C
door C Strik Oct 7, 2022 om 10:52
Garantie & verzekeringen
AH van Kempen en Begeer pannen stuk binnen garantietermijn

Al 2 pannen van Kempen en Begeer via spaaractie van AH gekocht in december 2020 vertonen al gebreken. Stukjes aan de randen springen er af. Ook bij de laspunten. Volgens Van Kempen en Begeer is dit normaal en of is het mijn schuld want ik ga niet goed om met de pannen. Ik doe alles volgens het boekje, berg ze op met beschermers ertussen, geen metaal in de pan etc. Wat zijn mijn rechten? AH klacht ingediend, AH reageert niet. Uiteindelijk iemand in de winkel gesproken kan de pannen terugbrengen en krijg mijn geld terug. €19,95 voor een pan die vele malen meer kost als je het nu gewoon zou kopen.

wat kan ik doen?

8517 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2022 om 11:10
11544 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft 19.95 betaald in 2020. U kunt 19.95 terug krijgen. Wat is nu uw schade?

Dat de pan nu duurder is daar is niets aan te doen. Per slot heeft u de pan bijna 2 jaar gebruikt.

Het begrip dekkingskoop gaat in dit geval niet op.

getty
door getty - Oct 7, 2022 om 12:01
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Niets! U krijgt uw geld terug. Rare redenatie dat u meer dat dit zou moeten terug kruhgen.

re
door red1 - Oct 7, 2022 om 12:12
329 Antwoorden / 1 Vragen

duur hoor, die pannen. reken eerst maar eens uit wat u aan boodschappen kwijt was eer u die pannen bij elkaar hebt gespaard en dan nog eens 19,95 bij betalen

clio23
door clio23 Oct 16, 2022 om 16:56
49 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is natuurlijk krom geredeneerd, boodschappen haal je toch of je nou wel of niet spaart. Ik heb ze ook en totaal geen klachten.

panter22
door panter22 - Oct 7, 2022 om 12:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de pan blijven gebruiken. Heb je een de pan in de vaatwasser gestopt?

Pannen slijten bij gebruik.

wettelijk mag de verkoper kiezen tussen een nieuwe pan of geld terug.

marita5
door marita5 - Oct 7, 2022 om 12:27
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo C. Strik ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel.

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Ik zou het geld maar aannemen , u krijgt nooit meer terug , dan zou u er beter van worden , dit is niet de bedoeling.
Dat de pannen nu meer kosten , is niet relevant .

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2022 om 12:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Beste C.Strik

Vervelend dat de pannen, na twee jaar, toch niet aan de wens voldoen. Als ik u was zou ik het geld wat men u aanbied maar snel accepteren.Dat ze nu duurder zijn is logisch: Supers kopen partijen in, u doet de boodschappen daardoor nog trouwer bij AH. En voor zoveel zegels + plus uw extra geld heeft u de pan. (Of 2). En natuurlijk zijn die pannen duurder dan bij de spaaractie: daarom zijn het altijd acties.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 7, 2022 om 12:43
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte C. Strik,

Kunt u foto's plaatsen van de beschadiging bij de laspunten?

U kunt de foto's uploaden bij een nieuw antwoord.

rj
door rjw - Oct 7, 2022 om 12:59
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook maar de vraag of deze pannen werkelijk veel meer waard zijn dan de AH prijs. We hebben al vaak genoeg kunnen zien dat de spullen bij dit soort acties niet de reguliere kwaliteit is van de betreffende merken.

ro
door ronny530 - Oct 7, 2022 om 13:08
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb de spaaractie opgezocht en in die spaaractie staat dat u bij inlevering van een volle spaarkaart is 60 zegels 10 euro korting op een pan ontvangt. Als u een pan met korting koopt voor 19,95 euro kunt u niet van AH verlangen dat u 29,95 euro per pan terugbetaald krijgt. Heel zuur want u heeft zeker voor 1200 euro aan boodschappen gedaan om een korting van 20 euro totaal te krijgen. Mijn advies als u de pannen niet meer wenst te behouden breng ze dan terug en neem uw verlies en laat in het vervolg de spaaracties voor wat het is want die spaaracties zijn bij uitstek geschikt om de omzet van AH op te krikken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2022 om 13:48
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u zo een uitgebreid overzicht incl. verwijzingen naar de hiervoor geldende wetteksten maar stel dan op voorhand dat indien u indertijd een bedrag ad. € 19,95 heeft betaald men  conform die wetgeving handelt. U leids in feite geen schade! U zou evenwel kunnen beargumenteren dat u recht heeft op adequate vervanging maar dan geldt m.i. toch ook dat indien u nadere actie zou nemen er wordt gesteld dat dat dan onredelijk is om reden, als al gesteld, dat u geen schade heeft.

