vr1944
door vr1944 Jan 29, 2007 om 12:03
Elektronica & tv

Zen Micro 5 gb

L.S.


Ik heb ongeveer jaar geleden een Creative Zen Micro 5 gb gekocht.De speler is niet meer te gebruiken omdat het na opstarten in de Recovery Mode komt vanwege een firmware problem.Ik neb contact gehad met de e-mail ondersteuning van Creative,maar de oplossingen die hun geven verhelpen het probleem niet.Ik kan geen nieuwe firmware op de speler zetten omdat de speler niet herkent wordt door de Creative software.De speler wordt wel herkent door Windows XP,maar dan als Zen Mircro 20mb device.Volgens de firma Dixons repereerd Creative de MP 3 spelers niet en stuurtt ze ongerepareerd retour


 

645 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door martin1 - Jan 30, 2007 om 12:59
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

Als u er zeker van bent dat het defect buiten uw schuld is ontstaan, moet u bij Dixons erop aandrignen dat het apparaat naar creative wordt gestuurd. Buiten de garantie mag Dixons u wel om een bijdrage in de reparatiekosten vragen, maar u draait niet op voor de volledige kosten. Creative kiest in de praktijk vaak voor het leveren van een nieuw product. Hiervoor rekeken zij buiten de garantie natuurlijk kosten. Als het apparaat ongeveer 1 jaar oud is, moet u als lijdraad zeker niet meer betalen dan de helft van de aankoopprijs.


Wel moet u uiteraard aantonen dat u het apparaat bij dixons heeft gekocht en op welke datum. Dixons is normaal een prima winkel en zal je met een serieuze klacht dan ook normaalgesproken helpen. ik vermoed dat er hier meer aan de hand is dan dat je nu vertelt. Hoe is de storing ontstaan en wat houdt deze precies in? Firmware problemen ontstaan over het algemeen niet gvan de ene op de andere dag.

vr1944
door vr1944 - Jan 30, 2007 om 14:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het verhaal van Dixons is `` U hebt een jaar garantie op het apparaat en wij sturen het dus niet voor u op,dan had u maar extra garantie moeten kopen ``.Kortom ,zoek het maar uit. Beste Martin, storingen in firmware onstaan wel degelijk van de een op de andere dag.Zodra een bestand op de speler beschadigd raakt werkt de speler niet  en wordt niet meer herkent door de Creative update software.Dit is  softwarematig op te lossen,vandaar dat ik de speler wou opsturen om de firmware te laten flashen.Creative heeft mij inmiddels de oplossing na een paar keer heen en weer mailen per e mail gegeven.Dank zij de tips van deze firma werkt de speler weer naar behoren. En bij Dixons doe geen aankopen meer,want kopen van extra garantie vind ik onzin.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 30, 2007 om 14:14
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

uw vraag is niet geyheel helder maar ik leid af dat het een MP3 speler is die u aansluit op de PC, los of vast. In principe zijn voor u de conformiteitsregels van toepassing als omschreven in het BW

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html


 


www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en kijk ook bij


www.consuwijzer.nl


buiten garantie  normaliter mag je er van uitgaan dat een apparaat als dat langer mee gaat dan een jaar en in dit geval zeker twee jaar. Volgens de wetgeving als aangereikt behoort Dixons dus wel degelijk te zorgen voor reparatie. Ik kan mij overigens ook nog voorstellen dat u ( tenminste) een jaar garantie heeft gekregen op het apparaat.


Een en ander betekent dat ik u adviseer naar uw Dixon's winkel te gaan en om reparatrie te vragen onder verwijzing naar hetgeen de wet noemt. Weigert men, dan is een aangetekend te verzenden brief op zijn plaats.  Succes


 

ma
door martin1 - Jan 31, 2007 om 12:59
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

mooi dat het is opgelost dan. Dixons moet u altijd helpen, ook na de garantie, maar buiten de garantie mogen zij wel een gedeelte van de kosten aan u doorrekenen. Daarom kan het bijikopen van garantie zinvol zijn. zelf zou ik dat voor een goedkoop apparaat als een MP3 speler niet doen.


Pas heb ik echter wel enorm profijn gehad van zo'n bijgekochte garantie. Ik had een sony digitale camera in de opruiming gekcht 3 jaar geleden voor ongeveer 400 euro (adviesprijs iets van 800 ofzo toen). Voor 49,90 5 jaar garantie op afgesloten. Toen de camera kapot raakte en niet meer te herstellen was, mocht ik voor 400 euro een nieuwe camera uitzoeken. Daar heb je een hele dikke camera voor tegenwoordig!


Had ik die garantie niet gehad, had ik geen verdere mogelijkheden gehad. Ik had al bij sony nagevraagd hoelang een camera mee dient te gaan, deze geeft 2,5 jaar op. Ook branche-vereniging/geschillencommissie UNETO-VNI hanteert 2,5 jaar voor een compacte digitale camera.


In dit geval was die garantie dus absoluut de moeite waard. Maar ik ben het met je eens, op een MP3 speler is het onzin. Maar voor apparaten als digitale camera's, handycam, DVD/HD-recorders, kortom apparaten die erg duur zijn maar beperkte economische levensduur hebben, kan het absoluut zinvol zijn.


Of bijvoorbeeld op wasmachine/droger als je een wat goedkoper merk (bauknecht, indesit, zanussi) zeer intensief gebruikt (was per dag of meer). Je weet dan bijna zeker dat je binnen 5 jaar een storing krijgt. als de voorwaarden dan goed zijn is het zinnig en verstandig 5 jaar garantie af te sluiten.

vr1944
door vr1944 - Jan 31, 2007 om 16:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Beste Martin,


Ik weet niet wat jij goedkoop vind,maar ik vind dat een apparaat van 200 euro het  toch minimaal 2 jaar moet doen.Ik ben blij dat jij betere ervaringen hebt met Dixons, maar aan mijn eerste verhaal is geen woord gelogen.De verkoper Dixons stelt dat je een jaar garantie hebt.Bij Creative support wordt ook officieel een jaar e-mail ondersteuning gegeven,maar ik heb diverse mailings gehad met eventuele oplossing en dat noem ik service.Dank zij de wil van Creative om het probleem op te lossen werkt de speler weer.Nog een goede tip,registeer je apparatuur bij de fabriekant.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 31, 2007 om 16:38
16848 Antwoorden / 202 Vragen
0

n.a.v. martin1@ kijk ook eens bij de laatste link "buiten garantie"


www.consuwijzer.nl


buiten garantie


en dit


Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar. Dit is een misverstand.


Europese Richtlijn Koop en Garantie

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is weliswaar een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen, maar dit is een vervaltermijn voor de aansprakelijkheid van de verkoper en geen garantietermijn.


De vervaltermijn houdt in dat de verkoper niet aansprakelijk is voor gebreken die zich pas na twee jaar openbaren. Dit betekent dat de consument met gebreken aan een duurzaam product na twee jaar niet meer bij de verkoper terecht kan.


Nederlandse regelgeving

Echter, volgens de Nederlandse regelgeving heeft de consument altijd recht op een deugdelijk product, ook na het verloop van twee jaar. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan

vr1944
door vr1944 - Feb 1, 2007 om 09:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

 


Onderstaand bericht ontving ik gisteren van Creative,het is een heel ander verhaal dan de verkoper van Dixons mij probeerde wijs te maken .Slechte klantenservice en/of weinig kennis van zaken dus  bij de verkoper van Dixons.Ik krijg de indruk,dat als je geen extra garantie koopt ze niets voor je willen doen,want mijn speler was nog geen jaar oud.
> ----- Original Message -----
> From: "CLE Customer Support" <support@europe.creative.com>
> To: "Johan" <> Subject: Re: CLE - Technical Support Request (KMM12868638I110L0KM)
>
>
>> Geachte Heer de Vries,
>>
>> De meeste grote winkels hebben een lijst van alle verkochte spelers en
>> kunnen vaak een nieuwe bewijs van aankoop uitprinten.
>> Graag zou ik deze speler voor u vervangen middels een RMA-procedure mits
>> nog in garantie . Dat gaat alsvolgt:
>> - u wacht ons adreslabel af, wat per e-mail binnenkomt
>> - u stuurt de defecte speler zonder batterij op naar ons depot
>> - uw vervangspeler verlaat onze vestiging in Dublin de volgende morgen
>> - u ontvangt een e-mail met daarin het trackingnummer van de koerier
>> - binnen 10 werkdagen staat de koerier aan de deur met de vervangspeler
>>
>> Om deze omruiling mogelijk te maken zou ik graag de volgende gegevens
>> van u ontvangen:
>> - uw volledige adres (waar overdag iemand voor een pakket kan tekenen)
>> - mobiel telefoonnummer (zodat de koerier u kan bereiken)
>> - de kleur van uw Zen (voorzijde, bij de toetsen)
>> - gewenste kleur van uw vervangspeler
>> - een scan van het aankoopbewijs (ook al is deze niet leesbaar)
>> - een paar duidelijke foto's van de voor- en achterkant van de speler.
>> - serienummer van de speler
>> - uw akkoord met de RMA-procedure
>>
>> Wij verzoeken u de tekst van onze e-mailwisseling niet te verwijderen
>> als u reageert.
>>
>> Met vriendelijke groet
>>
>> Sivan
>> Technical Support
>> Creative Labs Europe

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer