aa
door aapie85 11 sep. 2019 om 20:27
Elektronica & tv
Wat kan ik nog doen?

Wat kan ik nog doen?

Hallo allemaal.


Ik wil graag even mijn verhaal kwijt in de hoop dat jullie nog eventuele advies/tips voor mij hebben.


Morgen is het 3 weken geleden dat ik een tv heb gekocht bij @Mediamarkt. Bij thuiskomst deze gelijk uit gepakt samen met mijn moeder. De tv kwam stuk uit de verpakking. Gelijk de klantenservice gebeld en die gaven aan dat ze deze konden ophalen en een nieuwe zouden kunnen afleveren. Zou alleen wel een een paar werkdagen duren. Dat vond ik te lang en besloot terug te gaan naar de winkel. De tv heb ik binnen anderhalf uur na aanschaf terug gebracht. De winkel gaf aan dat ze geen nieuwe tv konden mee geven. Ook konden hun mijn geld niet terug geven. Tv was dusdanig beschadigd dat dit onderzocht moest worden. Zou een paar werkdagen duren. (Donderdag gekocht). Woensdag nog niks te horen gehad. Rechtstreekse nummer van het filiaal was niet te bereiken. Wederom klantenservice opgebeld. Er werd gezegd dat dit niet hoort en ik allang een nieuwe tv had moeten mee krijgen. Verders moest ik het afwachten. LG aan de lijn gehad. Ook hier werd gezegd dat dit niet de gang van zaken is en dat ik (wederom) een nieuwe tv mee had moeten krijgen. De winkel weer gebeld, uitei eerlijk werd er opgenomen. Hun hebben alles tegen gewerkt. Ik moest het onderzoek echt afwachten. Nu is het (op 1 dag na) 3 weken geleden. Zojuist een telefoontje gehad. De tv is stuk gegaan doordat er druk op de drukpunten is komen te staan. De reparatiekosten bedragen €534,-. De mediamarkt wil mij tegemoet komen om de helft daarvan te betalen. Ik ben hier echter niet mee akkoord gegaan. Het is immers niet hier in huis of in mijn bijzijn gebeurd.



Heeft er iemand een tip of advies wat ik nog kan doen om mijn gelijk te halen? Mn advocaat wil ik uitstellen.. het gaat hier om een bedrag van €700,- wat ik betaald heb..


Alvast hartelijke dank!


4032 15 Rapporteer
door heremietkreeft - 11 sep. 2019 om 20:34
10047 Antwoorden / 160 Vragen
1

U heeft in deze geen ander recht dan hetgeen de consumentenwetgeving aangeeft. Daarin wordt vastgesteld dat als een aankoop ondeugdelijk is de verkoper verantwoordelijk is en zorg moet dragen voor reparatie. Als dat niet kan dient een gelijkwaardige nieuwe TV te worden geleverd en eerst als dat niet kan u recht heeft op geld terug. Wat in deze wel heel belangrijk is, is het wettelijke gegeven dat Media Markt dient te bewijzen dat de oorzaak niet bij hen ligt en aannemelijk is dat men dat niet kan. Als u een advocaat heeft of rechtsbijstand, schakel die dan wel in als na een volgende 'aanmaning/vordering/verwijzing naar de wetgeving'geen resultaat heeft. Zie o.a.   

www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

door audb 13 sep. 2019 om 16:06
1437 Antwoorden / 5 Vragen

Heel leuk de wetboek maar bij eigen schuld gaat dat gewoon niet op.

helaas vermeld de vraag steller niet of hij de tv thuis heeft laten bezorgen of zelf vervoerd heeft en juist bij dat laatste geld dat het op eigen risico is.

door heremietkreeft 13 sep. 2019 om 17:46
10047 Antwoorden / 160 Vragen

@AUDB, de eerste 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkoper!

ne
door neodutchio - 11 sep. 2019 om 20:53
2845 Antwoorden / 11 Vragen
1

Heeft u de tv afgehaald, of is deze bezorgd? Was de doos beschadigd aan de buitenkant? Als de doos helemaal in takt was is het aannemelijk dat de tv zo in de doos zat. Anders zou het ook transportschade kunnen zijn.

door simon55 13 sep. 2019 om 13:16
1448 Antwoorden / 4 Vragen

Bij thuiskomst direct uitgepakt , dus wat dacht u , dan is ie zelf meegenomen toch ?

ne
door neodutchio 13 sep. 2019 om 13:20
2845 Antwoorden / 11 Vragen

Buurman/partner/kind  heeft pakket aangenomen en toen TS thuis kwam meteen uitgepakt. Ik ga niet gokken, vandaar de vraag.

door tenormin - 11 sep. 2019 om 20:59
14858 Antwoorden / 87 Vragen
2

Dat is zeker balen. U heeft, samen met uw moeder, de TV opgehaald, naar huis vervoerd en, na openmaken van de doos geconstateerd dat de televisie kapot was. Dat zal een heen-en-weer gesprek worden. U heeft hem zelf vervoerd. In de winkel natuurlijk niet nagegaan of de TV al kapot was, logisch. Moeilijk. Uiteraard heeft u recht op een werkende TV, maar.... hoe te bewijzen dat?

door tijger1 - 11 sep. 2019 om 21:00
38759 Antwoorden / 21 Vragen
1

Zet uw klacht in iedere geval overal neer Klacht.nl, Klachtenkompas, Radarforum, neem ook contact op met Consuwijzer. U hebt gewoon recht op een nieuwe tv.

door marita5 - 11 sep. 2019 om 21:25
7826 Antwoorden / 13 Vragen
1
door Magnum007 - 11 sep. 2019 om 22:05
114 Antwoorden / Vragen
1

Hallo Aapie,

Persoonlijk was ik niet weggegaan uit de winkel en zou flink stennis hebben geschopt.... 

Om welke Mediamarkt gaat het?

Misschien kun je eventueel De Belbus vragen om bemiddeling?

door tenormin 11 sep. 2019 om 22:47
14858 Antwoorden / 87 Vragen

@magnum007, u zou stennis gemaakt hebben in de winkel? Maar dat wist de TS toch niet dat er iets kapot was? Zelf zou ik het anders hebben gedaan: jaja, on line bij Coolblue een TV bestellen (wat ik een half jaar geleden heb gedaan). Dan wordt die doos geopend en TV aangesloten etc. Dan kan er ook worden geconstateerd of iets al dan niet kapot is. Bij sommige dingen is het beter om online te kopen. Bij fietsen, dat dan weer niet.

door Magnum007 11 sep. 2019 om 23:06
114 Antwoorden / Vragen

Ik bedoel natuurlijk bij het terugbrengen van de tv.

Deze behandeling van Mediamarkt kan echt niet.

Ik ben benieuwd om welk filiaal het gaat: Mediamarkt is geen overkoepelend bedrijf maar een “franchise”: dus iedere winkel heeft een andere eigenaar.
De service verschilt per winkel.

door panter22 - 12 sep. 2019 om 08:06
2996 Antwoorden / Vragen
1

Je kunt beter niet meer bellen. Dit kun je zelf niet meer oplossen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering, neem daar contact mee op.
Heb je die niet, neem dan contact op met het juridisch loket. Gratis juridisch advies van de overheid.
https://www.juridischloket.nl/

mo
door mof - 13 sep. 2019 om 11:54
1336 Antwoorden / 2 Vragen
3

Zij hebben tegengewerkt? U heeft tegengewerkt. Zij hebben aabgeboden de tv af te halen en om te ruilen voor een nieuwe. Dat kost een paar werkdagen. Daarmee bent u niet akkoord gegaan en bent zelf aan de wandel gegaan met het toestel.
zij hebben een redelijk voorstel gedaan waarmee u niet akkoord ging, dan ligt het niet meer aan mediamarkt maar aan uzelf.

door heremietkreeft 13 sep. 2019 om 17:52
10047 Antwoorden / 160 Vragen

??? Redelijk voorstel m.b.t. 'kunnen leveren'.?  Geen zwart wit belofte en normaliter gaat men met een dergelijk probleem wel degelijk zelf naar de winkel. En dan ook nog zo snel als mogelijk.

ag
door agneske - 13 sep. 2019 om 12:17
14 Antwoorden / 3 Vragen
1

Acht jaar geleden was ik bij mediamarkt voor een koffieapparaat(nespresso),was niet meer voorradig,alleen showmodel; ook goed,werd in originele doos verpakt,volle prijs betaald, kom thuis en zie dat er een dikke hardnekkige kalkrand in zit.
Ik teruggebracht,bon laten zien, mevrouw”u hebt dit geaccepteerd, er wordt niet teruggenomen” 
Kom er nooit meer! Duidelijk wat voor bedrijf dit is....
Agneske

door Grunnen. - 13 sep. 2019 om 12:24
454 Antwoorden / Vragen
0

Bellen heeft meestal geen enkele zin .Waarom heb je niet gewacht op de aangeboden omruiling aan huis. Als de doos onbeschadigd is wordt het een moeilijk verhaal ,om aan te tonen waardoor de schade onstaan is. Waarom wil LG niet bemiddelen en/of je nieuwe TV te leveren ?

da
door dave - 13 sep. 2019 om 14:18
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je moet bellen naar het hoofdkantoor van mediamerkt in Rotterdam . bellen naar nummer 010-2076380 . Vragen naar Vincent Pakvis . Waarschijnlijk is dit het directe nummer van hem zelf , anders vragen naar hem . Succes !!!

door audb - 13 sep. 2019 om 16:04
1437 Antwoorden / 5 Vragen
0

eén  vraag is de tv gebracht of zelf mee genomen?

Bij bezorging heeft u grote kans dat u een nieuwe tv krijgt maar als deze zelf mee genomen is dan schuiven ze het af op verkeerd vervoeren.

Een platte tv MOET namelijk rechtop worden vervoerd en als dat niet gebeurt is de kans zeer groot dat de scherm doorbuigd met als gevolg dat de beeld schern breekt.

Overigens is de Media markt Extreem traag met terug reageren.

Zo had me broer een week geleden een Xbox one X besteld en die is pas na een week en enkele telefoontjes waar in verteld werdt dat deze in het verzend magazijn was nu bezorgt maar er mist nog steeds een game die hij er bij zou krijgen.

Ook de vraag of hij een T&T code kon krijgen konden ze geen antwoord op geven.

Gelukkig was ik thuis anders had hij hem pas morgen gekregen.

ro
door ron503 - 13 sep. 2019 om 18:00
908 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wel vreemd dat de linker bovenzijde van het scherm gebarsten is en de omlijsting daar ook beschadigd is. Het lijkt er wel op alsof de tv op dat punt gevallen is maar als dat zo zou zijn dan was de verpakking ook beschadigd geweest. Tv's zijn degelijk verpakt en voorzien van beschermend materiaal die dit soort schades bijna niet kunnen veroorzaken. Als de verpakking bij meenemen in goede staat was maar zoals u stelt zo uit de doos kwam dan is dat voor de mediamarkt een onderzoek waardig. Het is wel zo dat als u de tv zelf meeneemt de verantwoordelijkheid voor het transport geheel bij u ligt en als u met het transporteren per ongeluk een hoek van de verpakking raakt dan is dat risico voor u zelf. U kunt niet bewijzen dat er onderweg niets met de tv gebeurd is maar uit onderzoek blijkt wel dat er drukpuntschade is geconstateerd. Het flliaal van de mediamarkt waar u de tv gekocht heeft handelde m.i. juist omdat zij de situatie kennen en de klantenservice die de mediamarkt heeft uw geval niet kent en algemene informatie verstrekt. Het is allemaal heel zuur voor u maar ik zou u toch adviseren om op het aanbod in te gaan en daarbij vragen of de tv niet aan huis gebracht kan worden met de installatieservice die er bij hoort. Procederen wordt een slepend proces die uiteindelijk geen winnaars kent.

he
door henkie.penkie - 13 sep. 2019 om 19:32
38 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom geen verzekering afgesloten van ± €10 euro , dan is deze verzekerd voor eigen vervoer vanaf het filiaal waar je deze gekocht hebt tot thuis.Dit kun je in elk Media markt filiaal in nederland.

door bvdsteeg - 14 sep. 2019 om 10:44
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mediamarkt is berucht om zijn service. Welke klacht ook, eerst afwimpelen door Mediamarkt. Nee geen prettige bedrijf om te kopen.

ro
door ron503 14 sep. 2019 om 11:22
908 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u dat zelf ervaren, van horen zeggen of enkel gelezen?.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

sn
sniekie67 - 17 sep. 2019 om 15:05
Geldzaken & recht

Is het terecht dat ik geen geld terugkrijg van rijschool?

Mijn dochter heeft 15 maanden rijles gehad bij een vrij grote rijschoolhouder uit de buurt. Ze had inmiddels haar derde instructeur die mij aangaf dat het nog wel een tijdje zou gaan duren voordat ze op examen zou kunnen. Hij stelde voor om het eens te proberen met een automaat. Omdat ik ze het voordeel van de twijfel wilde geven heb ik ingestemd. Na 3 weken was er nog steeds geen rijles gepland m ... Lees meer

Ma
Marieke0309 - 11 sep. 2019 om 11:56
Huishouden & energie

Extreem hoge gasrekening en verouderd systeem

Ik huur een flat van de woningstichting (de Alliantie) en kreeg onlangs een hele fikse extra rekening vanwege extreem hoog gasverbruik. Ik had net zoveel verbruikt als gemiddeld in een vrijstaande villa. Ik stook daarentegen helemaal niet overmatig en ben ook best vaak niet thuis. Ergens gaat er dus iets mis. 
Nou heeft mn flat een heel ouderwets gesloten-buizen-systeem. Wat inhoudt dat alle ... Lees meer

ha
hannahboem - 20 sep. 2019 om 14:26
Computers & telefonie

Verantwoordelijkheid werkend internetsignaal

Mijn vriend en ik zijn reeds gaan samenwonen in een nieuwe woning. Het betreft een herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen, ons appartement zit helemaal boven. Wij proberen al ruim een maand internet te krijgen in onze woning, maar wij kregen telkens van meerdere providers te horen dat ze geen aansluiting op ons adres te zien kregen etc. Uiteindelijk contact gehad met Ziggo, die opperde dat ... Lees meer