Zenderindeling
Sinds eind december ben ik helaas in het bezit van een Samsung lcd tv. Goed beeld, goed geluid mooi apparaat. Tot mijn grote ergernis echter is het niet mogelijk om zelf de zenders in een betere volgorde te plaatsen. Samsung heeft die mogelijkheid geblokkeerd, niet mijn kabelbedrijf. Mijn dochter heeft een Sony en zij kan dat nl wel. Het is natuurlijk van de zotte dat Samsung bepaalt dat Rtl 4 op 4 moet zitten. Ik wil daar de BBC en heb dat jarenlang ook gehad. Ik heb daar verschillende keren contact over gehad met Samsung en na diverse verkeerde antwoorden was de laatste mededeling dat ze het niet kunnen deblokkeren. Niet kunnen of niet willen? Wie helpt mij die blokkade eraf te gooien?
Waarom ga je er vanuit dat het een "blokkade" is. Meer waarschijnlijk is het dat de Samsung TV deze functionaliteit niet heeft. Het zelf op volgorde zetten van zenders is namelijk iets dat je als fabrikant in de SW moet opnemen en niet iets dat er van zelf inzit.
Het lijkt me ook het meest voor de hand liggende dat de functionaliteit er domweg niet in zit. Wat voor belang zou Samsung er bij hebben om het voor hun klanten te blokkeren? Ze zitten daar niet om jou het leven zuur te maken, maar om zoveel mogelijk spullen te verkopen.
Gaat het trouwens om analoge of digitale kanalen?
[quote=pavoordf schreef op donderdag 8 mrt 2012, 08:01]Waarom ga je er vanuit dat het een "blokkade" is. Meer waarschijnlijk is het dat de Samsung TV deze functionaliteit niet heeft. Het zelf op volgorde zetten van zenders is namelijk iets dat je als fabrikant in de SW moet opnemen en niet iets dat er van zelf inzit.
Het staat wel in het set-up menu maar ik kan het niet kiezen.
[quote=jorisw schreef op donderdag 8 mrt 2012, 08:48]Het lijkt me ook het meest voor de hand liggende dat de functionaliteit er domweg niet in zit. Wat voor belang zou Samsung er bij hebben om het voor hun klanten te blokkeren? Ze zitten daar niet om jou het leven zuur te maken, maar om zoveel mogelijk spullen te verkopen.
Gaat het trouwens om analoge of digitale kanalen?
Het gaat om digitale kanalen. Wij hebben hier al ruim een half jaar geen analoge kanalen meer.
Op de servicesite van Samsung staat dat het "op verzoek van de providers" is verwijderd. Echter niet op verzoek van MIJN provider.
[quote=hippo schreef op donderdag 8 mrt 2012, 09:16]Op de servicesite van Samsung staat dat het "op verzoek van de providers" is verwijderd. Echter niet op verzoek van MIJN provider.
Bij welke provider zit je? Bij veel providers is het namelijk technisch onmogelijk (of beter: nog niet mogelijk) om zelf de kanalen bij digitale TV in te delen.
Volgens mij heeft dit helemaal niks met de tv te maken maar met de digitale kanalen. Die worden door de aanbieder in een bepaalde volgorde doorgegeven. en kunnen niet worden aangepast.
[quote=jorisw schreef op donderdag 8 mrt 2012, 09:23][quote=hippo schreef op donderdag 8 mrt 2012, 09:16]Op de servicesite van Samsung staat dat het "op verzoek van de providers" is verwijderd. Echter niet op verzoek van MIJN provider.
Bij welke provider zit je? Bij veel providers is het namelijk technisch onmogelijk (of beter: nog niet mogelijk) om zelf de kanalen bij digitale TV in te delen.
Wij, mijn dochter en ik, zitten op hetzelfde adres bij dezelfde provider uiteraard. Zij kan met haar Sony lcd tv wel de kanalen in de door haar gewenste volgorde instellen en ik met de Samsung niet. Dus geen blokkade door de provider hier. Dat is Caiway trouwens.
[quote=gladdeharry schreef op donderdag 8 mrt 2012, 09:40]Volgens mij heeft dit helemaal niks met de tv te maken maar met de digitale kanalen. Die worden door de aanbieder in een bepaalde volgorde doorgegeven. en kunnen niet worden aangepast.
ik heb zelf digitale TV's ontwikkeld en kan je vertellen dat het wel degelijk mogelijk is om functionaliteit in een TV op te nemen waarmee de gebruiker de volgorde van de zenders bepaalt. Ook kan bijvoorbeeld voorzien worden in (persoonlijke) voorkeurslijsten. De provider, in het geval van kabel, kan informatie meegeven over de gewenste volgorde. In geval van DVB-T kunnen er meerdere providers zijn, zeker wanneer je in een grensgebied woont. De set maker heeft dan zijn eigen methoden om zenders in een bepaalde volgorde te zetten, bijvoorbeeld op basis van SId (Service Identifier)
[quote=hippo schreef op donderdag 8 mrt 2012, 09:08][quote=pavoordf schreef op donderdag 8 mrt 2012, 08:01]Waarom ga je er vanuit dat het een "blokkade" is. Meer waarschijnlijk is het dat de Samsung TV deze functionaliteit niet heeft. Het zelf op volgorde zetten van zenders is namelijk iets dat je als fabrikant in de SW moet opnemen en niet iets dat er van zelf inzit.
Het staat wel in het set-up menu maar ik kan het niet kiezen.
Wanneer de optie in het menu staat wil niet zeggen dat de functionaliteit nog in het apparaat zit. Ik vermoed overigens van wel, omdat het meer werk is om te verwijderen dan om het onbereikbaar te maken. Ik neem aan dat het mogelijk is dit weer te activeren door middel van een SW patch (overschrijven van klein deel van de SW). Dit is niet iets dat je als gebruiker kan doen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer