gl
door glasz001 Jul 10, 2017 om 11:45
Garantie & verzekeringen

Adapters

ikheb in December vorig jaar een bakplaat gekocht bijBlokker een Tomado en heb ik 2 maal gebruikt  en afgelopen weekend weer gebruikt en op het bijn einde zei die doe het zlf maar  ik vermoed ewel dat het in hetsnoer met de adpter zat en vonmorgen teruggebracht ,zegt die man bij Blokker dat er op  de adapter geen garantie zit maar dat hoort bij het apparaat ik natuurlijk stennis maken gaat ie bellen met kantoor zget de medewerker aan de andere kant dat het (waar )is kon ik niet  horen  dus ik dreig met Kassa en Radar maar volhouden dat het niet bij de garantie hoort ,maar uiteindelijk toch een nieuwe geven ,als je maar volhoudt ,wordt wel bestelt maar krijg hem morgen als het goed is ,maar toch een rare zaak kunnun jullie dat voor me uitzoeken ??

1545 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 10, 2017 om 11:50
11560 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Glasz001 ,

U bent hier op het forum , wij gaan niks uitzoeken .
Waarom moet dit uitgezocht worden , als u een nieuwe krijgt ? probleem opgelost .

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En misschien hebt u die adapter wel zelf kapot gemaakt. En weet u nu of het daar wel aan ligt? Met een andere adapter gebruikt in de winkel?

Maar u krijgt een nieuwe, dus wat valt er uit te zoeken. En voor uitzoeken bent u bij het verkeerde adres.

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2017 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een bakplaat met adapter? Edit: zie het al. Zo'n goedkoop flutding. Zo'n adapter gaat niet zomaar kapot. Wij gaan niks uitzoeken en de redactie gaat daar ook geen tijd aan verspillen. Je krijgt een nieuwe, probleem opgelost.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2017 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er valt weinig uit te zoeken.
Adapters/snoeren zijn wel vaker uitgesloten van garantie.
Maar je krijgt toch een nieuwe? Keurig opgelost dus.
Bak ze. ;-)

Ge
door Genee - Jul 10, 2017 om 12:04
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U had met de niet werkende bakplaat terug moeten gaan naar Blokker en niet alleen met de adapter.
Hadden ze,lijkt me, omgeruild voor een nieuw exemplaar.

ne
door neodutchio - Jul 10, 2017 om 12:41
5186 Antwoorden / 12 Vragen

Stennis schoppen in een winkel is verre van fatsoenlijk en dreigen met een televisieprogramma is meer lachwekkend dat een dreigement. Een televisieprogramma als Kassa en Radar gaan zich echt niet bezig houden met individuele gevallen.
U bent geholpen en heeft iets gekregen waar u geen recht op heeft. Aan u lag de bewijslast dat het kapot is gegaan door een andere schuld dan de uwe. Eigenlijk dus een compliment voor Blokker dat ze u toch nog geholpen hebben en dat het netjes is opgelost.

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2017 om 17:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dus niet zo netjes zoals u zich bij Blokker heeft gedragen. De medewerkers doen gewoon hun werk.
Wat betreft garantie op adapters en of die wel kapot is en of die door uzelf kapot gemaakt is kunt u in de andere reacties lezen.
Ik ga net zomin als de anderen iets uitzoeken en Kassa zal dat vast en zeker ook niet doen. U kunt ze dat eventueel vragen via Contact onderaan deze pagina.
Ik begrijp overigens niet dat u hier nog met dit verhaal komt terwijl het al opgelost is. U neemt zelfs niet de moeite om uw verhaal leesbaar op te schrijven met hoofdletters en punten i.p.v. met 1 lange zin. En dan wilt u dat anderen moeite doen om deze volgens u "rare zaak" uit te zoeken?

Ge
door Genee - Jul 10, 2017 om 17:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, de vraagsteller krijgt er van sommige weer flink van langs.

ne
door neodutchio Jul 10, 2017 om 20:04
5186 Antwoorden / 12 Vragen

Is het onterecht dan? Blokker een flinke sneer nageven terwijl deze de situatie netjes heeft opgelost.

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 20:30
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@neodutchio
Uiteindelijk opgelost, was wel een telefoontje naar hoofdkantoor en wat overredingskracht van TS voor nodig en dat allemaal voor een totaal bedrag van zo'n €25.
Waarom zou een adapter niet onder de garantie vallen?
Als er een losse adapter voor te bestellen is en deze gaat na 1 dag stuk gaat Blokker dan ook zeggen dat op de adapter geen garantie zit?
Kan me voorstellen dat de TS behoorlijk kwaad was als Blokker beweert dat de adapter buiten de garantie valt.
TS vertelt wat er allemaal voor nodig was om tot deze 'nette' oplossing te komen.

ne
door neodutchio Jul 10, 2017 om 22:03
5186 Antwoorden / 12 Vragen

Het apparaat is ouder dan 6 maanden, dan ligt de bewijslast bij TS. Een adapter is een gevoelig apparaat. Het kan warm worden (verbranden) als deze niet genoeg koeling krijgt (onder tafelkleed bv). Daarbij kan er een piekspanning geweest zijn wat de adapter kapot heeft kunnen maken.
Een apparaat kan je openmaken en zien wat het probleem is, een adapter niet. Na 1 dag is een ander verhaal, dat zou nog onder coulance kunnen vallen of een DOA.
Maar de manier hoe er hier geschreven is, is verre van netjes te noemen.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@toonder.

En terecht.

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 17:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

En niet terecht, we zijn er om vragen te beantwoorden en niet om iemand te veroordelen voor zijn handelen.
Denkt u dat vraagsteller hier nog een vraagt durft te stellen?

