mi
door mirretje83 Oct 30, 2011 om 16:28
Elektronica & tv

Wat voor soort droger ?

Hoi allemaal,

Wegens de komst van onze tweede kleine hebben wij besloten om een droger aan te schaffen. Echter willen wij wel gaan voor zo energiezuinig mogelijk vandaar dat wij uitkwamen bij een warmtepompdroger maar er blijven bij ons een aantal vragen op spelen.
Om te beginnen staat onze droger in een wasruimte waar het in de winter wel koud kan worden. is dit schadeljk voor een warmtepompdroger? Of wordt er daardoor eerder een luchtafvoerdroger aangeraden? wordt het energie verbruik van een wamrtepompdroger dan hoger odmat het kouder is in de ruimte? wij weten het niet precies of dat we toch beter een luchtafvoerdroger aan kunnen schaffen.
wie kan ons van advies voorzien
of heeft zelf ook zijn droger in een schuur of wasruimte staan?
wij weten dus niet echt wat voor droger we meoten aanschaffen al verschillende winkels gevraagt maar ieder zegt wat anders. De een zegt dus dat het energie verbruik met een luchtafvoerdroger in een koude ruimte hoger wordt, de ander zegt dat een condensdroger niet kan in een koude ruimte en de ander zegt van wel. de ander zegt dat je het geld na 4 jaar eruit hebt en de ander zegt na 7 jaar. worden we dus niet wijzer van.

verder welk merk wordt aangeraden wie heeft ervaring met beko of hotpoint? of wordt een zanussi aangeraden? dat zijn namelijk drogers waar wij interesse in hebben.

900 2 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2011 om 20:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zet deze vraag eens bij vraag en beantwoord waarscijnelijk heeft u daar meer kans op resultaat.

iv
door ivanvliet - Oct 30, 2011 om 21:45
32 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb een zanussi droger is nu 17 jaar
droger staat in de schuur waar het heel koud kan worden
met slangafvoer naar buiten
merk er niets van zomer of winter verschil met drogen