ca
door carinn Sep 10, 2014 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Cardif

Oud nieuws maar nog steeds actueel! Zijn er nou helemaal geen mogelijkheden om dit soort van verzekeraars te stoppen, nog meer aan de schandpaal te nagelen en nog het liefst natuurlijk schadeloosstelling van de gedupeerden!!! Ikzelf heb bij Cardif een Woongarant Plan Inkomstenbescherming. Hoe mooi is deze titel! Na 22jaar vast dienstverband moesten zij mij wel uitkeren, maar dit stopte na een jaar! Op een los
blad met mini lettertjes welke met het blote oog niet te lezen zijn, staat inderdaad iets in de trant van maximaal 360 dagen (per gebeurtenis). Waarschijnlijk zitten er voor mij in de toekomst ook alleen nog maar flexbanen in, dus geen rechten meer. Schandalig hoe dit product verkocht wordt, inderdaad in de waan van je hypotheek en schandalig hoeveel uitzonderingen, waar ikzelf totaal niet van op de hoogte ben gebracht. Ook al loopt dit al jaren, misschien toch weer de tijd mensen te mobiliseren die dit ook hebben mee gemaak hebben?

962 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit verhaal staat ook al bij Vraag en Antwoord, dus dubbelop.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 17:02
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja klopt dat had ik fout gedaan, mijn excuses. En reacties met woordkeuzes, als zet je leesbrilletje op en blaim the victim, zit ik niet echt op te wachten. Het feit is dat dit soort polissen niet verkocht zouden moeten worden, ze geven schijnzekerheid voor velen. En iedereen die wel vind dat dit soort verzekeringen verkocht mogen worden, en dat ze het dan maar beter hadden moeten lezen, kan ik niet zo veel respect voor opbrengen. Heel erg bedankt voor jouw steun hierin!

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar due schijnzekerheid had u kunnen voorkomen door eerst te lezen wat u tekent. Niemand heeft u daartoe gedwongen. U stelt hier een vraag, mag daar dan alleen op gereageerd worden in de trant van : u bent zielig?

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 17:15
8 Antwoorden / 2 Vragen

Altijd leuk, een klein beetje empathie, maar mijn vraag is en de discussie die ik had willen voeren is, nogmaals, hoe kunnen we dit soort van wanpolissen stoppen! Meer informatie in de media, mensen die dit ook hebben meegemaakt bij elkaar brengen, misschien dat ook de politiek hier zijn steentje aan bij kan dragen, ik noem maar wat. Google er maar eens op, heel veel mensen zijn behoorlijk door dit soort van polissen goed in de problemen gekomen. Ik heb het niet alleen over mezelf, maar over velen. Nogmaals blaming the victim is een nare reactie!

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U wordt er nu mee geconfronteerd, maar deze polissen zijn al jaren lang onderwerp van gesprek en in diverse consumenten programma's behandeld.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 17:27
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat klopt en dat weet ik, het komt wellicht egocentrisch van mij over, maar hoor wat jezelf zegt, het is al jaren een onderwerp, maar het is helaas nog wel actueel. Wanneer komt hier dan een stop op!?! Dat is tenslotte mijn oproep. Laat maar, ik geloof dat we volledig langs elkaar heen praten.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er komt helemaal geen stop op.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 17:49
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nu nog niet, maar wat niet is kan komen. Ik snap heus wel dat de kracht van het geld bepaald, maar gelukkig staan er steeds meer mensen en partijen op die dit niet meer pikken.

diumenge
door diumenge - Sep 10, 2014 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is/was de premie voor deze verzekering?

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is normaal gesproken een koopsom.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 18:45
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja het was inderdaad een koopsom, maar nogmaals en ter verduidelijking, zij verkopen schijnbescherming/zekerheid. De vele vele uitsluitingen in de voorwaarden is voor een leek echt lastig om te lezen.

diumenge
door diumenge - Sep 10, 2014 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb ook verzekering bij hun, maar dan voor arbeidsongeschiktheid, daarvoor betaal ik maandelijks. Op de site zie ik dat die betaling loopt zolang ik arbeidsongeschikt ben én de polis loopt, maar ik toch nog maar eens naar de kleine lettertjes kijken.

Bij de verzekering bij werkeloosheid zie ik het volgende. U ontvangt het verzekerde bedrag zolang u werkloos blijft én zolang u een werkloosheidsuitkering van het UWV ontvangt. De uitkering stopt uiterlijk na 36 maanden.

Kan mij niet voorstellen dat er na 22 jaar maar recht bestaat op één jaar uitkering, maar misschien betreft dit een andere verzekering?

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de voorwaarden van het hypotheek beschermingsplan wat de Ts heeft, staat dat de uitkering bij werkeloosheid maar 12 maanden duurt.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 19:04
8 Antwoorden / 2 Vragen

Onder hun reactie per email aan mij. Helaas kan ik het voorwaardenblad niet aan je sturen

Op 8 september stuurde u ons een e-mail. U stuurde hierbij uw polisblad
> mee. Daarnaast geeft u aan dat u € .... heeft betaald voor deze polis en
> u € .....van ons uitgekeerd heeft gekregen. In deze mail geef ik u
> uitleg.
>
> Koopsom voor 2 dekkingen
> U heeft een polis afgesloten met 2 dekkingen, te weten werkloosheid en
> arbeidsongeschiktheid. De betaalde premie is voor beide dekkingen.
>
> Maximaal 12 uitkeringen
> U ontvangt maximaal twaalf uitkeringen per werkloosheid. Ook als u daarna
> nog werkloos bent. Dat kunt u nalezen in de algemene
> verzekeringsvoorwaarden. Dit staat in artikel 2 sub d van de bijzondere
> bepalingen bij werkloosheid.
> Deze voorwaarden heeft u ontvangen bij uw polis.
>

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voorwaarden staan gewoon op internet.

ca
door carinn - Sep 10, 2014 om 19:23
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ja aan te raden het te lezen, het zijn maar 6 pagina's met 18 artikelen onderverdeeld onder de diverse subs per artikel.
Ook heel veel uitzonderingen arbeidsongeschiktheid.Maar natuurlijk zijn verzekeringnemers te stom omdat dit te begrijpen en daarom bestaan deze verzekeringen nog.
Het enige waar je op kan hopen is dat meer mensen hun ogen openen en dat degene die dit soort van polissen verdedigen en nog erger verkopen zelf ook een keer goed op hun bek gaan. Karma is tenslotte à bitch

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u wilde het voorwaardenblad toch hebben van de verzekeraar? Waarom dan als u het niet lezen wilt?

Verzekeringsnemers zijn niet te stom om het te begrijpen, ik denk dat ze te lui zijn om het te lezen;-))