Wie heeft er klachten over Rhinocamera?
Ik heb een camera besteld bij Rhinocamera, ze leveren niet en betalen niet terug, zijn er meer mensen met deze ervaring?
U kunt hier wat klachten bekijken en een dubbele waarschuwing.
https://nl.trustpilot.com/review/www.rhinocamera.de
https://tweakers.net/shopreview/9847/rhinocamera/shopreviews/
De reviews zijn ook een beetje te positief. Opvallend is dat de schrijfstijl van alle reviews vrijwel identiek is.
Blijkbaar dreigt dit bedrijf liever met juridische stappen dan dat het problemen oplost.
Kreeg die indruk ook.
Ze doen op hun site wel erg hun best om hun identiteit te verbergen. Ze blijken dus op Gibraltar te zitten. Retouren moeten naar een adres in Hengelo. Via Streetview lijkt daar Business Center Twente te zitten een servicekantoor waar je o.a. flexplekken en een zakelijk adres kunt huren. Erg vreemd allemaal.
Hallo Vogelaarpim ,
De voorwaarden :
8. Klachtenprocedure/Transactie - In het onwaarschijnlijke geval dat u klachten heeft met betrekking tot onze dienstverlening of over de goederen en diensten die via onze website aan u geleverd zijn, neem dan contact met ons op via e-mail info@rhinocamera.nl of schrijf naar één van onze lokale kantoren (contactgegevens zijn te vinden op de contact pagina) of rechtstreeks naar ons: Rhinocamera, Business Center Twenter, Grotestraat 64, Borne, 7622 GM. Alle klachten worden serieus genomen en zullen worden onderzocht zodra ze onder onze aandacht zijn gebracht. We streven ernaar om eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen. De transactie wordt verwerkt in ons hoofdkantoor Primary Holdings Limited, D 66-70 Main Street, Gibraltar, GX11 1AA. Uw rechten van de consument zijn beschermd
Contact , klik op de rode regels
https://www.rhinocamera.nl/text/contact/default.aspx
Klachten ,
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/rhinocamera.nl/details?companyId=0678ea17-b681-4cf1-b9f3-083453818108
U ziuet uit al gegeven antwoorden dat u niet de enige bent met de slechte ervaring.
Het lijkt mij zinvol om dit te melden bij - ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/ (De laatste omdat de leverancier in Gibraltar (Verenigd Koninkrijk is gevestigd met wel de aantekening dat het VK geen EU lid meer is.
Als er een Nederlands adres is, neem dat evenbtueel dit in overweging: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u dit benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Dit staat nog steeds op hun website: ***Gesloten - 24 Mei - Tweede Pinksterdag***
Wekt niet veel vertrouwen
Ik las sinds 2010 en 2014 al 60.000 tevreden klanten!
Ook de ¨over Ons¨ zeer positief en prima bereikbaar op werkdagen!
Maar als ik elders ga zoeken vind ik meer dan 60.000 ontevreden klanten die klagen en zeuren!
Ook de knop rechtsboven, geen contact en geen binnen 24 uren?
Nog nooit iets gekocht maar als de knop voor Chat dienst niet werkt.....
Vooraf controleren en zoeken is beter dan achteraf klagen.
Je moet dus altijd verder kijken dan hun zeer positief en ik vind mijn bedrijf geweldig pagina!
Op 23-1-2021 bestelde ik voor €829 een camera bij Rhinocamera. Na herhaaldelijk mailen werd ik steeds aan het lijntje gehouden, met dat het uitgezocht wordt. Op 29-11-2021 plaatste ik bij Trustpilot een review met de opmerking dat ik slachtoffer was geworden van oplichting.
Dhr [edit redactie, naam verwijderd] stuurde dezelfde dag een bericht waarin hij dreigde met juridische stappen omdat de review hem klanten zou kosten.
hij wil niet terugbetalen.
Zelfde ervaring. Bedrijf eist nu schadevergoeding van 2300 euro voor plaatsen negatief review en weigert het geld van de bestelde, maar nooit gekregen camera terug te geven totdat we een advocaat inhuren. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons helpen dit bedrijf aan te pakken om te zorgen dat we ons geld terug krijgen en dat deze praktijken stoppen. Ik ben er al een maand ziek van.
Mijn camera werd ook niet geleverd, net mijn verhaal in deze forum en trustpilot gezet.
Ik had eerder op internet gelezen dat ze niet tegen slechte reviews kunnen en dan erg moeilijk gaan doen, zoals jij beschrijft.
Daardoor heb ik mij nog ingehouden op de mail naar Rhinocamera.
Vandaag heb ik eindelijk mijn geld terug gekregen na twee maanden en 35 emails verder.
Nu gooi ik even alle frustratie er uit op deze forum en trustpilot.
Misschien kan je je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Die zijn er voor om juridische conflicten op te lossen.
Zelfde ervaring. Bedrijf eist nu schadevergoeding van 2300 euro voor plaatsen negatief review en weigert het geld van de bestelde, maar nooit gekregen camera terug te geven totdat we een advocaat inhuren. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan ons helpen dit bedrijf aan te pakken om te zorgen dat we ons geld terug krijgen en dat deze praktijken stoppen. Ik ben er al een maand ziek van.
Let op en denk goed na voordat u bij deze partij een bestelling plaatst. Er zijn meerdere red-flags, namelijk:
1. Ze zijn niet in NL gevestigd, maar in Gibraltar (Verenigd-Koninkrijk).
2. Ze reageren niet op aangetekende brieven.
3. Geannuleerde bestellingen worden door hen niet schriftelijk bevestigd en als u probeert te annuleren wordt u aan het lijntje gehouden.
4. Reeds aanbetaalde bestellingen worden bij annulering daarvan niet teruggestort.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
LOQED slim slot
Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer