jo
door johannes1 Nov 4, 2013 om 20:35
Elektronica & tv

ZIGGO weigert kosten herstel zenders na hun werkzaamheden te vergoeden

afgelopen week zou Ziggo -meldde dit per e-mail - in de buurt werkzaamheden verrichten aan de 'lijnen'. De dag erna werkte bij mij de tv. niet meer goed. Hun adviezen - i d mail genoemd - geprobeerd; mislukt. Toen hun tel.nr gebeld. Eerst iemand 25 min ad lijn gehad die me uiteindelijk een ander [kostbaar] tel. nr gaf; die gebeld (ca 1/2 u). 0ok hierslechts geholpen. Werd gevraagd pc te starten en site op te zoeken; dát lukte, maar was absoluut de verkeerde; man aan tel. wist verder niets zinnigs. Zei een montuur te laten komen. Kosten €45,- p. 3/4 u. + voorrijkosten !
Heb toen maar - noodgedwongen - iemand zelf ingeschakeld. Totale kosten € 102,50.
Ziggo - die de malheur veroorzaakt heeft, ergo responsabel - weigert nu de kosten geheel cq deels te vergoeden.
Wél liet bedrijf mij 2 personen vanavond terugbedllen; dat duurde samen ca. 3/4 u !!
Resultaat : nihil; werd alleen gezegd, dat ze niet betalen omdat ik iemand anders heb ingeschakeld.
Had bedrijf goed gehandeld, d an had Ziggo spontaan aangeboden iemand 'langs' te sturen en eea ff te verhelpen. Het was toch hun oorzaak ! die toch niet financieel op mij afgewenteld kan worden.
Hebt U ook zo'n aardige ervaring met Ziggo ??
Hoe hebt U het klaar gespeeld om ze 'over de brug ' te laten komen en zich als een normaal, eerlijke firma te gedragen ?

864 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 5, 2013 om 01:36
619 Antwoorden / 29 Vragen
0

Je had natuurlijk ook gratis 1200 kunnen bellen!

jo
door johannes1 - Nov 5, 2013 om 19:58
63 Antwoorden / 53 Vragen
0

hallo wendy-claire ,

omdat ik het er niet expliciet bij vermeld had, kon je natuurlijk niet weten welke diensten ik van ziggo afneem.

nou, dat is alleen de verbinding voor de tv.
dat impliceert, dat ik van dát nummer geen [ kosteloos] gebruik kan maken.

heb dus de gewone telefoonverbinding dienen te gebruiken.
wat dacht je, deze ouwe is nog bij-de-tijd !

toch : merci.



ma
door maarten heest - Nov 6, 2013 om 09:49
463 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ziggo biedt u aan een monteur te laten komen. Maar u hebt toen 'noodgedwongen' zelf iemand ingeschakeld ?. Daarmee is de kous voor Ziggo uiteraard af. Het is uw eigen keuze en het zijn uw eigen kosten.

ma
door maarten heest - Nov 6, 2013 om 09:57
463 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik snap het sowieso niet. U geeft aan de oorzaak van de storing bij Ziggo ligt. In dat geval betaalt u helemaal niks aan Ziggo! Als de oorzaak bij u ligt betaalt u wel voor een monteur.

pi
door pieterwolters - Nov 6, 2013 om 15:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

De door u ingeschakelde monteur heeft een probleem kunnen oplossen. Dat betekent per definitie dat het geen probleem in het Ziggo netwerk was maar aan uw kant. Dus waarom Ziggo iets zou moeten vergoeden ontgaat mij even.

jo
door johannes1 - Nov 6, 2013 om 18:00
63 Antwoorden / 53 Vragen
0

Hallo :

Maarten heest ,

je meent, dat ik voor de kosten moet opdraaien nu de monteur de zaak weer in 't reine heeft kunnen krijgen. probleem was, dat ik gewoon 'achter-over sloeg' van de bedragen die de medewerker van Ziggo me telefonisch doorgaf. Heb toen zelf iemand gezocht, die stande=pede genegen was naar het euvel te komen kijken en 't ook verholpen heeft. Dit werpt wel 'n ander licht op de zaak, dacht ik zo.
Had die persoon van Ziggo a d telefoon goed zijn werk gedaan, dan had ie meteen het zaakje voor mij geregeld én verteld, dat ik mogelijk zelf kosten moest dragen ALS HET NIET HUN SCHULD WAS. Compris ?

pieter wolters :
jullie menen het goed, dat stel ik voorop, maar :
jouw conclusie is wat voorbarig gesteld.
aanvullend aan het bovenstaande wil ik nog opmerken , dat :
m.i. - en dát is niet ontkent door Ziggo !! - het euvel ontstaan is tgv de werkzaamheden op die bewuste dag, waarvan Ziggo ons per e-mail in kennis had gesteld. Ze gaven daarin zelfs aan om op 2 verschillende manieren te pogen tot reparatie te komen en als dit niet zou lukken ff te bellen.
Dat geeft de burger toch hoop zou je zo zeggen.
Als dit nog geen duidelijke signalen waren, wat dan wel ??
bovendien had ik die medewerker verteld, dat we 'op leeftijd' zijn, ergo : dat wil allemaal niet mee zo goed lukken. Wij hadden ook daar begrip voor verwacht.
Helaas.

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2013 om 18:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.......het euvel ontstaan is tgv de werkzaamheden op die bewuste dag, waarvan Ziggo ons per e-mail in kennis had gesteld ......

Welk euvel? Dat de zenders weer opnieuw gezocht/ingesteld moesten worden? Da's geen euvel.

jo
door joentje1978 - Nov 6, 2013 om 21:07
367 Antwoorden / 6 Vragen
0

Het overnamepunt is de doos waarop de groene coaxkabel binnenkomt.

Zit het probleem daarvoor dan zijn de kosten voor Ziggo.
Zit het probleem daarna dan zijn de kosten van de abonnee.

Zoals Pieter Wolters al aangeeft, als een andere monteur het probleem op heeft kunnen lossen dan heeft de oorzaak VOORBIJ het overnamepunt gelegen en zijn de kosten automatisch voor de abonnee.

Ziggo moet het wel op die manier doen want er zullen verschrikkelijk veel storingsgevallen zijn waar Ziggo bij komt kijken en heeft moeten constateren het probleem niet bij hun maar bij de abonnee ligt.

Denk daarbij vooral aan de kabelinstallatie in het huis, bijvoorbeeld de manier van aansluiten en de kwaliteit van het toegepaste antennemateriaal.

Zonder antenneversterker 3 LCD's aansluiten met 20 meter goedkope "low cost-kabel" van de Gamma aangesloten op 2 op elkaar gestapelde splitters (met hoge demping= veel signaalverlies) gaat hem echt niet worden met digitale televisie.

Kan begrijpen dat het voor sommige mensen, helemaal als ze op leeftijd zijn, lastig is om technische problemen binnenshuis zelf op te lossen maar het is helaas niet anders.







Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer