ed
door eddyv Oct 15, 2005 om 20:07
Elektronica & tv

Wel of geen garantie na 14 maanden (Sony)

Kan iemand mij helpen met volegende,


mijn schoonzus heeft vorig jaar een tv van sony gekocht voor €1000 en deze heeft het na 14mnd begeven, net buiten de garantie. Tv is gerepareerd maar wel met een rekening van €137. Nu vond ik dit erg veel en vond dat zij het daarniet mee eens hoefde te zijn. Bij navraag blijkt dat verwachte levens duur van de TV 8 jaar was en had het gebruikersdeel betaald moeten worden, dus 1/8e deel. Nu is 1/8 van €137 zo ongeveer €950 dus zowat een nieuwe TV. Nu wil sony niet eens vertellen wat de totale reparatie kosten zijn en kregen wij verder als antwoord dat wij niet moesten zeuren want er was al onder coulance gerekend (maar willen niet vertellen hoeveel). Ook wil de leverancier RAF/stafhorst utrecht ons niet verder helpen en behandelt ons als mensen die gewoon zeuren.


Heb ik nu de wetgeving op garantie juist geinterpreteerd of niet, en zo ja hoe kan ik mijn recht dan halen? alvast bedankt.

148 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2005 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De maker van een product geeft na 12 maanden geen garantie meer voor het desbetreffende product. Wel als het een lcd-scherm is of een tft-scherm dan geeft men meestal 3 jaar garantie.


Zo ver ik weet  hoef de fabrikant de kosten niet te betalen omdat het buiten de garantie periode valt SORRY!!! maar de kosten zijn voor eigen rekening


 


Gr Jeffrey

ve
door verwijderd - Oct 19, 2005 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor je reactie maar nu hebben wij dit ook verteld aan de leverancier en fabrikant en deze willen ons hier niet in verder helpen, hoe kan ik hun nu het beste benaderen?

ve
door verwijderd - Oct 19, 2005 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft volkomen gelijk. Conform Europese wetgeving heeft u na de garantie van b.v. 1 jaar ook daarna recht op garantie gebaseerd op de geschatte economische levensduur van de TV. Het is dan inderdaad zo, dat u zelf een deel van de reparatiekosten moet meebetalen afhankelijk van de ouderdom van het apparaat. Is de geschatte levensduur 10 jaar en u krijgt na 5 jaar te maken met reparatiekosten dat dient u dus 50% hiervan te betalen. Enzovoort. U heeft dus geen pech maar gelijk. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2005 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Probleem is om de verkoper te dwingen om op deze basis uw TV te (laten) repareren.Misschien dat een eventuele rechtsbijstandverzekering u kan helpen, hoewel ik vrees dat zij voor een dergelijk bedrag geen vinger zullen uitsteken. Als u lid bent van de consumentenbond kunt u deze club een benaderen maar als ook die u niet kunnen helpen zit er weinig anders op dan u in uw lot te schikken. Naar de kantonrechter stappen heeft geen enkele zin want ook als u wint bent u meer geld kwijt dan die reparatie kost. Recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende zaken. Sterkte - E. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer