wi
door wiladria Jun 15, 2012 om 09:31
Garantie & verzekeringen

Autoverzekeraar houdt zich niet aan eigen polisvoorwaarden

Auto aangeschaft en verzekerd op 30 maart 2012.
Op 12 april wordt er voor twee maanden premie afgehouden. De volgende premievervaldag is 30 mei 2012. OK, dat is niet zo’n groot probleem.

Rond 30 mei zou dan de premie over de periode 30 mei – 30 juni moeten worden afgehouden.
Die wordt echter al op 2 mei afgehouden. Bijna 1 maand eerder.

Op 1 juni wordt de premie afgehouden over de periode 30 juni tot 30 juli.
Wederom bijna 1 maand te vroeg.

Ik heb er al twee brieven over geschreven, maar ze blijven volhouden dat ze het zo mogen doen.
De polisvoorwaarden van Bohan:
Premievervaldag: 30 mei 2012
De premie wordt al afgehouden aan het begin van de maand, terwijl de vervaldag de 30e van de maand is.

3.3. Einde
Indien de verschuldigde premie niet tijdig wordt betaald en REAAL, na het verstrijken van de premie-vervaldag, zonder succes tot betaling van de premie heeft aangemaand. De verzekeringsovereen-komst eindigt op de in de opzeggingsbrief genoemde datum, maar niet eerder dan twee maanden na de datum van dagtekening van de opzeggingsbrief.
De premie wordt betaald ver voor de vervaldag, bijna één maand eerder.

Premiebetaling
De verzekeringnemer dient de verschuldigde premie, kosten en assurantiebelasting bij vooruitbetaling te voldoen.
De premie wordt ver vooruit betaald.

Automatische premiebetaling
Indien is gekozen voor automatische premiebetaling, worden de premie, kosten en assurantiebelas-ting telkens omstreeks de premievervaldag automatisch van de op de machtiging vermelde rekening afgeschreven.
De premievervaldag is de 30e van de maand. Die wordt echter al afgeschreven op de 1e of 2e dag van de maand.

Niet-automatische premiebetaling
De verzekeringnemer dient de premie, kosten en assurantiebelasting te betalen uiterlijk op de veertiende dag nadat zij verschuldigd zijn.
De verzekering is ingegaan op de 30 april. Als wij niet automatisch zouden betalen, zouden wij de

520 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

getty
door getty - Jun 15, 2012 om 11:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Waar maakt u zich nou zo druk om? U wilt verzekerd zijn en u weet dat en wat u moet betalen. Of dit nu 2 weken eerder of later is, maakt toch niet zoveel uit. Als u maar weet wat ongeveer de vaste afschrijfdag is, dan moet het toch geen punt zijn.

wi
door wiladria - Jul 18, 2012 om 13:55
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dus u vindt het eerlijk dat iemand die automatisch betaalt anderhalve maand eerder betaalt dan iemand die een acceptgiro krijgt?
Op hun manier moet je het zeker goed in de gaten houden voor als he de verzekering opzegt. De verzekeringsmaatschappij kan je zo te weinig retourneren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer