dotje
door dotje Jun 2, 2007 om 16:18
Elektronica & tv

Wat raden jullie mij aan?

Onze "ouwe trouwe kijkbuis" heeft de pootjes gestrekt.........Hij ziet zwart, en in repareren heb ik geen zin meer gezien de prijsen van iets nieuws.

Experts!...wat nu?...........LCD?.....Plasma?.....of toch nog eens een "gewone bak"...........

Kunnen jullie mij aub wat voor en tegens geven anders dan de financien?

Ben al benieuwd

groetjes dotje

324 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Plasma schermen bieden vandaag de beste kwaliteit, maar de prijzen voor grotere schermen zijn nog steeds aan de hoge kant. Die zullen de komende jaren zeker dalen als de verkopen blijven toenemen en dan is de keuze voor een plasma scherm zeker aan te raden. Voorlopig is de goedkoopste keus voor een redelijke kwaliteit nog steeds een gewoon toestel en ook qua energieverbruik.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

om nog weer een  "gewone bak "uit te zoeken moet je snel zijn er staan er niet veel meer van dat soort in de winkel.
wij hebben een lcd tv van sony  en bevalt ons goed , vorig jaar hedden we een lcd van jvc en deze is  4 x stuk geweest vandaar dat we overgestapt zijn  (in overleg met de winkel ) naar sony.
maar je kan ook altijd nog kijken  op kieskeurig.nl of vergelijk.nl
veel succes

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over Plasma ben ik nogal wat verhalen over inbranden tegen gekomen, wat moet ik daar van denken?

 Kunnen jullie misschien (een beetje) technisch onderbouwen warom wat de betere keuze is?

thnx alvast   dotje

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een paar maanden geleden een Plasma gekocht van Panasonic en ben er zeer tevreden over. Ging eigenlijk op pad om een goede LCD te kopen, maar ik vond ze gewoon geen mooi beeld hebben (ook niet in de duurdere prijsklasse).
Ben je tevreden met een scherm van plm. 66cm dan kan je overwegen (gezien de lage aanschafkosten en toch best een scherp beeld) een ouderwetse bak te kopen.
Ga gewoon eens op je gemak wat in de winkels rondkijken en vergelijken. Bekijk ze op een afstand die je thuis gebruikt, van verschillende invalshoeken en vraag de verkoper ze op een tv-zender te zetten.
Plasma of LCD keuze is erg persoonlijk. Inbranden van een plasmascherm komt nauwelijks nog voor, zeker bij de 'betere' merken. Voor alle zekerheid wordt aangeraden om de eerste paar honderd branduren het contrast niet te hoog te zetten.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanmorgen toevallig een artikel gelezen in een tijdschrift bij de kapper waarin de huidige generatie plasma toestellen kwalitatief veel beter bleken te zijn dan de lcd schermen. De laatste jaren is de kwaliteit er sterk op vooruit gegaan. Prijs voor een groot plasma scherm bij Correct 3.500 is toch nog wat fors - wel een beeld van 127 cm.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Qua beeldkwaliteit en verwachte levensduur gaat er niets boven een  ouderwetse beeldbuis. Je hebt dan ook geen last van een beperkte kijkhoek. Ik zou het wel weten nu ze nog te krijgen zijn.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van een beperkte kijkhoek heb je bij plasma OOK geen last van.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi dotje,ik heb 2 jr geleden een lcd gekocht,en met volle tevredenheid,ik was ongeduldig en heb 1295 betaald,de zelfde is nu bij mediamarkt voor 81 cm 695!het is mooi kijken,maar ook zo mooi tegenaan kijken!en ik verzet me spullen nog weleens en dat vroegere bakbeest was niet te tillen!deze verzet ik in me eentje.ik zou nooit anders meer willen.en me stroomverbruik is echt niet veel hoger.en weet je geen zon meer in beeld!vroeger moest ik de gordijnen sluiten,met een lcd hoeft dat niet meer.me ma kijkt graag bij mij,{ze was niet weg teslaan}en heeft er nu ook 1 gekocht,maar wel slim ze zijn nu goedkoop.veel succes!

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heet meest verkochte formaat is in Nederland toch 66 cm en 82 cm. 66 cm zou ik zelf voor slaapkamer, zithoek, kleine woonkamer gebruiken. Kijkafstand 2-3 meter. 82 cm voor de wat grote woonkamer (kijkafstand 3-4 meter). Plasma is in dit formaat niet verkrijgbaar, dus dan is het niet zinnig een heel vergelijk te gaan houden. Ik zou zeggen ga eens in de winkel kijken naar verschillen tussen LCD's en laat je goed voorlichten door een verkoper.

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat de zon geen last meer geeft wist ik nog niet. is dat bij plasma ook zo of alleen bij LCD? (lijkt mij namelijk een echt pro)

Warom brandt plasma niet in wanneer je in het begin rekening met de instellingen houdt? en warom anders wel? ik las iets van iemand die na 2 manden het SBS6 logo er in had staan hoewel de kanalen regelmatig gewisseld werden.

heuh sorry..ik geloof dat de vragen nog even niet op zijn.

euh ja, kunnen de mensen die er een (LCD/Plasma)hebben misschien erbij vertellen wat hun responstijd is?

groetjes dotje

ve
door verwijderd - Jun 2, 2007 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik vertrouw verkopers niet meer, er zijn er maar heel weinig die weten waar zij over praten. Vaak sta ikzelf veel geinformeerder over het artikel dat ik wil aanschaffen in de winkel als de verkoper die dan voor mijn neus de doos begint te lezen.

Ik heb plasma's gevonden vaaf 94 cm, en rond die maat zit ik te denken, alleen lijkt het LCD aanbod veel groter.

groetjes dotje

ve
door verwijderd - Jun 4, 2007 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een goede winkel lopen geen oplichters rond als verkoper. Dat is onzin. in 94 cm is het aanbod plasma i.d.d. minimaal. Verder zijn er nog maar enkele fabrikanten die ze maken. Het beeld van een plasmascherm is natuurlijk prima (goed contrast, kijkhoekk, natuurgetrouwe kleurweergave, vloeiende bewegingen), maar:

  1. Een plasmascherm wordt na verloop van tijd wel minder van kwaliteit (brand langzaam op). Het is niet zo dat het mooie er na 2 jaar af is, maar bij frequent gebruik is het mooie er na 3-4 jaar wel af!

  2. Je moet toch altijd wel beeldvullend kijken. Kiezen voor zwarte balken (bijv. bij een 4:3) uitzending kan op een plasma scherm niet omdat je dan inbranding van de zwarte gebieden krijgt.

  3. Ze gebruiken aanmerkelijk meer stroom dan een LCD televisie.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2007 om 04:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Martin, ik heb niemand van oplichting betichtigt. Dat ik vaak ondeskundigheid bij winkelpersoneel tegen kom is een waarheid als een koe. De doos lezen kan ik zelf ook, maar dan zal ik wel voor moeten zorgen dat ik weet war alles betekend. Daarvoor heb ik verder boven een prima tip gehad, en kieskeurig was enorm invormatief.

Ik ga voor een LCD, gezien de verhouding prijs kwalitijt bij de maat die hier in huis past. Een goede praktische tip was trouwens ook dat je in de winkel om moet vragen dat er TV opgezet wordt en je het beeld niet aan hand van een video'tje beoordeelt. Had ik nooit vanzelf op gelet. LCD dus, en voortaan geen last meer van die $%%^&^zon.....op naar het volgend avontuur.

Bedankt voor het meedenken en de tips

groetjes dotje