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 18:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En jij vindt dreigen en stennis schoppen normaal? Ik niet! En bovendien heel wat onbeschaafder dan de gegeven reacties.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vast wel. Iemand die stennis gaat schoppen in een winkel, en "dreigt" met Radar en Kassa, is niet zo bang uitgevallen. Alleen maar onfatsoenlijk.

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 18:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik schop geen stennis Carola, bekijk eens uw reactie, flutding, adapter gaat niet zomaar stuk, dat vind ik laag bij de grond.
Ik heb het niet over de beschaafde antwoorden maar die waar de TS 'aangevallen' wordt op zijn gedrag.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@toonder. Lees het topic van de Ts. Hij schopte stennis.

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 18:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Even GOED lezen, toonder wat ik schrijf. En zo'n goedkoop ding noem/vind ik een flutding. Daar bedoel ik mee, dat je van goedkoop spul geen kwaliteit kunt verwachten. Niks met laag bij de grond te maken. En TS valt winkelpersoneel aan! Stennis schoppen in een winkel vind ik ronduit onbeschoft!

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 18:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Dat TS misschien niet helemaal rustig is gebleven begrijp ik ook maar als een adapter van een kookplaat wel onder garantie valt heeft zij het volste recht om verontwaardig te zijn.
Wij zijn er niet bij geweest dus kunnen niet beoordelen hoe de TS heeft gereageerd op de garantieafwijzing.
En dit is geen opvoedkundig forum.

@carola.83
Wat u had geschreven en na wijzigen er is komen te staan zie ik nergens staan noem ik/vind ik, maar wel edit 'zie het al..'

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 18:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@toonder: zucht.... laatste poging: TS schopte schennis ik schreef NIET dat JIJ stennis schopte.

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....En dit is geen opvoedkundig forum..... Precies! Dus bemoei me niet met mijn manier van reageren! Ik scheld niet, ik gebruik geen ongepast taalgebruik enz. Als we allemaal op dezelfde manier moeten reageren, kunnen we het antwoorden van vragen wel aan 1 persoon overlaten. Misschien is het senioren forum wat voor je?

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ toonder. Kunt u wel lezen? De Ts schrijft zelf " stennis" en " dreigen" . En dan hier nog vragen "kunnen jullie dat voor me uitzoeken". Dus de Ts kan ook niet lezen, want dit is het forum.

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 19:32
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk daar gaan we weer Carola, altijd weer een sneer naar de ander, wat telkens weer terug komt in veel van uw reacties, vind het gewoon zielig.

@tijger1 Zeker gelezen maar wat TS heeft gezegd bij de Blokker en wat geschreven is zijn twee dingen.
Ikzelf had het gelezen maar geen behoefte om haar daarom de les te lezen.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@toonder. Maar u matigt zich wel aan om anderen hier de les te lezen.

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 19:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....maar geen behoefte om haar daarom de les te lezen..... Nee, dat bewaar je liever voor anderen. En wat je sneer opmerking betreft: wel eens gehoord van actie, re-actie? De groeten!

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 19:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat niet alleen om reacties van deze vraag.

En als jullie al zo boos reageren op mijn opmerkingen, hoe zullen de vragenstellers zich dan wel niet voelen als ze de les gelezen worden?
Heeft u nu misschien een idee.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@toonder. U bekijkt het maar.

jo
door jorisw - Jul 10, 2017 om 18:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dan is je toetsenbord ook nog eens naar de haaien... Ik zou meteen met veel bombarie een nieuwe gaan eisen in de PC winkel.

gerbera
door gerbera - Jul 10, 2017 om 21:52
7388 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u adapter noemt is gewoon het netsnoer waar de temperatuurregeling is ingebouwd. Begrijpelijk dat er gezegd wordt dat deze buiten de garantie valt, die krengen zijn niet aan te slepen. U krijgt een nieuwe waarmee u na 2á3 keer gebruik weer terug kunt gaan om opnieuw stampij te maken. Het is in feite gewoon een wegwerpapparaat.
kunnun jullie dat voor me uitzoeken ?
Dat kunt u zelf wij doen dat in elk geval niet voor u, ff met Google aan de gang en er gaat een wereld voor u open.
Dat blijkt dat u niet de enige bent die met dit probleem zit.

hutch
door hutch - Jul 11, 2017 om 11:00
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Als op die bakplaat 1 jaar garantie zit en er geen uitzondering gemaakt is voor die adapter, dient uiteraard OOK op die adapter een jaar garantie te zitten.
Blokker zou dus wel op die adapter apart 6 maanden garantie kunnen geven, dus de minimaal verplichte 'garantie' termijn.

Echter..... omdat er al meer dan 6 maanden verstreken zijn na de aankoop, zal TS moeten aantonen (op verzoek van de verkoper) dat dit mankement niet aan haar/hem (TS) te wijten is.

M.a.w. er zit altijd (!) minimaal 6 maanden 'garantie' op die adapter. Blokker kan die garantie nooit / niet helemaal uitsluiten.

Als er dus m.b.t. die adapter geen uitzondering is gemaakt (dus bijv. wel 1 jaar garantie) heeft TS helemaal gelijk.
In ieder geval is dit probleem nu opgelost. Wel even een opmerking richting TS: een garantietermijn gaat niet (!) opnieuw in bij het verkrijgen van een nieuw artikel. Ook mogen er geen nieuwe garantiebepalingen toegevoegd worden. Dus als u bijv. 1 jaar garantie heeft op het gehele apparaat, inclusief die adapter, geldt die garantie ook nog tot december 2017. Maar dan kan Blokker dus wel van u eisen dat u aantoont dat het mankement niet aan u te wijten is.