tijd word door de besturingseenheid de belading gemeten en gaat de machine eerst langzaam met centrifugeren draaien. Dit heeft ook te maken met de belasting van de motor en het wasgoed. Dat werkt tweeledig de machine blijft langer goed en het wasgoed wordt droger. Neemt niet weg dat de machine vast moet staan op een droge en vaste en dat is een kunststof bak niet.

to
door tonvdvelde - Jan 7, 2006 om 07:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb 2 bovenladers gehad van het merk bosch de laatste wandelde ook erg bleek een lager probleem te zijn. ik op zoek naar een nieuwe wasmachine en me laten voor lichten over voor of bovenladers.maar niet vertelt dat ik een bovenlader had. ben bij zeker 5 zaken geweest en die vertelde mij allemaal het zelfde dat de lagers niet altijd 100% in lijn staan en darom onbelans veroorzaken met gevolg hoge slijtage  aan de lagers en wandelen en bonken. dit is alweer 7 jaar geleden maar toch! ik zou gaan voor de langste adem bij whirlpool mijn zus heeft ook veel prooplemen gehad met die lui maar alsje vool houd lossen ze het wel op.sterkte ermee. gr ton

ar
door arnuan - Jan 7, 2006 om 11:39
2 Antwoorden / 2 Vragen

In dit geval is de behuizing te licht om deze machine stabiel op zijn plaats te houden.

Mogelijkheid is vast zetten op een houten palet.

ge
door geitje79 - Jan 7, 2006 om 17:54
4 Antwoorden / 3 Vragen

Wat de monteur u heeft verteld is volgens mij de grootste onzin. Als een wasmachine waterpas staat mag hij nooit aan de wandel gaan en als hij ook nog op trillingsdempers staat mag hij geen overbodig veel lawaai meer maken. Het lijkt mij dat het aan de machine zelf ligt. Hetgeen ik eens gehoord heb over die trillingsdempers, is dat de wasmachine wel minder lang meegaat omdat hij zijn trillingen niet meer kwijt kan en deze terug in de machine gestuurd worden. Weet niet zeker of dit waar is maar het is het navragen waard. De dempers zijn overigens gewoon in de bouwmarkt te koop.

Succes ermee

he
door heideveld - Jan 7, 2006 om 19:37
43 Antwoorden / 6 Vragen

T.a.v. het 'wandelen': Er zijn rubber dopjes in de handel met aan de bovenzijde een ovale inkeping waarin de wieltjes passen. Dan staat ie muurvast en bovendien werken de rubber dopjes enigszins geluidsisolerend. Succes! Overigens zou ik als leverancier niet graag zo'n monteur in dienst hebben. Zou ook eens met de leverancier gaan praten over deze uitspraak van de monteur.

he
door hennieb - Jan 8, 2006 om 09:06
2 Antwoorden / 0 Vragen
hackmann
door hackmann - Jan 8, 2006 om 11:39
38 Antwoorden / 25 Vragen

Tja, Bauknecht en monteurs. Wij hebben voor onze Bauknecht  koelkast 7x een monteur gehad voordat de klacht werd opgelost. Er kwam na 3 jaar leed een nieuwe ( wel met bijbetaling). Onze Bauklacht,sorry, Bauknecht wasdroger is in het eerste jaar 3 maal "gerepareerd" In het 2de jaar weer stuk toen via de leverancier een nieuwe gekregen,ook weer met bijbetaling. Deze nieuwe heeft het 3 jaar uitgehouden. Probeer uw klacht op te lossen via uw leverancier. Hij kan meer druk uitoefenen op de serviceafdeling van Bauknecht/Whirlpool. Een nieuwe machine moet gewoon goed werken zonder zelf na de koop nog rubber doppen ofzo te moeten kopen om de machine goed/veilig te laten werken. Raadpleeg ook uw handleiding om te kijken of daar inderdaad staat dat de machine op een stroeve ondergrond moet staan, zoals de monteur beweerd.Het zal u duidelijk zijn dat er bij ons geen Bauknecht/Whirlpool meer inkomt. Succes met het oplossen van uw klacht.

ha
door hage430 - Jan 8, 2006 om 11:45
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is nl bij mij ook het geval bij deze, zeker niet goedkope!, wasmachine. Heel erg vervelend. Ook al uitgeprobeerd op een betonnen vloer, op zware rubberen antislipdoppen geplaatst en nog steeds gaat de machine wandelen!!! Ik let n.b. heel goed op dat ik de machine goed laadt. Nee ik vind het een heel vervelend probleem.

vriendelijke groet

bea

br
door brulboei - Jan 8, 2006 om 14:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als voormalig witgoed monteur, ervaring met de oude en de nieuwe modellen, er van uitgaande dat de vloer in de badkamer van beton is, de machine niet correct geplaatst is dan wel defect.

Bij een nieuwe machine (zowel was als droog) is het verstandig de pootjes (4 stuks) 1 a 2 slagen uit te draaien en te vergrendelen met de borg moer, dit vooromt al de, mogelijke resonantie in de ombouw als de borgmoer of pootje de behuizing raakt. Voorts is het met name bij bovenladers aan te bevelen de boel waterpas te zetten, simpel waterpasje bij de hoek van de machine houden(zijkanten) als de boel op 4 poten staat is het eenvoudig vastpakken van de bovenkant en even voelen of er nog wiebeltjes inzitten (staat ie op 3 poten) Wat bij bovenladers vaak fout gaat is na het verwijderen van de transport pennen (achterzijde) de pasbussen blijven zitten deze zitten meestal geklemd tussen achterzijde en kip (waar de trommel inzit) geklemd, om dit te controleren bij plaatsing, 2 transportpennen is 2 bussen, na plaatsing, bovendeksel open en de kuip (niet de trommel) alle kanten op bewegen zowel op en neer als links rechts en voor achter moet hijvrij kunnen bewegen, minimaal een centimeter of 5. Het glijden van een lekbak kan voorkomen worden door een ant slip mat, of een stuk voortent vloerbedekking van de camping (deze is rotvrij mocht het nat worden) ONDER de lekbak te leggen. Het "stampen"van een machine kan iets verminderd worden door onderzetters (bouwmarkt) maar verwacht hier niet te veel van. Houten vloeren zijn in principe geen probleem, mits goed aangelegd, alleen het stampen is beter hoorbaar, als men 5 kilo gaat wassen, gemengd is er meestal geen probleem, maar 1 spijkerbroek en 4  kilo lingerie gaat niet goed. Eerder besproken vullepje kan naar het rijk der fabelen evenals het wel of niet afgepompte water.

Als je de trommel met de hand beweegt mag je geen rare rammel/kras geluiden hebben (een licht schurend geluid is geen probleem) als voorgaande allemaal klopt kan het zijn dat er een schokbreker ( of betonblok)Contragewicht los zit dan wel defect is. Een lekker schokbreker (kan ook frictie demping zijn) is funest bij de centrifuge gang, als voorgaande klopt is het gewoon garantie en na laten kijken. Het verhaal dat oudere modellen beter waren/zijn is wel waar tot op zekere hoogte, maar dit heeft meer te maken met extreem gebruik versus levensduur.

Mijn eigen bouknecht draait overigens prima in zijn lekbak.

succes

aa
door aadmulder - Jan 9, 2006 om 14:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gamma verkoopt rubberachtige zwarte schijven, ca 8 cm. in doorsnee, met opstaande rand. Zo'n "onderzetter" onder elk van de vier poten plaatsen en de machine is niet meer van z'n plaats te krijgen !!

br
door brulboei - Jan 9, 2006 om 16:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja erg handig, MAAR het kan gebeuren (getegelde ondergrond)dat de lekbak gaat schuiven, deze is te fixeren middels de antislipmat (onder de lekbak) zie 2 verhaaltjes omhoog.

sa
door sayhello - Jan 10, 2006 om 16:34
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aandat het om een nieuwe bovenlader gaat gezien het type nummer en je zegt dat je hem sinds September hebt.Het is idd zo dat bovenladers gevoeliger zijn voor onbelans dan voorladers en ook dat de machines vroeger zwaarder waren en dus steviger stonden.Belangrijk is wel dat hij stevig staat,dus als je kruislings op de hoeken van de machine duwt deze niet mag kunnen bewegen.Exact waterpas hoeft niet maar wel in de buurt van.Bij een nieuwe machine zou ik gewoon blijven klagen bij de winkel waar je hem gekocht hebt, en dan een andere machine eisen.Ik heb eens zo'n probleem gehad met een Candy bovenlader waar later bleek dat de buitenzijde van de machine ontzet was.Kijken naar vervoersbeveiliging tec. is onzin want de Whirlpool-monteur is reeds geweest en dat is echt wel het eerste waar ze naar kijken.

pg
door pgardenier - Jan 10, 2006 om 20:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ook wij hadden in April deze Bauknecht gekocht voor onze ouders. Hij wandelde ook vaak van zijn plaats. Zelfs met het plaatsen van speciale onderzet rubbers. Toen wij hem in de hoek plaatsten werd het beter.

Nu is deze wasmachine overgegaan naar hun zoon, daar wandelt de wasmachine heel erg. Diverse malen een monteur van de leverancier en ook van Bauknecht langs geweest. Vele opmerkingen, zoals op dezs site zijn door monteurs geopperd. Die konden niets vinden, de oplossing vandaag van de senior monteur was, dat er minder wasgoed in moest en niet de voorgestelde 4 a 5 kg.

Het advies van anderen op deze site om alle informatie en communicatie via de leverancier te spelen, omdat die meer voor elkaar krijgt, daar zijn wij het helemaal mee eens. Toen op ons verzoek geen monteur van Bauknecht wilde komen, werd door een telefoontje van de leverancier direct vanuit Bauknecht een afspraak gemaakt.

Ook wij blijven geinteresseerd naar het verloop van deze klacht.

sa
door sayhello - Jan 10, 2006 om 22:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan zelfs voorkomen dat er te weinig was in de machine zit.Ik heb eens bij een klant gehad die telkens wanneer ze een enkel truitje ging wassen de machine een storingscode onbelans aangaf.Dus minder is niet altijd goed en dan bedoel ik enkele stukken wasgoed.Bij klachten die binnen de garantie vallen zou ik altijd doorspelen aan de winkel die het product verkocht heeft.Deze sturen of zelf een monteur om even naar de klacht te kijken of spelen het door aan de leverancier.Wanneer de klacht niet opgelost is, weer melden anders zit de kans erin dat je op een gegeven moment buiten de garantie periode zit van 2 jaar.

pavoordf
door pavoordf - Feb 8, 2006 om 21:58
519 Antwoorden / 73 Vragen

Wasmachine is teruggenomen door de leverancier (Philips personeelswinkel in Eindhoven). Ik heb 10% moeten toegeven op de aanschafprijs. Formeel is dit niet terecht. Produkt voldoet immers niet aan de redelijkerwijs te stellen verwachtingen aan het produkt. Niet accoord gaan betekende echter nog meer aangetekende brieven / faxen, ontbinding van de koop en dan rechtsbijstand om geld terug te vorderen. Inmoddels staat er een Miele bovenlader te zoemen op zolder

pg
door pgardenier - Feb 9, 2006 om 11:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

vraag aan pavoordf :

welke Miele bovenlader is dit ? en voldoet deze wel ?

onze winkelier heeft namelijk ook de Bauknecht teruggenomen na zeer veel bezoekjes van de Bauknecht en winkelier monteurs.

alleen de Miele is wel 2 maal duurder dan de Bauknecht.

pavoordf
door pavoordf - Feb 9, 2006 om 11:44
519 Antwoorden / 73 Vragen

Een Miele W 204. Is geconstrueerd als een voorlader (aan een zijde gelagerd). Dit is volgens de leverantier beter dan de tweezijdig gelagerde bovenladers (ivm met bonken). Vroeger toen bij ons (Philips) de eerste bovenladers werden geintroduceerd, was het verhaal overigens omgekeerd :-)

De Miele hebben we net twee dagen. Verschrikkelijk lelijk, maar wel robuust. De eerste ervaringen zijn positief. Een wasknijper rechtop is blijven staan (bij 1200 toeren centrifugeren). Een englese munt (pond) op kant is wel omgevallen. De knijper liep overigens wel over de deksel, dus helemaal stil was ie nu ook weer niet

mi
door mischaweet - Apr 9, 2006 om 14:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

onze wasmachine loopt over de drempel van de badkamer