j.a.de witte
door j.a.de witte May 6, 2011 om 17:03
Garantie & verzekeringen

BESTAAT ER EEN ÈCHT GOEDE RECHTS BIJSTAND ? ?

HI,

zelf heb ik de DAS gehad wat een dure belazerderij bleek !@

Daarna naar SRK,die "Véél beloven nóóit wat geven",het regen drup verhaal dus.

Tijdens een kassa uizending bleek dit eigenlijk ook al.

Tòch blijft de hamvraag "Is er wel een ECHT goede" reechtsbijstand verzekering ?

J.A.DE WITTE

478 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 9, 2011 om 08:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

voor alle rechtsbijstandsverzekeringen geldt dat ze duur zijn. Bovendien wordt pas eerst vergoed als het "schadebedrag" een bepaald bedrag (meestal een paar honderd euro) bedraagt. Na een paar keer mijn neus te hebben gestoten, heb ik al jaren geen rechtsbijstandsverzekering meer. Aan consumenten sites zoals kassa heb je meer en die kosten niets.

ve
door verwijderd - May 9, 2011 om 08:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

een rechtsbijstandverzekering heb je ook niet voor iets van een paar tientjes, als dat soort dingen ook geclaimd zouden worden en er uren bijstand voor verspijkerd moeten worden zou de premie echt niet meer te betalen te zijn.
Heb al jaren een FBTO verzekering en daar tot nu toe 1 keer gebruik van moeten maken en dat werd keurig en efficiënt afgehandeld.

DAS heb ik ooit eens op een autoverzekering gehad maar toen daar bij een schade een onenigheid ontstond gaven die inderdaad niet thuis dus dat onderken ik wel.

ve
door verwijderd - May 9, 2011 om 09:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als lid van de vakbond kan men naast al de gratis juridische hulp bij werkconfilcten en conflicten met uw huisbaas ook nog voor een redelijk bedrag extra rechtsbijstand kopen voor overige conflictsituaties.
Het lijkt mij in dat geval een stuk moeilijker voor de rechtsbijstandverzekeraar om claims op onredelijke gronden af te wijzen.

En inderdaad, ook ik ben niet gek op verzekeraars zoals DAS.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 9, 2011 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@De vrije vogel,
Is de rechtsbijstand via de vakbond (FNV?) inderdaad veel beter dan van de verzekeraars? Bij arbeidsconflicten verrichten zij goed werk, maar ja, dat is eigenlijk ook hun "core-business".

ve
door verwijderd - May 9, 2011 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Jaapje,
graag info omtrent de FBTO svp.

Hi grootvader,

ikzelf heb mij ooit wel eens wullen aanmelden bij de metaal bond,maar de bonds man had voor mij geen tijd en hoefde ik net terug te komen,jammer dus !

Wel begrijpelijk maar tja als je lid bent van de bond is dat een prima mogenlijkheid,maar dan natuurlijk alléén voor leden.

Duidelijk is wel dat bij een rechtbijstands verzekering aléén juristen zitten,maar gèèn advocaten !(persoonlijk ervaren)

Àllen bedankt voor de reactie op een dergelijk "Hot"topic !

Misschien dat er gezamelijk er "Iets" op de lange termijn aan te doen is.

Bij oa. kassa en radar zijn er advocaten die zich beschikbaar stellen ,wat een mogenlijkheid kan zijn voor het uitbouwen/completeren van die inzet.

Als er "Vélen om vragen oid., je weet maar nooit.

Ik heb zelf al een aantal keren zg. "Gewinkeld" in het advocaten wereldje maar voor advocaten gelden totaal andere en zwaardere regelen

Maar wellicht zou kunnen gelden; "De uitzondering bevestigd wellicht de REGEL "!