dr
door dreams Nov 13, 2003 om 22:14
Elektronica & tv

Welke sprf moet ik nemen

Beste mensen

Ik heb een klein probleempje. Mijn nikon f60 is kapot gegaan. En nu moet ik een nieuwe hebben. Ik zit te dubben tussen weer een f60, maar de f75 met de 7 punts scherpstelling en glazen lens is wel weer beter. Maar pas geleden zei een verkoper dat de canon 300v beter is. wie weet hier wat van af?

groetjes martin

971 6 Rapporteer

ri
door richardg - Apr 16, 2004 om 11:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoeveel accessoires en lenzen die specifiek bij Nikon passen heb je? Als dat een aardige hoeveelheid is, zou ik als ik jou was nooit naar een ander merk gaan, alleen gebaseerd op wat een verkoper zegt. Hou er rekening mee dat specifiek Nikon lenzen en accessoires niet op een Canon passen, dus dat je bij overstap naar een ander merk meteen een hoop geld kwijt bent voor (extre) lenzen en accessoires.

En verder geldt nog steeds wel een beetje dat Nikon zich hoofdzakelijk richt op de high-end amateur en de professionele markt, en Canon toch meer op de low- tot middle-end amateurmarkt mikt. Lijkt mij genoeg zeggen, wanneer je min of meer blind je keuze moet maken.

rg
door rgortworst - Apr 16, 2004 om 11:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

koop de nieuwe digitale spiegelreflex van Canon ( 1000 euro) of wacht even tot nikon een spiegelreflex heeft die digitaal is, dan kun je je lenzen daarvoor zelfs nog gebruiken.
digitaal heeft de voordelen van het zelf kunnen bewerken en afdrukken en scheelt je veel geld omdat je geen films hoeft te kopen en veel selectiever afdrukt. je neemt meer en krijgt meer kwaliteit door je selectie.
ik ben een jaar geleden overgestapt na 20 jaar analoog en ik kan het je echt aanbevelen.

ar
door arjan_1 - Apr 16, 2004 om 11:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hangt heel erg af van je budget, ik ben het met richardg eens dat je niet op een ander merk moet overstappen als je al extra objectieven en accesoires voor nikon hebt. Dan is het zonde van het geld. Overigens ben ik het niet met hem eens dat Canon zich meer richt op de low tot middle end amateurmarkt, canon wordt veel gebruikt in de professionele sector, mede vanweg hun grote keuze in zeer goed objectieven. Overstap naar een digitale reflex is alleen aan de orde wanneer de extra uitgave opweegt tegen de hoeveelheid foto's die maakt. Mocht je dit wel overwegen zoek dan naar goede occasions of overweeg de instap digitale reflex van canon, de 300d. Puur ingaand op je vraag over de nikon f60, f75 of canon 300v; de kwaliteit van de camera's zal elkaar niet veel ontlopen, belangrijker is dat je er een lange tijd mee zult fotograferen. Probeer de camera's uit in de winkel, welke camera ligt het best in de hand? Zijn alle functies goed en makkelijk te bedienen? Is de zoeker van geschikte kwaliteit voor uw ogen? Sommige camera's zijn nou eenmaal niet geschikt voor brildragers bijvoorbeeld. Is de camera niet te zwaar of juist te licht. De keus voor een camera is een heel persoonlijke, neem dit soort dingen mee in uw keuze. U bent het uiteindelijk die de camera elke keer bedient. Welke van de 3 u ook gaat kiezen, een goed objectief zit er nooit standaard bij, u kunt beter een los, goed objectief (eventueel tweedehands) aanschaffen.

di
door dickzemel - Apr 16, 2004 om 11:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

koop de nikon f 75, de f 60 is een oud model, je koopt nu voor weinig geld een mooie f 75 die een betere en mooier foto maakt dan een digitale camera.

we
door weiland_1 - Apr 16, 2004 om 11:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk al te laat, maar nikon heeft nu ook een digitale spiegelreflexcamera: de F70. Dan kun je gewoon al je oude objectieven blijven gebruiken.

we
door weiland_1 - Apr 16, 2004 om 11:58
5 Antwoorden / 0 Vragen

excuus, dat moet zijn de Nikon D70