De  verwijzingen op basis waarvan u zelf kunt besluietn of u alsnog actie wilt ondernemen:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

justmeagain
door justmeagain Oct 10, 2022 om 23:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

Waarom geeft u al deze verwijzingen voor een zaak die zo klaar is als een klontje.

rj
door rjw Oct 13, 2022 om 11:55
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Standaard knip en plak werk....

mo
door mof - Oct 10, 2022 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft via de spaaractie de pannen bij AH gekocht. Dus uw probleem geldt de verkoper: AH. Deze mag kiezen: 1) reparatie, 2) gelijkwaardig vervangend product, of 3) uw aankoopbedrag terug. Dat laatste is gebeurd dus u heeft verder geen rechten meer.

ja
door jan24 - Oct 10, 2022 om 14:01
109 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt in eerste instantie een bizarre vraag, maar toch.
Die gespaarde zegels, hoe die dan ook verkregen zijn, vertegenwoordigen een bepaalde waarde. Die heeft TS toch in moeten leveren naast het te betalen bedrag.
Heel ver doorgedacht, ja, ook die waarde zou moeten worden betaald.
Maar dat zal wel niet gebeuren. Tenzij het misschien koopzegels zouden zijn geweest.

panter22
door panter22 Oct 10, 2022 om 14:18
6599 Antwoorden / Vragen

De zegels hebben geen enkele waarde. Je kunt er om vragen bij de boodschappen of je krijgt ze in de app.
Je hoeft ze niet te sparen of te besteden.
Volgens jouw redenering zou je dan voor elke volle spaarkaart 10 euro krijgen.

Dat gaat natuurlijk niet.

ja
door jan24 Oct 10, 2022 om 14:45
109 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo voor elke volle spaarkaart 10 euro? De zegels waren specifiek voor de pannen bestemd. Aan de bezitter ervan de keuze om ze wel of niet te gebruiken. Maar voor de pannen-actie gold voor elke aan te schaffen pan 60 zegels met bijbetaling. En het bij te betalen bedrag varieerde per pan.

Ook ik snap wel dat die vlieger niet opgaat. Ik zou er zelf niet over peinzen om meer geld terug te vragen dan ik daadwerkelijk heb bijbetaald.
Dat zal TS zich ook wel realiseren. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

panter22
door panter22 Oct 10, 2022 om 18:16
6599 Antwoorden / Vragen

Dan maak je het helemaal ingewikkeld. Deze pan was €10 goedkoper dan de normale prijs. Als een andere pan €15 euro goedkoper was, dan zou je voor de spaarkaart €15 moeten krijgen. En als je de spaarkaart niet inlevert, waar heb je dan recht op?

ne
door neodutchio - Oct 10, 2022 om 19:22
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik de foto goed bekijk zitten de beschadigingen aan de buitenrand. Even een lepel aftikken aan de rand kan al voor beschadigingen zorgen. Laspunten kunnen verzwakken bij hogere temperaturen.

Van een pan van nog geen 20 euro kan en mag je niet veel verwachten. Twee jaar is al een behoorlijke tijd. Mijn koekepannen kostte een veelvoud hiervan en heb ik zelfs na 6 jaar nog dagelijks plezier van. En ja, ook die krijgen gebruikerssporen.

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2022 om 22:05
7367 Antwoorden / 14 Vragen

U doet alles volgens het boekje maar ook als u de zgn panbeschermers gebruikt kunnen de randen beschadigen. Deze beschermers dekken niet de gehele rand af dus kan er altijd iets tegen de randen stoten. Daarnaast zo u actie, zoals door @ heeremietkreeft geplaatst, zou ondernemen, bewijs dan maar dat het niet door u veroorzaakt is, pannen zijn immers al 2 jaar oud. Geef u overigens weinig kans bij een eventuele actie, die zou u dan tegen AH moeten ondernemen, de verkoper van de pan, die u aanbied uw geld terug te geven.

panter22
door panter22 - Oct 11, 2022 om 06:48
6599 Antwoorden / Vragen

Doe je een deksel op de pan?
Er is nog een vraag geweest van iemand die hetzelfde probleem had en die deed dat glazen deksel van de vorige pannenset op de pan met koken.

justmeagain
door justmeagain - Oct 11, 2022 om 23:27
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dit is een massa geproduceerde pan van max een tientje. Alles wat u spaart of bijbetaald is winst voor AH. Schermen met hoge adviesprijzen voor pannen die niet vrij verkrijgbaar zijn slaat nergens op. Want totaal geen vergelijking mogelijk met een echte pan voor een echte prijs.

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2022 om 13:46
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Zelfs Tefal, toch een gerenomeerd merk, waarschuwd er voor dat dit bij oververhitting van hun pannen kan gebeuren, dus soms de pan te lang op hoog vuur "droog" laten staan.