Ik heb in maart 2009 m,n huidige auto gekocht ...een Mitsubishi Galant en het toen m,n oude Daewoo ingeruild .
Nu gaat het om het volgende , ik had 80% noclaim korting ruim 20 schade vrije jaren toen ik m,n Daewoo reed .
Ik was tot december 2008 verzekerd bij centraal beheer met ook 80% korting voor m,n Daewoo en ben overgestapt naar Abn omdat ik volgens Abn goedkoper bij hun was . In het begin dat ik was overgestapt niets aan de hand . Het is dus begonnen toen ik m,n huidige auto heb laten overschrijven .En ik heb nooit schade veroorzaakt / gehad .
Nu zie ik laatst ineens dat ze bij de Abn Amro mij op 1 schadevrije jaar hebben gezet . Ben dus bij de Abn Amro geweest en zij zeggen dat ik een royementsverklaring moet inleveren terwijl ik een polis heb van m,n vorige auto waarop staat dat ik 80% had . Nu lees ik op diverse site,s dat dit vanaf 2007 niet meer nodig is en ik lees dan het volgende ………………..
Alle Nederlandse motorrijtuigenverzekeraars moeten vanaf 1 september 2007 de royementsverklaringen opnemen in een centrale databank. Hierin kunnen motorrijtuigenverzekeraars en gevolmachtigden direct zien hoeveel schadevrije jaren u hebt opgebouwd. Deze gegevens dienen door de oude verzekeraar uiterlijk op de royementsdatum te zijn verstrekt. Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder.
Zo ontstaat er een meer klantvriendelijke situatie. Royementsgegevens hoeven niet meer te worden doorgestuurd, kunnen niet meer zoekraken en polissen kunnen sneller en vaker in één keer juist worden
Ik betaal nu bijna de volle premie voor m,n huidige auto , graag uw reactie , advies .
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=galantje schreef op dinsdag 21 jun 2011, 21:22]Ik ben op m,n abn bank kantoor geweest en zij heeft gebeld met afd verzekeringen .....ik snap er niets van .
Je was verzekerd bij Centraal met je Daewoo. Je bent overgestapt naar de ABN met je Daewoo. Kreeg je daar ook 80% ?
Je koopt een andere auto, vervolgens wijzig je de verzekering van de Daewoo naar de nieuwe auto. Dan zou je automatisch dezelfde no-claim korting moeten krijgen.
Als je dus al bij ABN verzekerd was is dat verhaal van een royementsverklaring natuurlijk onzin.
@ moeder56 , klopt precies ...ze dachten zelfs dat ik een 2e auto erbij had gekocht , maar niets is minder waar . Ze willen nu absoluut een roymentsverklaring van mij ...terwijl ik die nooit heb gehad .
Helaas nemen nog altijd niet alle verzekeraars deel aan de digitalisering van de royementsverklaringen. Welke van de twee niet deelneemt weet ik niet. Het kan net zo goed uw oude verzekeraar zijn als ABN.
In iedergeval; omdat één van beide niet deelneemt, ben je geplaatst op 0 schadevrij jaren bij het aangaan van je verzekering.
Je had dit bij ontvangst van de polisbescheiden al moeten opmerken.
Hallo Galantje, gewoon even contact op met je vorige verzekeraar opnemen en het probleem voorleggen,en dan even vragen om een royementsverklaring, zodat je die aan de ABN kunt overleggen, dan zou het probleem verholpen moeten zijn. M.v.g. Hen.2
Ik had het ook eerder moeten zien ,,,maarja als ik m,n vorige auto ..de Daewoo op 80% noclaim stond in maart 2009 ook bij Abn Amro dan mag je er van uitgaan dat dit goed gaat , zelfs in de vrijblijvende offerte stond 80% en ik heb de polis hier nog van liggen dus ook van Abn en ook nog laten zien .Voor mij ligt de fout bij Abn maar zij wijzen naar mij .
Ben ik nou gek? Waarschijnlijk wel .Allereerst moet je bij je oude verzekeraar een Bonus/Malus verklaring opvragen over je schadeverleden. Dit document verteld over je schadeverleden en is verplicht af te geven. Lever dit document in bij je nieuwe verzekeraar en je wordt ingeschaald op hetzelfde nivo als bij de oude. Zo simpel is het.
Nog erger is dat je nieuwe verzekeraar de ABN je heeft bedonderd. Anders kan ik het niet zeggen. Iedereen met een financieel beroep met verzekeringskennis weet dat er een verklaring is schadevrije jaren mee te nemen als je besluit over te stappen. Zelfs de klantenservice aan de balie hebben deze scholing gehad.
Heb nog 1 vraag voor je. Was je daar voor enkel verzekeren van je auto of voor een ander financieel product?
[quote=galantje schreef op dinsdag 21 jun 2011, 21:10]Hallo
Ik heb in maart 2009 m,n huidige auto gekocht ...een Mitsubishi Galant en het toen m,n oude Daewoo ingeruild .
Nu gaat het om het volgende , ik had 80% noclaim korting ruim 20 schade vrije jaren toen ik m,n Daewoo reed .
Ik was tot december 2008 verzekerd bij centraal beheer met ook 80% korting voor m,n Daewoo en ben overgestapt naar Abn omdat ik volgens Abn goedkoper bij hun was . In het begin dat ik was overgestapt niets aan de hand . Het is dus begonnen toen ik m,n huidige auto heb laten overschrijven .En ik heb nooit schade veroorzaakt / gehad .
Nu zie ik laatst ineens dat ze bij de Abn Amro mij op 1 schadevrije jaar hebben gezet . Ben dus bij de Abn Amro geweest en zij zeggen dat ik een royementsverklaring moet inleveren terwijl ik een polis heb van m,n vorige auto waarop staat dat ik 80% had . Nu lees ik op diverse site,s dat dit vanaf 2007 niet meer nodig is en ik lees dan het volgende ………………..
Alle Nederlandse motorrijtuigenverzekeraars moeten vanaf 1 september 2007 de royementsverklaringen opnemen in een centrale databank. Hierin kunnen motorrijtuigenverzekeraars en gevolmachtigden direct zien hoeveel schadevrije jaren u hebt opgebouwd. Deze gegevens dienen door de oude verzekeraar uiterlijk op de royementsdatum te zijn verstrekt. Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder.
Zo ontstaat er een meer klantvriendelijke situatie. Royementsgegevens hoeven niet meer te worden doorgestuurd, kunnen niet meer zoekraken en polissen kunnen sneller en vaker in één keer juist worden
Ik betaal nu bijna de volle premie voor m,n huidige auto , graag uw reactie , advies .
@galantje, je zegt dat de ABN dacht dat je er een 2e auto bij had gekocht. Heb je de Deawoo wel afgemeld bij de ABN? Ik denk nl. dat het daar in zit. Een communicatiestoornis dus. Want dan betaal je nu voor 2 auto's verzekeringspremie. Wanneer dit niet is gebeurd, zul je toch bij de oude verzekeraar om een royementsverklaring moeten vragen en de Daewoo alsnog meteen afmelden. Overigens moet je bij het afmelden van een auto bij de verzekeraar altijd het vrijwaringsbewijs overleggen. Heb je dit ook gedaan voor de Daewoo?
Ter aanvulling op het voorgaande: zonder een kopie van het vrijwaringsbewijs wordt de vorige auto (de Daewoo dus) nl. niet uitgeschreven bij de verzekeraar.
De daewoo verzekering is stopgezet om 12u s,middags toen ik deze inruilde , en de mitsubishi was vanaf 8uur s,morgens verzekerd en heb ik om 11 uur opgehaald . Ik heb op de polissen staan dat de daewoo is stop gezet op de datum dat ik de mitsubishi op heb opgehaald . Ik betaal nu alleen voor de mitsubishi , maar m,n noclaim korting van 80% ( ivm ruim 20 jaar schadevrij rijden )die ik wel met m,n vorige auto had is nu ineens weg en teruggezet naar 1 jaar schade vrij rijden en 20% korting .
[quote=galantje schreef op woensdag 22 jun 2011, 21:14]@ lottesanne
De daewoo verzekering is stopgezet om 12u s,middags toen ik deze inruilde , en de mitsubishi was vanaf 8uur s,morgens verzekerd en heb ik om 11 uur opgehaald . Ik heb op de polissen staan dat de daewoo is stop gezet op de datum dat ik de mitsubishi op heb opgehaald . Ik betaal nu alleen voor de mitsubishi , maar m,n noclaim korting van 80% ( ivm ruim 20 jaar schadevrij rijden )die ik wel met m,n vorige auto had is nu ineens weg en teruggezet naar 1 jaar schade vrij rijden en 20% korting .
Vr groet
De ABN heeft de nieuw aangemelde auto verzekerd, op dat moment had je er twee. Ik neem aan dat je gemeld hebt dat je de nieuwe auto ging ophalen en de Daewoo ging inleveren. Van de Daewoo heb je een vrijwaringsbewijs gekregen. Dit is duidelijk een geval van onkunde bij de ABN. De nieuwe hadden ze in voorlopige dekking moeten nemen en bij het afmelden van de oude de no-claim moeten toepassen op de nieuwe polis. Overigens is het vrij gebruikelijk dat je op een tweede auto dezelfde no-claim krijgt. Dus vraag om een emailadres van de verzekeringsafdeling of een telefoonnummer. Kom je er niet uit kun je altijd nog aangeven dat ze jouw verhaal en de reacties op Kassa even lezen. Succes !!!
@moeder56 ...Absoluut wist abn amro ervan had dit een week eerder door gegeven aan hun dat ik een andere auto had gekocht . Ik neem nu eerst contact op met centraal beheer ...mijn vorige autoverzekering .
Vriendelijk dank voor alle reactie,s en ik laat weten hoe het verloopt .
"Royementsgegevens zijn hierbij gekoppeld aan de verzekeringnemer en niet aan de eventuele regelmatige bestuurder"
Dit is wel de meest kromme regel in de voorwaarden van de roy data bank. Mijn man rijd vorig jaar in de auto van mijn zoon, krijgt een klap aan de zijkant van een duitse vrachtwagenchauffeur..schade geclaimd bij verzekering...gevolg...zoon wordt gelijk op min 3 gezet en kan nergens meer een normale betaalbare verzekering afsluiten en bij diverse maatschappijen zelfs helemaal niet.. De auto hebben we van ellende maar op naam van mijn man gezet en dan krijg je dus ook gelijk de wegenbelasting weer op je naam.Dat kan dan weer wel!!
Dit klopt gewoon niet!! Mijn zoon heeft nog nooit een schade veroorzaakt, rijd hardstikke goed...maar wordt wel gestraft. Zou het niet veel logischer zijn als dit soort dingen op rijbewijs wordt gecheckt...of ben ik nou gek?
[quote=galantje schreef op dinsdag 21 jun 2011, 23:18]?...dan mag je er van uitgaan dat ....
In het Engels is daar een mooie uitdrukking voor: "Assumption is the mother of all fuck-ups.". Oftewel, nooit ergens van uitgaan zonder het te controleren....
Ik heb van de Abn Amro bericht ontvangen dat ze het gaan uitzoeken omdat ik een klacht heb ingediend en ik heb een royementsverklaring aangevraagd bij Roy-Data ...dus ik ben in afwachting .
Heb inmiddels diverse keren contact gehad met abn en nu geven ze toe fouten te hebben gemaakt , heb ook met roy data gebeld en m,n vorige verzekering en ik heb wel 80% korting ..Abn gaat per direct mijn polis aanpassen en heeft excusses aangeboden en ik krijg het teveel betaalde geld terug gestort .
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ?
Lees meer
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om
...
Lees meer
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking. De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB. Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel. Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel
...
Lees meer
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.