do
door dopey Jan 26, 2008 om 18:45
Elektronica & tv

Wie kan mij helpen?

Hallo allemaal,

Ik wil overstappen op digitale televisie van Casema en een vriend raden mij aan om de Samsung DCB-P850R aan te schaffen, dit is een ontvanger voor HD tv maar is ook gelijk een harddisk recorder. Je kan er alleen niet gewoon een dvd mee bekijken dus deze moet dan alsnog aangeschaft worden.

Maar nu zat ik op de site van Casema te kijken en zag daar de Samsung DCB-B270R, dit is enkel een ontvanger voor digitale televisie maar wel zo'n 300euro goedkoper en als ik het allemaal goed begrijp krijg je bij de HD versie slechts 4 kanalen in HD kwaliteit en de rest digitaal. Bij de digitale uitvoering moet ik dan wel een dvd recorder aanschaffen.

Waar vinden jullie dat ik nou verstandig aan doe?? In mijn ogen is er nauwelijks verschil tussen beide, behalve zo'n 300 harde euro's excl. aanschaf apparte dvd spelers.

Of heb ik het helemaal mis?

Bedankt voor jullie hulp!!!!!!!

794 9 Rapporteer

door 4711 - Jan 26, 2008 om 18:51
885 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je een platte HD ready tv?
Of een echte 1080?
Wat moet je met dure dingen als  de rest nog moeilijk leverbaar is en erg duur, weinig uitzendingen in HD zijn ,dus ik zou het geld bewaren tot het betaalbaar is en meer uitzendingen HD zijn!

Dus als je HD wilt moet de DVD als Tuner als TV HD zijn en geen HD ready want meestal is de resolutie te laag.
Alleen het PC scherm nu voor mij van Samsung is 1080x1900 dus geschikt, maar een gelijkwaardige 700x1000 met zelfde afmetingen is maar 50% van de prijs!

Vergeet niet dat ik nu alle andere monitoren slecht ga vinden dus eigenlijk verwen ik mezelf en veroorzaak ergernis als ik elders kijk!

jo
door joep873 - Jan 26, 2008 om 20:05
103 Antwoorden / 0 Vragen

Prijsverschil is eerder zo'n 200 dan 300 euro; met name de DCB-P850R is wel goedkoper te vinden dan Casema aangeeft.
Het verschil zit in het feit dat de DCB-P850R een harddisk heeft, en dat er twee tuners inzitten waarmee je 2 programma's tegelijk kunt opnemen of kijken.
Ik heb daar die 200-300 euro graag voor over, maar of dat voor jou ook geldt kun je alleen zelf beslissen. Heb je nu bijvoorbeeld een videorecorder?
Beide ontvangers zijn niet geschikt voor de HD-kanalen, daarvoor heb je een Samsung DCB-H360R (of iets soortgelijks van een ander merk) nodig.

birdies
door birdies - Jan 26, 2008 om 22:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb zelf ook al een jaartje de Samsung DCB-P850R en het bevalt me prima. Je haalt volgens mij 2 dingen door elkaar: recorder en speler. Om DVD'tjes te kijken, heb je voldoende aan een speler, die zijn al voor een habbekrats te koop.
Om te kunnen opnemen heb je een recorder nodig: een goede dvd-recorder met harde schijf kost toch ook gauw een 300/400 euro.

Ik zou trouwens niet de Samsung DCB-P850R bij Casema kopen;ik heb de ontvanger bij MM gekocht voor 269,-.

do
door dopey - Jan 27, 2008 om 08:31
3 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb alleen een televisie (mijn vriend en ik zijn uit elkaar en hij heeft de rest).

Mijn televisie is wel HD ready.

jo
door joep873 - Jan 27, 2008 om 09:31
103 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent dus zo iemand die nooit programma's opneemt om ze later te bekijken, en je mist dat ook niet? Dan geef je met de DCB-P850R inderdaad meer uit dan nodig is.
Mocht je toch overwegen om binnenkort een recorder te kopen dan kun je beter nu de DCB-P850R kopen, want een combinatie van losse digitale ontvanger en losse recorder is veel onhandiger in het gebruik.
Je HD-ready TV is prima, daarbij kun je met beide decoders naar alle normale digitale kanalen kijken. Maar als je óók naar de HD-kanalen wilt kijken voldoen beide decoders niet.

jo
door joep873 - Jan 27, 2008 om 09:37
103 Antwoorden / 0 Vragen

NB eigenlijk reageer ik hierbover natuurlijk niet op 4711 maar op de aanvulling van dopey een stukje verderop. Waarom het nou weer hier komt te staan is me nog onduidelijk.

birdies
door birdies - Jan 27, 2008 om 11:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je graag t.v. programma's opneemt is de Samsung DCB 850R erg handig. Neem je nooit wat op, dan is het - zoals ook al gezegd wordt - weggegooid geld. Koop dan een goedkope digitale ontvanger en een aparte DVD speler voor het kijken van films.

door 4711 - Jan 27, 2008 om 11:35
885 Antwoorden / 2 Vragen

Dus Casema vraagt €300,- meer dan de Media Markt?
Ik wist dat Casema niet goedkoop was, maar zoveel verschil...
Op kieskeurig nog voordeliger gevonden dan die €269,-  maar weet niet of daar een goede service is, en snelle levering...

birdies
door birdies - Jan 27, 2008 om 11:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...Dus Casema vraagt €300,- meer dan de Media Markt...

Hoe kom je daar nou bij? Dat staat ook nergens! Bij Casema kost die Samsung 359,- euro, een verschil dus van 90,- euro.