mo
door mokie1 May 13, 2009 om 19:45
Elektronica & tv

Wel of niet digitaal

ff vraagje is tv via de kabel van ziggo nou wel of niet digitaal en zo ja hoe kan dit dan via de kabel gaan.

1176 15 Rapporteer

kiran
door kiran - May 13, 2009 om 20:03
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mokie1

Tv via de kabel van Ziggo is analoog. Maar heb je een digitale ontvanger, dan zet de decoder de analoge signalen om in digitaal.

mo
door mokie1 - May 13, 2009 om 20:09
14 Antwoorden / 8 Vragen

oke dank je. maar hoe kan het dan als je via ziggo digitaal hebt maar dan als nog analoog ontvangst hebt

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 13, 2009 om 20:09
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ziggo bied 2 mogelijkheden aan via de kabel: digitaal én analoog. Het is maar net waar u voor kiest. Ziggo biedt u beide signalen aan. Met digitale TV krijgt u een decoder om het digitale signaal te decoderen, en zo het signaal geschikt te maken voor uw TV-toestel.

mo
door mokie1 - May 13, 2009 om 20:11
14 Antwoorden / 8 Vragen

maar betaal je dan ook voor beiden

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 13, 2009 om 20:12
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Om nog even op uw vraag te reageren waarom u nog steeds analoog heeft, ondanks dat u digitale TV heeft: het zou veel te duur zijn om het analoge signaal weer uit de kabel te halen. Bovendien zou een Ziggo dan een aparte kabel bij u in de straat moeten leggen als u de enige digikijker zou zijn! Via 1 kabel krijgt u dus zowel analoog als digitaal.

mo
door mokie1 - May 13, 2009 om 20:16
14 Antwoorden / 8 Vragen

oke dank je. je bent dus duurder uit bij ziggo, gelukkig zitten wij bij KPN . maar wou het gewoon ff weten .

birdies
door birdies - May 13, 2009 om 20:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Voor het standaardpakket betaal je maar 1 abonnement. Alle uitleg hierover is trouwens uitgebreid te lezen op de site van Ziggo: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/
(Kijk ook aan de linkerkant van de pagina)

kiran
door kiran - May 13, 2009 om 20:19
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@mokie1

Bedoel je dat je digitaal kijkt of denkt te kijken, maar dat het analoog is? Dan is er verkeerd aangesloten.

En nee, je betaalt 1 x abonnementsgeld. Of je nu analoog kijkt of digitaal, dat maakt niets uit.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 13, 2009 om 20:27
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik wil toch nog even Kiran corrigeren; een digitale ontvanger zet de digitale signalen om in een signaal dat uw TVtoestel aankan, bv analoog of HDMI.

gsm
door gsm - May 13, 2009 om 20:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kleine toelichting die misschien iets verduidelijkt:
Een analoog TV signaal kan nooit met kwaliteitswinst omgezet worden in digitaal. Digitale TV-ontvangst werkt met enen en nullen die samen getallen of gegevens vormen.
Feitelijk is de digitale tuner niets meer of minder, dan een simpele computer. Net als bij de PC wordt via de kabel (of ADSL, of digitenne) de digitale data binnengehaald. De PC gebruikt een modem om de gegevens te ontcijferen en de digitale tuner heeft ook een dergelijke voorziening.
De digitale tuner haalt dus de gegevens op via een netwerk verbinding met de provider en net als bij een webbrowser op de PC, worden de digitale gegevens op het beeldscherm (de TV in dit geval) getoverd.
Met de tuner kies je in feite het juiste internetadres, dat vervolgens naar de computers bij de provider gestuurd wordt, om het gewenste TV-programma (feitelijk een website, bij de provider) te kunnen bekijken. Net als met de webbrowser kan het even duren, voordat de eerste pagina (het eerste beeld) geladen is. Daarom kun je digitaal minder snel zappen, dan analoog het geval is.

grindweg
door grindweg - May 13, 2009 om 21:10
2308 Antwoorden / 28 Vragen

met de glas vezel kabel die ze aan het aanleggen zijn worden wel diagitale signale verstuurd en daarna verdwijnt het aneloge signaal ook voor de telefoon

mo
door mokie1 - May 13, 2009 om 21:12
14 Antwoorden / 8 Vragen

oke maar betaal je dan wel dubbel

mo
door mokie1 - May 13, 2009 om 21:14
14 Antwoorden / 8 Vragen

maar mijn ouders hebben allebij nog betalen ze daar dan ook dubbel voor

grindweg
door grindweg - May 13, 2009 om 21:20
2308 Antwoorden / 28 Vragen

nee zij hebben een pakket met tv telefoon en internet.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - May 13, 2009 om 21:23
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ GSM: bij kabeltv worden alle paketten in 1x (via meerdere multiplexen) aangeboden, de decoder haalt de benodigde info uit de multiplexen. Enkel bij IP-TV is er een terugkoppeling naar de aanbieder (bv Tele2)

Als via 1 aanbieder (bv Ziggo) gebruik gemaakt wordt van analoge én digitale TV, dan betaald de klant enkel voor de digitale TV. Analoge TV krijgt u er dan gratis bij!