ir
door irisj88 Dec 15, 2008 om 18:10
Elektronica & tv

Welke Handycam?

Voor mijn stage (op de basisschool in de klas) moet ik dit jaar, en de 3 jaar daarna geregeld filmopnamen maken. Dit kan met een camera die ik op school kan lenen maar is niet ideaal. Ze zijn vaak uitgeleend en ze werken met een mini-dv bandje. De kabeltjes kunnen niet in mijn laptop en ik moet de filmpjes dus op school uploaden en bewerken. De filmpjes kan je echter weer niet versneld uploaden dus met een film van een uur zit je alleen al een uur te uploaden om nog maar te zwijgen over het bewerken en opslaan.

Daarom wil ik graag zelf een digitale handycam aanschaffen met een memorykaart die wel in mijn laptop kan. Ik heb echter geen idee wat voor handycam voor mij geschikt is.

De kwaliteit hoeft niet super te zijn maar natuurlijk wel gewoon normaal, anders is het zonde van mijn geld. Ook wil ik niet te veel geld uitgeven en ik ga de camera dus gebruiken om in de klas mee te filmen.

Heeft er iemand suggesties?

Groetjes Iris

1114 6 Rapporteer

kiran
door kiran - Dec 15, 2008 om 19:47
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@iris

http://www3.vergelijk.nl/videocamera/

Misschien brengt bovenstaande link je wat verder. Zou anders gewoon eens een fotozaak binnen stappen, boodschappenlijstje mee .... wat moet ie kunnen/hebben e.d.

Succes

capibo
door capibo - Dec 15, 2008 om 20:31
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Iris,

Als ik jou was zou ik ook rekening houden met de ouders van de kinderen ivm hun privacy. Ik neem aan dat zij hun toestemming al hebben gegeven anders zou je niet om suggesties voor de Handycam vragen.

Veel succes

ir
door irisj88 - Dec 17, 2008 om 17:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

De toestemming van de ouders heb ik uiteraard ;)

Vandaag ben ik de stad ingeweest en ben gekomen tot de JVC GZ-MS100 of de JVC GZ-MG330H.

De eerste werkt met een SD kaart om op te filmen, de tweede heeft een 30 GB Harddisk om mee te filmen en heeft wel een Micro-SD slot voor eventuele foto's.

De 2e schijnt ook iets betere kwaliteit te leveren dus ik neig naar de 2e. Nog even een nachtje (of meer) er over slapen en kijken of mn bankrekening het toestaat. Heeft in de tussentijd nog iemand een mening over deze camera? (De JVC GZ-MG330H)

Groetjes Iris

ir
door irisj88 - Dec 21, 2008 om 19:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik de JVC GZ-MG330 aangeschaft.

Het enige probleem is dat de filmbestanden in MOD worden opgeslagen en windows movie maker dit niet opent?

Ik zoek nu een convert programma maar tot nu toe converteren ze meestal maar de helft van het bestand gratis.

Iemand een programma als aanrader?

labswans
door labswans - Dec 21, 2008 om 19:39
1918 Antwoorden / 10 Vragen

er zit meestal wel een programma bij de handycam geleverd om af te spelen met wmp

labswans

kiran
door kiran - Dec 21, 2008 om 19:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@iris

Zie onderstaande link voor converters. De lijst af gaan, er staan meerdere op.

http://www.nederlandstaligesoftware.nl/index.php