an
door anna755 Nov 28, 2004 om 12:09
Garantie & verzekeringen

Bonusverklaring auto verzekering

op 08-09-2003 heb ik mijn autoverzekering opgeschort omdat ik geen auto meer in mijn bezit had, op 08-09-2004 is deze verzekering stopgezet.

op 06-10-04 wilde ik weer een auto verzekeren en toen bleek dat ik mijn no-claim korting 75% kwijt was. omdat ik toch al niet meer tevreden was over de service van abn.amro besloot ik over te stappen naar andere verzekeringsmaatschappy die mij wel 75% no-claim gaf als ik de bonus/malus verklaring had van mijn oude verzekering.

 Nu weigerd abn.amro verzekeringen mij deze verklaring af te geven hun zeggen gewoon dit is na een jaar verlopen maar zij zijn in gebreke gebleven want toen ik mijn verzekering stop zette hadden hun mij die bonus verklaring moeten toesturen. en dit is niet gebeurd.

Wat kan ik nu nog doen om die bonus verklaring in mijn bezit te krijgen.   HELP HELP

Telefoneren kost handen vol geld want ze verschuilen zich allemaal achter een 0900 nr.  naar de bank toestappen dat kan wordt van alles toegezegd en beloofd dat het wordt op gestuurd  maar vergeet het maar.

Een kennis die op de abn.amro werkt is niet bij machte ook maar iets voor mij te kunnen doen omdat hij in een andere regio woont dan ik

Lang leve de ABN.AMRO bank

Service HOPELOOS

990 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 28, 2004 om 12:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo,

Een B/M-verklaring is maar 1 jaar geldig. De B/M-verklaring gaat in op het moment dat de verzekering beëindigd of opgeschort wordt. Als een verzekering opgeschort wordt, dan wachten de verzekeringsmaatschappijen met het afgeven van de B/M-verklaring. De verzekering kan immers met een paar maanden weer opgestart worden.

Je kunt proberen bij de ABNAMRO je oude B/M-verklaring op te vragen, omdat je daar toen recht op had. Die oude verklaring is dus niet meer geldig, maar geeft wel aan dat je een voorzichtige bestuurster bent. Met die oude verklaring kun je bij een andere maatschappij proberen een deel van je no-claim korting terug te krijgen. Ze zijn daartoe niet verplicht, maar met een goede tussenpersoon kan er meestal wel wat geregeld worden bij een andere mij.

Succes, Vladja

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 28, 2004 om 12:27
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo anna,

normaal gesproken dien je hiervoor je verzekeringsmaatschappij aan te schrijven, de verklaring moet altijd opgevraagd worden deze krijg je niet automatisch opgestuurd door een verzekering als deze is afgelopen, dit houdt echter op na een jaar en dan is de verklaring inderdaad verlopen.

groet tuinfreak

hm
door hmt - Dec 3, 2004 om 20:59
37 Antwoorden / 0 Vragen

Bij beeindiging van de overeenkomst op 08-09-2004 moet de oude maatschappij een b/m verklaring afgeven. Hierover zijn begin 80-jaren onderlinge afspraken gemaakt tussen maatschappijen. Er zit tussen schorsing en beeindiging wel een jaar. Normaal gesproken is de b/m verklaring slechts één jaar geldig. Dit kan een reden zijn om geen verklaring af te geven. Krom, maar het komt wel eens vaker voor. Blijft de verzekeraar bij haar ingenomen standpunt dan kunt u wellicht met de laatste polis nog iets bereiken bij de nieuwe verzekeraar, al hoewel de nieuwe verzekeraar niets mee hoeft te doen. Aan de andere kant ..... met een korting van 75% heeft u -ondanks een jaar niet verzekerd te zijn - wel aangetoond schadevrij te kunnen rijden.

as
door ascbreur - Dec 3, 2004 om 23:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van de dekking op te schorten en na een jaar de restantpremie in hun zak te steken had ABN AMRO verzekeringen moeten royeren met restitutie van premie EN verstrekking van een royementsverklaring!

Direct voorleggen aan de Ombudsman/Klachteninstituut in Den Haag, maar eerste even laten weten dat u dat gaat doen!

Overigens is het gebruikelijk dat een royementsverklaring een jaar geldig blijft maar mijn ervasring is dat veel verzekeraars daar onder uw omstandigheden helemaal niet zo moeilijk over doen.

Nico Breur

br
door bruilt - Dec 3, 2004 om 23:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je had inderdaad beter je verzekering af kunnen sluiten en een vrklaring laten opsturen.

Ik heb toevallig heel goede ervaringen met mijn verzekering, zat ook op 70% no-claim en heb opgeschort vanwege een auto van de zaak, men heeft dit voor maar liefst 4 jaar gedaan, periode was vorige maand ten einde en ik werd keurig geschreven dat ik kon be-eindigen of nogmaals voor 4 jaar wilde opschorten.

Zeer goede service, moet ik er wel bij zeggen dat ik bij deze tussenpersoon al mijn verzekeringen heb lopen.

Vreemde reactie van de AbnAmro, ook met hun heb ik alleen maar positieve ervaring maar daar heb je natuurlijk niets aan...

br
door bruilt - Dec 4, 2004 om 07:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet te vragen, is de bank in jouw geval tussen persoon voor een echte verzekerings maatschappij, heeft het zin hun direct te benaderen ?

an
door anna755 - Dec 4, 2004 om 07:41
6 Antwoorden / 3 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
 wie weet het adres van klachteninstituut Den Haag,      de bank is mijn tussen persoon, maar telefonisch contact met de verzekeringsmaatschappy  heeft mij ook niet verder geholpen.