Assurantiekosten
goededag,
afgelopen vrijdag heeft mijn man een verkoper van een begrafenisverzekeraar aan de lijn gehad omdat hij een polis wilde afsluiten dit ook telefonisch geregeld,afgelopen weekend er nog een goed over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat het toch niet is wat hij voor ogen had,meteen de maandag gebeld met de afzegging en het gesprek zou geannuleerd worden,woensdag rolt de polis in de bus meteen weer gebeld polis mag teruggestuurd met een kruis erdoor,maar ze gingen nog wel even bekijken of we wel de assurantie kosten moeten betalen,mag dat? en zo ja wat is dan redelijk wat we moeten betalen?
Assurantiekosten gaan pas in als u daadwerkelijk een verzekering afgesloten heeft. Waarschijnlijk gaat het over advies kosten. Heeft uw man zelf om advies gevraagd of heeft de verkoper ongewild gebeld?
Dank je voor je antwoord. Mijn man heeft zelf gebeld , maar er bestaat toch een wettelijke bedenktijd? En weet je ook toevallig wat deze advies kosten mogen zijn.
Ze had het wel over assurantie kosten.
Ik weet niet wat assurantiekosten zijn. Je hebt nu advieskosten of assurantiebelasting. Assurantiebelasting is niet van toepassing op "begrafenispolissen".
Heeft u man rechtstreek de begrafenisverzekeraar gebeld of een tussenpersoon?
Bijvoorbeeld Monuta rekent voor een telefonisch advies € 24 en de Rabo € 50.
Afgezien daarvan kan je bij veel verzekeraars polissen afsluiten zonder advieskosten. Hoelang heeft dat gesprek geduurd? Een gesprek wat al geweest is, kan natuurlijk niet geannuleerd worden. Hooguit de afspraken die daarin gemaakt zijn.
En nog even helemaal afgezien daarvan, is zo'n verzekering überhaupt wel nodig?
Let op: als u gebruik maakt van uw ontbindingsrecht, heeft IAK reeds kosten moeten maken om de verzekering te sluiten en de polis op te maken. Om die reden kunnen wij van u een vergoeding vragen van € 10,- plus de op het polisblad vermelde poliskosten.
Dat berekent bijvoorbeeld het IAK.
beste lezers,
vandaag kwam de nota in de bus,er staat beschreven:
advieskosten : ad 120 euro
distributiekosten ad 75 euro
totaal 195 euro
dit dus voor een advies gesprekje van 15 minuten op vrijdag en de maandag meteen gebeld om het te annuleren,volgens de jongeman die ik aan de lijn had is er meteen tegen mijn man gezegd over de bedenktijd van 30 dagen dit klopt en er is meteen achteraan gezegd dat de advieskosten en distributie kosten wel in rekening worden gebracht,en als er dan direct door mijn man was gezegd dat hij het daar niet mee eens was geweest dit niet in rekening was gebracht,wat moeten we hier nu mee? dat we wat moeten betalen is tot daar aan toe het gaat mij om het extreem hoge totaal bedrag,ik heb trouwens ook meteen gevraagd of ik daar kon solliciteren want ik wil ook wel 480 euro verdienen per uur.
heb ik nog enig recht t.o van deze grote uitvaartmaatschappij YARDEN
De distributiekosten zijn sowieso ten onrechte berekend. Die berekent de verzekeraar voor het opmaken van de polissen.
Hier
Onder hier staan de regels van de kosten van Yarden, lees dit eens door.of was het een tussenpersoon?
Als ik u was zou ik schriftelijk protesteren tegen deze nota. En een klacht indienen bij de AFM, die houdt zeker de aankomende tijd de hoogte van de advieskosten in de gaten. U kunt Yarden of die tussenpersoon ook laten weten dat u een klacht gaat indienen. Je kunt bij Yarden ook gewoon een begrafenisverzekering afsluiten zonder kosten.
Excecution only. .
Ik zie dat mijn link niet werkt. Tik op Google in:
Veelgestelde vragen en antwoorden Yarden
Daar wordt alles besproken.
Beste Tijger1
bedankt voor je antwoord,nadat ik maandag had gebeld om het af te zeggen viel er woensdag toch de polis in de bus,ik zag dat ik dat was vergeten erbij te vermelden,niet met opzet natuurlijk mijn man heeft die dag meteen contact opgenomen met Yarden en de polis mocht teruggestuurd worden,toch raar vind ik,maar goed ik ga zeker een klacht indienen bij de instantie die u genoemd hebt,Yarden is hier trouwens ook al van op de hoogte dat heb ik ze meteen duidelijk gemaakt,er gaat nog een schriftelijke klacht hun kant op.
Voor de goede orde, vanaf 1 juli 2013 zijn de tussenpersonen en verzekeraars VERPLICHT eerst een dienstverleningsdocument op te stellen en met een dient te bespreken. daarom moet ook het tarief van die dienstverlening staan, pas na akkoord van de cliënt, kan een nota opgelegd worden.
Door de AFM werd geadviseerd dat al vanaf 1 januari te doen.
Als je belt op een verzekering af te sluiten, kan je dat toch geen advies noemen. Schandelijk.
Succes verder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer