Bonusverklaring auto verzekering
op 08-09-2003 heb ik mijn autoverzekering opgeschort omdat ik geen auto meer in mijn bezit had, op 08-09-2004 is deze verzekering stopgezet.
op 06-10-04 wilde ik weer een auto verzekeren en toen bleek dat ik mijn no-claim korting 75% kwijt was. omdat ik toch al niet meer tevreden was over de service van abn.amro besloot ik over te stappen naar andere verzekeringsmaatschappy die mij wel 75% no-claim gaf als ik de bonus/malus verklaring had van mijn oude verzekering.
Nu weigerd abn.amro verzekeringen mij deze verklaring af te geven hun zeggen gewoon dit is na een jaar verlopen maar zij zijn in gebreke gebleven want toen ik mijn verzekering stop zette hadden hun mij die bonus verklaring moeten toesturen. en dit is niet gebeurd.
Wat kan ik nu nog doen om die bonus verklaring in mijn bezit te krijgen. HELP HELP
Telefoneren kost handen vol geld want ze verschuilen zich allemaal achter een 0900 nr. naar de bank toestappen dat kan wordt van alles toegezegd en beloofd dat het wordt op gestuurd maar vergeet het maar.
Een kennis die op de abn.amro werkt is niet bij machte ook maar iets voor mij te kunnen doen omdat hij in een andere regio woont dan ik
Lang leve de ABN.AMRO bank
Service HOPELOOS
Hallo,
Een B/M-verklaring is maar 1 jaar geldig. De B/M-verklaring gaat in op het moment dat de verzekering beëindigd of opgeschort wordt. Als een verzekering opgeschort wordt, dan wachten de verzekeringsmaatschappijen met het afgeven van de B/M-verklaring. De verzekering kan immers met een paar maanden weer opgestart worden.
Je kunt proberen bij de ABNAMRO je oude B/M-verklaring op te vragen, omdat je daar toen recht op had. Die oude verklaring is dus niet meer geldig, maar geeft wel aan dat je een voorzichtige bestuurster bent. Met die oude verklaring kun je bij een andere maatschappij proberen een deel van je no-claim korting terug te krijgen. Ze zijn daartoe niet verplicht, maar met een goede tussenpersoon kan er meestal wel wat geregeld worden bij een andere mij.
Succes, Vladja
hallo anna,
normaal gesproken dien je hiervoor je verzekeringsmaatschappij aan te schrijven, de verklaring moet altijd opgevraagd worden deze krijg je niet automatisch opgestuurd door een verzekering als deze is afgelopen, dit houdt echter op na een jaar en dan is de verklaring inderdaad verlopen.
groet tuinfreak
Bij beeindiging van de overeenkomst op 08-09-2004 moet de oude maatschappij een b/m verklaring afgeven. Hierover zijn begin 80-jaren onderlinge afspraken gemaakt tussen maatschappijen. Er zit tussen schorsing en beeindiging wel een jaar. Normaal gesproken is de b/m verklaring slechts één jaar geldig. Dit kan een reden zijn om geen verklaring af te geven. Krom, maar het komt wel eens vaker voor. Blijft de verzekeraar bij haar ingenomen standpunt dan kunt u wellicht met de laatste polis nog iets bereiken bij de nieuwe verzekeraar, al hoewel de nieuwe verzekeraar niets mee hoeft te doen. Aan de andere kant ..... met een korting van 75% heeft u -ondanks een jaar niet verzekerd te zijn - wel aangetoond schadevrij te kunnen rijden.
In plaats van de dekking op te schorten en na een jaar de restantpremie in hun zak te steken had ABN AMRO verzekeringen moeten royeren met restitutie van premie EN verstrekking van een royementsverklaring!
Direct voorleggen aan de Ombudsman/Klachteninstituut in Den Haag, maar eerste even laten weten dat u dat gaat doen!
Overigens is het gebruikelijk dat een royementsverklaring een jaar geldig blijft maar mijn ervasring is dat veel verzekeraars daar onder uw omstandigheden helemaal niet zo moeilijk over doen.
Nico Breur
Je had inderdaad beter je verzekering af kunnen sluiten en een vrklaring laten opsturen.
Ik heb toevallig heel goede ervaringen met mijn verzekering, zat ook op 70% no-claim en heb opgeschort vanwege een auto van de zaak, men heeft dit voor maar liefst 4 jaar gedaan, periode was vorige maand ten einde en ik werd keurig geschreven dat ik kon be-eindigen of nogmaals voor 4 jaar wilde opschorten.
Zeer goede service, moet ik er wel bij zeggen dat ik bij deze tussenpersoon al mijn verzekeringen heb lopen.
Vreemde reactie van de AbnAmro, ook met hun heb ik alleen maar positieve ervaring maar daar heb je natuurlijk niets aan...
Vergeet te vragen, is de bank in jouw geval tussen persoon voor een echte verzekerings maatschappij, heeft het zin hun direct te benaderen ?
<SCRIPT language=javascript>postamble();
wie weet het adres van klachteninstituut Den Haag, de bank is mijn tussen persoon, maar telefonisch contact met de verzekeringsmaatschappy heeft mij ook niet verder geholpen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer